bensatankeista ja turvatankeista?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
janzade
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Maalis 2013 14:08

bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja janzade »

morjesta, mul ois sellanen ongelma kun pitäis toho mk 3 taunuksee keksiä joku bensatankki. eli syynä tähän on hieman viritetty kone eli haluisin saada isommat bensa linjat ku alkuperäiset on niin ohkasta pilliä. Ja jos alkuperäisee tankkiin alkais virittelee isompaa letku lähtöä ni se ois vähä riskaabelia omasta mielestäni. ja toinen syy tanki irti ottamisee olis isot ruostevauriot tankin päällä ni samalla vois askarrella mitä vaan sinne. eli oon ny miettiny et laittaisin turvatankin ronttiin, mutta ongelmaksi on muodostunu hinta koska haluisin saada tankin loiskelevyillä (vaahdolla), polttoaine anturilla (ehkä uudella mittarilla) ja minimissään 30l. ja näillä specseil turvatankki tulis maksaa n. 300 jos ei enemmänki ja ehdoton kipuraja ois 200 e. toinen vaihtoehto mitä oon miettiny ni ois bilteemast veneen tankki olisko ollu 23l n. 25 e maksanu ja siihe sais anturi joku 10e plus mittari n.15e ja sit ostais siihe ralli kaupast 19l vaahtoo 37 eurol, mutta tässäkin muodostuu ongelmaks et perinteinen anturi ei toimi vaahdon kaa. ja mielestäni vaahto/loiskelevy ois välttämätön kun tuolla kylän raittia kaahottaa ja ajelee hyppyreist ni se vois ehkä horasta ilmaa jos tankki on melko tyhjä ja bensa loiskuu ni ei sekää ois hyvä ? joten tässä ny muutamia mietteitäni mikä olisi teidän kanta, ratkaisu, omia visioita, onko jossai tankissa isommat lähdöt yms ? :shock:
Keme
Viestit: 153
Liittynyt: 22 Touko 2012 14:22
Paikkakunta: Rannikko

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Venetankkiviritys kuulostaa todella paskalta. Racersplacesta 45.4L turvatankki 155e ja siihen sit se sikahintanen pa-anturi satkuhkolla. Toi anturi on kyllä aivan suhteettoman hintanen, mutta pakko maksaa jos sen haluaa.

http://verkkokauppa.harline.com/fi/Viri ... illa/22408 tai tosta kerralla koko paketti. Jos auton virittäminen jää 70 eurosta kiinni, niin kannattaa käyttää julkisia tai polkupyörää.
Jipiiiiii!!!
duckworth
Viestit: 3695
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Lainaan topiccia; Itsellä meininki niin ikään laittaa JAZ-turvatankki Sierraan, mieluiten 60l vai saako näitä isompia? Kysymys lähinnä kuuluu, täytyy täyttöputki tehdä itse vai saako niitä valmiina? Siis putkin tankin ulos puhkaistavan korkin väliin ( eli teen takalonkkaan paikan uudelle täyttöaukolle). Itsellä tulee myös kerääjäsäiliö väliin, niin onko missään enää niitä tankkeja jossa sekä tulo että paluu lähdöt olisi yläpuolella eikä pohjalla??

Juu paljon kyssäreitä, jos osasta vaikka saa selvänkin :lol:

Niinjuu teen kontin pohjaan upotuksen, ja tankkin tähän hitsattuun asetan "kaukaloon".
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Jazilla näkyy olevan 32gallonan pyttyä listoilla.
Miks ei voi olla normi pohja lähdöillä? Ei tarvis välisäiliöiden kanssa leikkiä.
Korkin tilalle saa letkulähtöä.
duckworth
Viestit: 3695
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Heh, emmä nyt ehkä ihan 120 litraa tilavuutta tarvii :mrgreen:

http://www.ebay.com/itm/Jaz-Pro-Street- ... 1096171661

Tuossa ainakin löytyi 80 litrainen, mutta miten se täyttöputki esim. kuvan tankkiin? Saako niitä mistään valmiina? Kun kaikissa katalogeissa myydään vaan korkkeja... Ja miten noitten tankkien huohotus toteutetaan??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja JyriN »

janzade kirjoitti:morjesta, mul ois sellanen ongelma kun pitäis toho mk 3 taunuksee keksiä joku bensatankki. eli syynä tähän on hieman viritetty kone eli haluisin saada isommat bensa linjat ku alkuperäiset on niin ohkasta pilliä. Ja jos alkuperäisee tankkiin alkais virittelee isompaa letku lähtöä ni se ois vähä riskaabelia omasta mielestäni. ja toinen syy tanki irti ottamisee olis isot ruostevauriot tankin päällä ni samalla vois askarrella mitä vaan sinne.
Mun mielestä noi polttoainelähdöt riittää kyllä ja kunnon pumpulla pysyy määrä ja paineet ylhäällä niille tehoille asti mitä taneen saa leimalle virittää. 8)

Suosittelen (koska vanha tankki on ruosteessa) uutta tankkia ja sen kaveriksi välisäiliötä. Välisäiliön kanssa ei haittaa pieni loiske päätankissa vaan koneelle saa keskeytymättömän polttoainesyötön. Välisäiliön pitäisi vielä mahtua siihen 200€ budjettiin liittimineen ja siirtopumpun kanssa.

