Miksi et?jesse1987 kirjoitti: sotkeeko se muka pahasti?? kun en tota letkua ainakan imusarjaan enää vedä niin minne se sit kannattas, ettei se sotkis paikkoja?
käykö 1.6sen öljykorkki 2litraseen??
toi on niinkun het siin moottorin kannakkeen kohdalla. kun koittaa sormella tota reikää niin ei sinä tulee heti ns seinä vastaan. et oisko toi sit vaan jonkun systeemin kiinike tai jotain.WSE kirjoitti:Tosta kuvasta on aika vaikea saada selvää mutta kyllähän se tutun näköinen öljynerotinpömpeli näyttäää olevan eka kuvassa, näyttää vain olevan yllättävänkin alhaalla tai mitälie roinaa edessä...
hieman sieltä ylempää lähtee joku juttu alaviistoon mut se on tukittu semmosella tulpalla.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Niin siis tuo mikä on punaisella ympyröity, on se öljynerotinpönttö
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tus9re.jpg
Siellä on melkeen heti sellainen "loiskelevy" edessä kun sormella koittaa
Tuohon edelliseen pönttöön tulee tämä letku, palikassa on 45 asteen kulma jotta mahtuu imusarjan alle
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku6ez.jpg
Tuo muuten kiinnostaa itseäkin että mikä tulee tuohon termari-kotelon tulpattuun vesilähtöön
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku1nb.jpg
Sellainen villi veikkaus että olisko joku turbon vesilähtö cossuissa vai onko niissä edes vesijäähdytettyä puhallinta
Edit: WSE heittikin jo ihan järkevältä kuulostavan vastauksen
Sitte sellainen että millä tuon öljynerotuspöntön saa irti lohkosta vai saako sitä, jossain olen nähnyt samanlaisen pöntön kun kenttiläisissä, itse kokeilin tuota irroitella vaikka millä mutta tiukassa tuntui istuvan
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tus9re.jpg
Siellä on melkeen heti sellainen "loiskelevy" edessä kun sormella koittaa
Tuohon edelliseen pönttöön tulee tämä letku, palikassa on 45 asteen kulma jotta mahtuu imusarjan alle
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku6ez.jpg
Tuo muuten kiinnostaa itseäkin että mikä tulee tuohon termari-kotelon tulpattuun vesilähtöön
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku1nb.jpg
Sellainen villi veikkaus että olisko joku turbon vesilähtö cossuissa vai onko niissä edes vesijäähdytettyä puhallinta
Edit: WSE heittikin jo ihan järkevältä kuulostavan vastauksen
Sitte sellainen että millä tuon öljynerotuspöntön saa irti lohkosta vai saako sitä, jossain olen nähnyt samanlaisen pöntön kun kenttiläisissä, itse kokeilin tuota irroitella vaikka millä mutta tiukassa tuntui istuvan
onkos sinne voinu mennä jotain paskaa kun se letku on ollu ties mitenkä kauan irti? et pitäskö sitä koittaa jotenkin puhdistaa vai lyönkö letkun vaan suosiolla kiinni?VesQ kirjoitti:Niin siis tuo mikä on punaisella ympyröity, on se öljynerotinpönttö
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tus9re.jpg
Siellä on melkeen heti sellainen "loiskelevy" edessä kun sormella koittaa
ja vielä se kiinnostas et kuulusko tosta mennä se letku samaan kohtaan kun mihinkä se venakopan huohotus? ihan sillä kyselen et onkohan ed. omistaja tukkinu sen vanhan reiän.(ainakin toi imusarjan ja ilmamassamittarin väliin tuleva on) vaikka kyllä sen varmaan huomais jos sitä ei olis tukittu kun kävis laihalla

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Kyllähän sinne jotain aina menee mutta ei pitäisi mitään haitata, letku kiinni vaan, tosin sen verran kannattaa kokeilla että lyö koneen käymään ja kokeilee kädellä että tuleeko sieltä mitään, antaa vähän kierroksia niin pitäsi vanhan koneen huohotella jonkun verran
ei se kyllä ihan pienestä tukkoon mene
Ja se letku kannattaa kanssa kokeilla ettei ole tukossa, puhaltaa letkun päähän esim

Ja se letku kannattaa kanssa kokeilla ettei ole tukossa, puhaltaa letkun päähän esim
joo se on vaan vähän vittumainen kokeilla kun sinne ei saa oikeen mistään välistä kättä mahtumaan ja kun kaikki on vielä niin pirun kuumaa niinVesQ kirjoitti:Kyllähän sinne jotain aina menee mutta ei pitäisi mitään haitata, letku kiinni vaan, tosin sen verran kannattaa kokeilla että lyö koneen käymään ja kokeilee kädellä että tuleeko sieltä mitään, antaa vähän kierroksia niin pitäsi vanhan koneen huohotella jonkun verranei se kyllä ihan pienestä tukkoon mene

ja taas vähän offtopikkia mut ei se haittaa kun ei aina viiti uutta aihetta tehä. eli se on vissiin ihan normaalia et koneen käydessä kuulu semmonen nakutus, ihan niinkun hydraulisilla nostimilla olevissä sillon kun ei oo käyttäny pitkään aikaan tai nostimet on paskana. mut toi ääni on vissiin tämmösissä vanhanmallin nostimilla varustetussa ihan normaalia. ei se ääni mikään pahan kuulonen oo mut just semmonen et aattelin kuitenkin varmistaa asian.(et ei ois nokka paskana tai jotain)
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Venttiilit kannattaa säätää, ei se ääni hyväksi ole mutta ei mikään hengenhätä, siis jos kuuluu liian isoista venavälyksistä. Metalli putki on ihan kätevä keino paikallistaa ääniä. Toinen pää koneenkylkeen kiinni ja toinen korvaan, sitten vaan ettimään missä kuuluu kovimpaan, bensapumppukin saataa nakutella
eikös näissä ruisku vehkeissä oo sähköset pumput?? se mikä on siel varapyöräkotelon allaVesQ kirjoitti:Venttiilit kannattaa säätää, ei se ääni hyväksi ole mutta ei mikään hengenhätä, siis jos kuuluu liian isoista venavälyksistä. Metalli putki on ihan kätevä keino paikallistaa ääniä. Toinen pää koneenkylkeen kiinni ja toinen korvaan, sitten vaan ettimään missä kuuluu kovimpaan, bensapumppukin saataa nakutella

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Ei mitään. Se on jäähdytysjärjestelmän ilmausta varten..VesQ kirjoitti:
Tuo muuten kiinnostaa itseäkin että mikä tulee tuohon termari-kotelon tulpattuun vesilähtöön
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku1nb.jpg
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team