1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
On selvillä. Ulkopuolelta oli tarkotus auto ehostaa vakioksi. Ainoa vaan että projetki toppasi siihen kun mälläsin entisen. Ei tähän oo mitään erikoista tulossa. Tähän mulle uuteen on tulossa jotain pientä. Ei mitään satoja heppoja aleta repimään. Jos ei muuta nii Saksasta 1.6CVH kone jonka sisälle aletaa ostamaa palikkaa. Ilman turboa. Nokka, putkisto, kansityöt ellei 1.4 kansi istu muitta mutkitta paikoilleen. Sitä 2litrasta lienee turha suunnitella tuohon ekkeriin. Toki voi olla helpompi istuttaa se tähän ku vanhaan. Suunnitellaan mitä tulee.
turhaa touhua.
Oikein päätä särkee, ku o niin paskoja suunnitelmia. Toivottavaasti alat joskus toteuttaan tommosta 1.6CVH/1.4CHV virittelyä, saat sen valmiiksi ja tajuat lopulta itsekin, että kyseinen toteutus tuli olemaan aivan surkea kun huomioi käytetyn rahan ja saavutetun voiman. Vai onko tää koko juttu jotain kälystä trollausta? Eikai ny kukaan voi olla noin kujalla.Eeska91 kirjoitti: Jos ei muuta nii Saksasta 1.6CVH kone jonka sisälle aletaa ostamaa palikkaa. Ilman turboa. Nokka, putkisto, kansityöt ellei 1.4 kansi istu muitta mutkitta paikoilleen. Sitä 2litrasta lienee turha suunnitella tuohon ekkeriin. Toki voi olla helpompi istuttaa se tähän ku vanhaan. Suunnitellaan mitä tulee.
Jipiiiiii!!!
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Toiset pukkaa rahaa viinaan jne mutta minä pukkaan rahat paskoihin ideoihin. Minkä teet. Sama se on kokeilla kaikki läpi.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Mitä jos käyttäisit sen ajan rakentamiseen minkä päivystät täällä netissä ja haaveilet jostain ihan uskomattomasta? Oletko saanut ikinä tehtyä mitään noista utopistisista haaveistasi jotain takavalojen maalausta tai vastaavaa lukuunottamatta? Eikä tarvi vastata!
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Onhan tuota saatu valmiiksi. Edellinen escort oli maalausta vaille valmis ja orkkis peltivanteita tai aluja vaille. Tämä nykynen escort seisoo sen takia toimettomana koska ed. Escon jarruhilppeet ovat Oulussa. Toki pohjat voisi tehä jos sais vaan motivaation kohilleen tässä muuton keskellä.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Oisko kellään lappuja tai tietoa mitä vaaditaan tuon 1.4 muutoskatsastaminen 1.6 CVH koneeksi. Tai 2litraseksi Zeteckiläiseksi?
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
2 litran setekkiläiseen ei ole lappuja kun sellasta ei ole tehty. 2 litraset (etuveto)escortit ovat Kosvoorrteja tai är äs kakstonnisia ja niissä on eri koneet.
1.6 CVH:ta ei maksa vaivaa ruveta muutoskatsastamaan, sitä eroa ei kukaan huomaa sen enempää pellin alla kuin ratin takanakaan.
1.6 CVH:ta ei maksa vaivaa ruveta muutoskatsastamaan, sitä eroa ei kukaan huomaa sen enempää pellin alla kuin ratin takanakaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Mikä moottorityyppi on tuo RS? 1.8 Zetec ekkereitä löytyy. Näitä kutoskorisia. Oiskoha tuo vaivansa väärti alkaa punnertamaan 2litranen kone keulille ja stanssit hioa pois että mikä lohko. Eikö 1.8 ole sama kuin 2litranen. Ainoa että 2litrasessa on pitempi isku?
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
No se on RS2000, palttiarallaa sama kone kuin Sierrojen 2.0 DOHC. 2 nokkaa ja 8 venttiiliä.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Tietääkseni esim. mondeoista löytyy 2.0 litranen zetec jo ensimmäisestä malliversiosta lähtien eikä se taida olla äräs.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Ei ole ei. Eli joko RS2000 lohko jostain tai sitten 1.8 Zetec. Luulen että halvemmaksi tulee tuo zetec..
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Kyllähän sä sen 2.0 zetecin sinne saat laittaa. Verrokkina RS2000, eli sen jarrut ja alusta. Tai xr3:sen alusta ja 1.8.
RS2000 on mulkkari scorppiosta tuttu 16V Dohc. Ei mitään samaa zetecin kanssa, paitsi venttiilien lukumäärä.
Cossu esko on taas ihan eri auto, ei voi käyttää verrokkina.
Vähäpäästöiseen tarvit fordilta lapun mikä todistaa että se zetecci pysyy päästö normeissa, voi olla aika hankalaa uskotella sitä inssille jos viilaat lohkosta numerot pois.
RS2000 on mulkkari scorppiosta tuttu 16V Dohc. Ei mitään samaa zetecin kanssa, paitsi venttiilien lukumäärä.
Cossu esko on taas ihan eri auto, ei voi käyttää verrokkina.
Vähäpäästöiseen tarvit fordilta lapun mikä todistaa että se zetecci pysyy päästö normeissa, voi olla aika hankalaa uskotella sitä inssille jos viilaat lohkosta numerot pois.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
No mitä tekemistä tällä tiedolla nyt on Escortin moottorivaihtoehtojen kanssa?Nare kirjoitti:Tietääkseni esim. mondeoista löytyy 2.0 litranen zetec jo ensimmäisestä malliversiosta lähtien eikä se taida olla äräs.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Täällä oli taas näitä sherlockeja. Mutta niin. Mitä käsittää RS alusta. Mitä sinne pitää siis vaihtaa. Jarruiksi levyt joka nurkkaan, tuet(?). Tolpiksi vissii kelpaa vakioiskarit.Krisse kirjoitti: No mitä tekemistä tällä tiedolla nyt on Escortin moottorivaihtoehtojen kanssa?
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Ainakin taakse vakaaja ja 270mm levyt, ja eteen vähintään 260mm levyt ja satulat.
Etuvakaaja, tolpat, jouset
En tiedä onko taka-akseli sama kuin mopomalleissa, mutta tuos on jonkinmoinen kuva rs2000 taka-akselista jos haluaa vertailla omaansa. Minen escorteista juuri mitää tiedä.

