Sanopas muuta - olisi mielenkiintoista tietää, onko niin käynyt jossain tapauksessa, sillä kyllähän virittäjätkin noita purkavat. Vai onko väite vain osa nykyistä suuntausta, ettei alakerralle tehtäisi mitään, vaan heti uusi puolimoottori tai koko kone...mösjöö kirjoitti:Mutta jännältä kuulostaa, että kampiakselin poistaminen saattaa aiheuttaa lohkon vääntymistä.
1.8 duratec öljynkulutus
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
No varmaan menee uudemmissa autoissa just noin. Koneistaminen vie paljon aikaa ja maksaa rahaa. Asiakas ei tykkää, eikä korjaamo saa rahaa. Ja marmorihuolto vaan laskee koko roskan lattialle ja siinä vaihtaa koneen ja nappia painamalla takas ylös.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
Tuleeko siitä hyvä jos itse hoonaa? Eihän tarkoitus ole tietenkään että pyttyä hiotaan, vaan sylinterin pinta "rikotaan" jotta uudet männänrenkaat hioutuvat paremmin muotoonsa. Näin olen ymmärtänyt. Kilometrejä autossa on vähän alle 200tkm, joten ei luulisi pyttyjen olevan vielä kauhean horot.
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
Duratecissähän on alumiinilohkossa kovakromiset sylinteriputket, eihän niitä hoonata. Oikeat autoinsinöörit saa oikaista, jos esitän ns. harhakäsityksen.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
Vastaan vaikka en autoinsinööri olekaan, mutta hieman epäilen että ne mitään kovakromattuja olisi ne valurautaputket? Vai oliko jotain faktaa?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
Olen sitten nähnyt unta tai lukenut jonkun ylioptimistisen ylistyksen aiheesta Duratec. En siis löytänyt faktaa kovakromauksesta, kyllä ne on ihan cast iron sleeves. Mutta mielenkiintoista tietoa engine rebuildista:Sierra2.3-16v kirjoitti:Vastaan vaikka en autoinsinööri olekaan, mutta hieman epäilen että ne mitään kovakromattuja olisi ne valurautaputket? Vai oliko jotain faktaa?
http://forums.focaljet.com/duratec-tuni ... ess-q.html
Tiedä sitten tuon threadin luotettavuudesta, mutta ottakaa hoonatessanne tuo huomioon:
"The liner is a cast iron insert. I'd be careful about boring it, I've seen the Duratec blocks cut in half and that liner is REAL thin and uneven so the thickness will vary."
"To clarify, there's not enough liner to bore the typical .025" as is typically done for an engine rebuild (.025 bore + .005 hone totalling .030"), but there should be more than enough liner wall thickness to do a one-time hone of .005" if a fresh crosshatch pattern is desired for new, standard-diameter ringset."
Tämä kovakromaus-juttu lienee samankaltainen legenda kun "sähköinen kaksivaihetermostaatti". 1,8 Duratecissa mitään termostaatin sähköohjausta ole...
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
Vähän kummalliselta kuullostaa mun korvaan.KajS kirjoitti: Olen sitten nähnyt unta tai lukenut jonkun ylioptimistisen ylistyksen aiheesta Duratec. En siis löytänyt faktaa kovakromauksesta, kyllä ne on ihan cast iron sleeves. Mutta mielenkiintoista tietoa engine rebuildista:
http://forums.focaljet.com/duratec-tuni ... ess-q.html
Tiedä sitten tuon threadin luotettavuudesta, mutta ottakaa hoonatessanne tuo huomioon:
"The liner is a cast iron insert. I'd be careful about boring it, I've seen the Duratec blocks cut in half and that liner is REAL thin and uneven so the thickness will vary."
"To clarify, there's not enough liner to bore the typical .025" as is typically done for an engine rebuild (.025 bore + .005 hone totalling .030"), but there should be more than enough liner wall thickness to do a one-time hone of .005" if a fresh crosshatch pattern is desired for new, standard-diameter ringset."
Tämä kovakromaus-juttu lienee samankaltainen legenda kun "sähköinen kaksivaihetermostaatti". 1,8 Duratecissa mitään termostaatin sähköohjausta ole...
.005" on jo noin 13 satkua. Jos siitä tuon 13 satkua hinkkaa pois niin renkaiden päittäisvälyskin kasvaa jo liika suureksi.
Normaalisti lähtee satku tai pari jos aihio on hyvä. Kotona harraste vehkeillä harvemmin sitäkään.