Foamit ja turvatankit voit asentaa sitten kaarien kanssa. :P
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja country sedan »

duckworth kirjoitti:Heh, emmä nyt ehkä ihan 120 litraa tilavuutta tarvii :mrgreen:

http://www.ebay.com/itm/Jaz-Pro-Street- ... 1096171661

Tuossa ainakin löytyi 80 litrainen, mutta miten se täyttöputki esim. kuvan tankkiin? Saako niitä mistään valmiina? Kun kaikissa katalogeissa myydään vaan korkkeja... Ja miten noitten tankkien huohotus toteutetaan??
Käykö tommonen ?

Näkyy olevan us partsissa melkein hyllytavaraa. Veikkaisin 2-4viikkoa toimitusaikaa..
Tessu
Viestit: 1730
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Aika kovaa meinaat kylillä kylkimyyryä mennä jos loiskuu heh,onks siel ees tilaa siihen?
eiks noi ole enempi semmosia ralli/ratahommia kun meinaa loiskua eikä bensa riitä?
Kaduilla ei ainakaa tääl seudulla kovaa enää voi ees päästellä ilman että joutuu johonkin kuvaan heeh!
janzade
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Maalis 2013 14:08

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja janzade »

Haha kyllä sitä kylkimyyryä täytyy päästä ja olisha se noloo ku autost loppuis bensansaanti ja lada pyyheltäis ohi :D onks nois ruisku auton vakio tankeis n. 8mm letku lähto? Ku huomasin nettivaraosas et siel ois ollu joku vm.95 fiiatin tankki uutena 50e ja olis ollu aika lail neliön muotosel kiinnityskauluksella ni sehä ois helppo tehä konttiin vaa sen muotone reikä ja pulteil kii ja puolet tankist jää konttii ja puolet ulos. Ja ku tos tankis näytti olevan n.6-8mm letkulähtö :D
Keme
Viestit: 153
Liittynyt: 22 Touko 2012 14:22
Paikkakunta: Rannikko

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Mikäs vika orggistankissa on? Ehjä uusi orggistankki + siirtopumppu + kerääjäsäiliö, koneelta paluulinja kerääjäsäiliöön ja kerääjäsäiliöstä ylivuoto takaisin orggistankkiin = konsepti jolla kone ei haro ikinä ilmaa. Olettaen tietty että tankissa on bensaa. Tietty, jos tarkoitus on tehdä asioita tekemisen riemusta, niin kannattaa turata ja töhertää paikalleen "vm.95 Fiatin tankki" tai venetankki.
Jipiiiiii!!!
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja emax »

Vertailuksi että esim. cosworthissa on 6mm bensaputket ja riittävät melko pitkälle.
Jos sulla on ruisku ja kaasari tankki niin loiskuminen on todellakin ongelma.
Jos taas kaasarivehjes niin ei se kerääjäsäiliöllä juuri mitään tee, ehkä jos on kaasariturbo niin se antaa varmuuden ettei radalla pääse kohokammiot tyhjenemään liikaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Tessu
Viestit: 1730
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Aika kovaa saat kadulla sit mennä!
duckworth
Viestit: 3695
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

country sedan kirjoitti: Käykö tommonen ?

Näkyy olevan us partsissa melkein hyllytavaraa. Veikkaisin 2-4viikkoa toimitusaikaa..
Joo kyllähän tuo kävisi aiemman kuvan tankkiin (12-pulttinen kiinnitys), mutta vielä siitä huohotuksesta; miten se käyntännössä totetutetaan??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
janzade
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Maalis 2013 14:08

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja janzade »

Syy siis uutee tankkii oli se, että vakiossa on liian pieni bensa linja lähtö ja haluan suuremman 6 tai 8 mm, vakioo en oo mitannu mut pienempi on. Ja kone on kaasari kone ilman ahdinta kansivelho lupas 160 hp eli jotain sinnepäin teholukemia tulos. Kuulin myös semmosta huhuu et näis turvatankeis ni jos ottaa ilman turvavaahtoa nii ni siel tankis on kuitenki. Ns "pesusieni" joka turpoo ku sinne laittaa bensaa ja toimii "loiskelevynä". Ja tää turvavaahto on sit jotain tuuninki tököttiä mitä tarvii ku katollee ajetaa eli sillonhan en perjaattees tarvis turvavaahdollista tankkia? :shock:
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja country sedan »

duckworth kirjoitti: Joo kyllähän tuo kävisi aiemman kuvan tankkiin (12-pulttinen kiinnitys), mutta vielä siitä huohotuksesta; miten se käyntännössä totetutetaan??
Noissa tankeissa on huohotinlähtö valmiina kannessa. Siihen venttiili ettei valu pytty tyhjäksi kun kaatuu. Venttiilistä letku vapaavalintaiseen paikkaan kontin ulkopuolelle.

Meinasitko kilpuria tehdä vai miksi moiset rakennukset?
duckworth
Viestit: 3695
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: bensatankeista ja turvatankeista?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

country sedan kirjoitti: Noissa tankeissa on huohotinlähtö valmiina kannessa. Siihen venttiili ettei valu pytty tyhjäksi kun kaatuu. Venttiilistä letku vapaavalintaiseen paikkaan kontin ulkopuolelle.

Meinasitko kilpuria tehdä vai miksi moiset rakennukset?
No sellaista ratapäivälelua olisi aikomus rakentaa tuosta uusimmasta hankinnasta, ja oletin että tuo huohotus on pakollinen juttu(?), koska eikös vakio-tankissakin ole jonkinlainen huohotus?

Ja vielä noista lähdöistä; siksi yläpuoleiset lähdöt, koska noissa pohjalähdöissä on se hölmö juttu (kuten iiässän orkkis tankissakin), että jos pumppu hajoaa, niin täytyy koko tankki aina tyhjätä vaihto-operaation ajaksi tai valuu kaikki bensat lattialle :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin