Ongelmia USB kanssa

Poppikoneet ja niihin liittyvä keskustelu
Weldemar
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Loka 2013 11:58

Ongelmia USB kanssa

Viesti Kirjoittaja Weldemar »

Minulla on vuoden 2010 Mondeo ja USB-portin kanssa on ongelmia.

Ensimmäisen tikun kanssa oli ongelmia kun soitti randomilla kappaleita. Jossakin vaiheessa kävi aina niin, että käynnistyksen yhteydessä auto ei saanutkaan enää alustettua tikkua kunnolla ja mitään ei alkanut USB-tikulta soimaan. Ruudulla näkyi vain Initializing (tjsp).

Tikku meni lopulta rikki. Tiedä sitten johtuko autosta vai jostain muusta.

Nyt uutta tikkua auto ei edes löydä.

Onko tuo USB portti oikeasti noin tarkka mitä siihen kiinnitetään? Vai onko tuossa nyt joku vika?
Weldemar
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Loka 2013 11:58

Re: Ongelmia USB kanssa

Viesti Kirjoittaja Weldemar »

Tähän sen verran jatkoa, että USB-portti kyllä toimii. iPod näkyy kun sen liittää kaapelilla autoon. Tosin musiikki ei soi auton kaiuttimista, vaan kuuluu vain iPodiin liitetyistä kuulokkeista. Jos kuulokkeet ottaa iPodista pois, niin ääntä ei kuulu ollenkaan.

Parilla eri USB-tikulla olen kokeillut ja molemmat näkyy autossa vain Unsupported device:na. Kaikkia mahdollisia tiedostojärjestelmiä (FAT, ExFAT, NTFS, iOS:n kirjaava) olen kokeillut. Kaikilla sama lopputulema. Molemmat USB-tikut näkyy vain Unsupported device:na.
yritäedes
Viestit: 2164
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Ongelmia USB kanssa

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

En mä näistä juuri mitään ymmärrä, mutta FAT32 olet siis jo kokeillut eikä toimi? Ja musiikki on MP3-tiedostoina?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Weldemar
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Loka 2013 11:58

Re: Ongelmia USB kanssa

Viesti Kirjoittaja Weldemar »

Joo.. FAT32 olen kokeillut. Ei toimi. Ja musiikki on MP3ina. CD:lle kun polttaa, niin hyvin toimii.

Kaksi viimeisintä tikkua toimii tietokoneissa. Ensimmäinen tikku, jolta musiikki joskus kuului autossa, ei toimi enää tietokoneissakaan.
yritäedes
Viestit: 2164
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Ongelmia USB kanssa

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Joissakin vanhemmissa malleissa oli 8 GB rajoitus tikun koolle.
2012 tuli joku USB softapäivitys noille laitteille, olisikohan siitä apua?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Weldemar
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Loka 2013 11:58

Re: Ongelmia USB kanssa

Viesti Kirjoittaja Weldemar »

Tuota itsekkin mietin, että onkohan tässä firmwaren päivityksen paikka.

Ensimmäinen tikku oli kuitenkin 64 gigan versio. Tuolta siis musiikki soi niin kauan, kun tikku muuten vaan toimi.

Nyt olen kokeillut 16/32 gigan tikuilla ja kumpikaan ei toimi (not supported device tsjp). Pitää kysellä tuota päivitystä seuraavassa vuosihuollossa.

Voisi käydä ostamassa myös 8 gigan tikun ja katsoa josko sillä toimii. Eihän tuommoinen tikku montaa euroa maksa.
Vastaa Viestiin