Yleisin eka tuuma ylikokokin on tähän asti ollu .010" eli lähellä sitä metristä 0.25mm kokoa.
Kun itte hoonailee niin muistakaa hoonauskulma, eli se vasen- ja oikeakätisten kiven kriipoosten välinen kulma.
Tuos on oikeaa luokkaa, noin 60 astetta.
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... g~original
Kulma riippuu siitä kuinka nopeasti hoonia pyörittää ja liikuttaa ylös alas.
Väärällä kulmallakin saa moottorin syömään öljyä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
Eipä ole käynyt ainakaan mun työpaikassa. Kaippa siinä voi joku minimaalinen riski olla ja valmistaja on "pessy kätensä" mahdollisista ongelmista antamalla tuollaisen lausunnon tjsp.yritäedes kirjoitti: Sanopas muuta - olisi mielenkiintoista tietää, onko niin käynyt jossain tapauksessa, sillä kyllähän virittäjätkin noita purkavat. Vai onko väite vain osa nykyistä suuntausta, ettei alakerralle tehtäisi mitään, vaan heti uusi puolimoottori tai koko kone...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
Saattaa kerätä karstaa kun ei kierrätä, itse vedän joka kerta rampilla punaviivalle ja sitä varten siellä on se rajoitin että se kone ei kierrä liikaa. 8) Toki tätä ei nyt joka pvä tapahdu mutta silti ei se konetta riko...KajS kirjoitti:Mulla on sitten 110 cid/110 hv eli 1,8 duratec pilalla, kun 8 vuoden yhteistyön ja runsaan 200000 km matkalla ei ole syönyt öljyä. Ei ole öljymäärä lisääntynytkään, eli polttoainelaimentuma ei suuremmin pelleile moottorissani.
Öljyt ja suodatin on kyllä vaihdettu 10000 km välein. Lieneekö tuolla vaikutusta, kuten myös sillä, etten vieläkään ole kierrättänyt yli 5000 kierrosta kertaakaan, arkiajossa rajana olen pitänyt "truck-compatiblea" 4000 r/min rajaa. Eihän tuo reipas 1600 kg kilpikonna kiihdy, vaikka pikku moottorin kiusaisi hengiltä.
4000-5000 r/min on tuon koneen tehokkain alue ja päälle 6000r/min mentäessä hengästyy ihan selvästi, mutta kunnon kierrokset puhdistaa konetta sisältä eikä venttiileihin pääse muodostumaan karstaa.
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
Tämä mun "Das Langzeitauto"-projekti kuuluu sarjaan Jokainen-rikkoo-autonsa-itse. Tottahan toki pitää kierrättää, jottei karstoitu, Mutta nämä nykymoottorit on aika hengettömiä tuolla maksimikierrosten tuntumassa. Katsotaan, miten pitkälle pääsen tällä autolla, sillä en todellakaan aio luopua siitä saati vaihtaa. Yksi pikkujuttu auton käytöstä: Olen ikäni pyrkinyt aina ajamaan, kun on käynnistetty. Naurettava juttu, mutta ihan tosi. Jos konetta ei aja lämpimäksi, se ei tykkää. Taloudellisen ajon ohjeista olen pyrkinyt sisäistämään kaksi asiaa: 1) ripeät kiihdytykset 2) hyödynnä fuel-cut-off-ominaisuutta. Kiihdytys poljin lattiassa on nykymoottorille (ja kuskille) mieluisampaa kuin "fuck-like-chinese" hiulaaminen pikkuhiljaa.hluukkonen kirjoitti: Saattaa kerätä karstaa kun ei kierrätä, itse vedän joka kerta rampilla punaviivalle ja sitä varten siellä on se rajoitin että se kone ei kierrä liikaa. 8) Toki tätä ei nyt joka pvä tapahdu mutta silti ei se konetta riko...
4000-5000 r/min on tuon koneen tehokkain alue ja päälle 6000r/min mentäessä hengästyy ihan selvästi, mutta kunnon kierrokset puhdistaa konetta sisältä eikä venttiileihin pääse muodostumaan karstaa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
Aika vanha ketju mutta tämä 1.8, 188tkm ajettuna ei kuluta 10tkm:lle kuin muutaman desin.
-
- Viestit: 2445
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: 1.8 duratec öljynkulutus
ei foortit ole juuri öljyä kulutelleet, viimeset 18v ajellut erilaisilla duratorgeilla 100-400tkm mittareissa....ja koskaan ei ole tarvinnut öljyä lisätä vaihtovälillä.