Ja mondeos on ainakin erilainen öljypohja kuin escortis, voit joutua vaihtamaan siihen öljypohjaa ja sihtiä yms. escortin/fiestan 1.6-1.8 zetecistä.
Etuvakaaja, tolpat, jouset

En tiedä onko taka-akseli sama kuin mopomalleissa, mutta tuos on jonkinmoinen kuva rs2000 taka-akselista jos haluaa vertailla omaansa. Minen escorteista juuri mitää tiedä.

Ja mondeos on ainakin erilainen öljypohja kuin escortis, voit joutua vaihtamaan siihen öljypohjaa ja sihtiä yms. escortin/fiestan 1.6-1.8 zetecistä.
Viimeksi muokannut emax, 19 Syys 2013 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Samanlainen taka-akseli on mmopomallissa. Miten tuohon Escoon on saatavilla levyjarru muutospalikoita? Vai onko taka-akselissa pultinreiät valmiina mihin saa satulan kiinni kuten mondeossa oli.
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Ne jarrut on takaa 4 pultilla kiinni. Tähän tyyliin. Kuvas ne on wanhan fiestan akselis mutta idea on sama.

Eli joudut vaihtaa sinne takajarruihin kaikki, napoineen päivineen.
Muokkasin tuohon edelliseen viestiin vielä juttua mondeon öljypohjasta.

Eli joudut vaihtaa sinne takajarruihin kaikki, napoineen päivineen.
Muokkasin tuohon edelliseen viestiin vielä juttua mondeon öljypohjasta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6
Helpoin on ostaa valmiiks 1.8 zetec-koneinen escort ja ajaa sillä, tai vaihtaa siihen 2.0 kone Mondeosta (Escortin koneesta tarvii öljypohjan, öljyn imuputken, vauhtipyörän, kytkimen). Tai lakata ruokkimasta trollia 
E: Ja RS2000 16v kone on totisesti vähä eri ku sierran 8v Doch, vaikka lohko onkin samaa sukua.

E: Ja RS2000 16v kone on totisesti vähä eri ku sierran 8v Doch, vaikka lohko onkin samaa sukua.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!