käykö 1.6sen öljykorkki 2litraseen??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

jesse1987 kirjoitti: sotkeeko se muka pahasti?? kun en tota letkua ainakan imusarjaan enää vedä niin minne se sit kannattas, ettei se sotkis paikkoja?
Miksi et?
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Mitäs sitä kakkaa sinne imusarjaan työntämään venttiilejä sotkemaan

Vähän sama kuin miksi porukka tulppailee ERG:tä
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

WSE kirjoitti:Tosta kuvasta on aika vaikea saada selvää mutta kyllähän se tutun näköinen öljynerotinpömpeli näyttäää olevan eka kuvassa, näyttää vain olevan yllättävänkin alhaalla tai mitälie roinaa edessä...
toi on niinkun het siin moottorin kannakkeen kohdalla. kun koittaa sormella tota reikää niin ei sinä tulee heti ns seinä vastaan. et oisko toi sit vaan jonkun systeemin kiinike tai jotain.
hieman sieltä ylempää lähtee joku juttu alaviistoon mut se on tukittu semmosella tulpalla.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Niin siis tuo mikä on punaisella ympyröity, on se öljynerotinpönttö
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tus9re.jpg
Siellä on melkeen heti sellainen "loiskelevy" edessä kun sormella koittaa

Tuohon edelliseen pönttöön tulee tämä letku, palikassa on 45 asteen kulma jotta mahtuu imusarjan alle
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku6ez.jpg

Tuo muuten kiinnostaa itseäkin että mikä tulee tuohon termari-kotelon tulpattuun vesilähtöön
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku1nb.jpg

Sellainen villi veikkaus että olisko joku turbon vesilähtö cossuissa vai onko niissä edes vesijäähdytettyä puhallinta
Edit: WSE heittikin jo ihan järkevältä kuulostavan vastauksen

Sitte sellainen että millä tuon öljynerotuspöntön saa irti lohkosta vai saako sitä, jossain olen nähnyt samanlaisen pöntön kun kenttiläisissä, itse kokeilin tuota irroitella vaikka millä mutta tiukassa tuntui istuvan
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

VesQ kirjoitti:Niin siis tuo mikä on punaisella ympyröity, on se öljynerotinpönttö
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tus9re.jpg
Siellä on melkeen heti sellainen "loiskelevy" edessä kun sormella koittaa
onkos sinne voinu mennä jotain paskaa kun se letku on ollu ties mitenkä kauan irti? et pitäskö sitä koittaa jotenkin puhdistaa vai lyönkö letkun vaan suosiolla kiinni?
ja vielä se kiinnostas et kuulusko tosta mennä se letku samaan kohtaan kun mihinkä se venakopan huohotus? ihan sillä kyselen et onkohan ed. omistaja tukkinu sen vanhan reiän.(ainakin toi imusarjan ja ilmamassamittarin väliin tuleva on) vaikka kyllä sen varmaan huomais jos sitä ei olis tukittu kun kävis laihalla :roll:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kyllähän sinne jotain aina menee mutta ei pitäisi mitään haitata, letku kiinni vaan, tosin sen verran kannattaa kokeilla että lyö koneen käymään ja kokeilee kädellä että tuleeko sieltä mitään, antaa vähän kierroksia niin pitäsi vanhan koneen huohotella jonkun verran :D ei se kyllä ihan pienestä tukkoon mene

Ja se letku kannattaa kanssa kokeilla ettei ole tukossa, puhaltaa letkun päähän esim
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

VesQ kirjoitti:Kyllähän sinne jotain aina menee mutta ei pitäisi mitään haitata, letku kiinni vaan, tosin sen verran kannattaa kokeilla että lyö koneen käymään ja kokeilee kädellä että tuleeko sieltä mitään, antaa vähän kierroksia niin pitäsi vanhan koneen huohotella jonkun verran :D ei se kyllä ihan pienestä tukkoon mene
joo se on vaan vähän vittumainen kokeilla kun sinne ei saa oikeen mistään välistä kättä mahtumaan ja kun kaikki on vielä niin pirun kuumaa niin :x mut täytyypi yrittää.

ja taas vähän offtopikkia mut ei se haittaa kun ei aina viiti uutta aihetta tehä. eli se on vissiin ihan normaalia et koneen käydessä kuulu semmonen nakutus, ihan niinkun hydraulisilla nostimilla olevissä sillon kun ei oo käyttäny pitkään aikaan tai nostimet on paskana. mut toi ääni on vissiin tämmösissä vanhanmallin nostimilla varustetussa ihan normaalia. ei se ääni mikään pahan kuulonen oo mut just semmonen et aattelin kuitenkin varmistaa asian.(et ei ois nokka paskana tai jotain)
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Venttiilit kannattaa säätää, ei se ääni hyväksi ole mutta ei mikään hengenhätä, siis jos kuuluu liian isoista venavälyksistä. Metalli putki on ihan kätevä keino paikallistaa ääniä. Toinen pää koneenkylkeen kiinni ja toinen korvaan, sitten vaan ettimään missä kuuluu kovimpaan, bensapumppukin saataa nakutella
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

VesQ kirjoitti:Venttiilit kannattaa säätää, ei se ääni hyväksi ole mutta ei mikään hengenhätä, siis jos kuuluu liian isoista venavälyksistä. Metalli putki on ihan kätevä keino paikallistaa ääniä. Toinen pää koneenkylkeen kiinni ja toinen korvaan, sitten vaan ettimään missä kuuluu kovimpaan, bensapumppukin saataa nakutella
eikös näissä ruisku vehkeissä oo sähköset pumput?? se mikä on siel varapyöräkotelon alla :?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Hups, enpäs taas ajatellut että ruiskupeli kyseessä, no sitten se pumppu ei varmaan raksuttele, venttiilit todennäkoisesti
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

josko olis venttiili uponnut kanteen?
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja silloin venttiili nousee ylemmäs ja venttiilivälys pienenee ja jossain vaiheessa alkaa kantamaan, mutta ei pidä ääntä
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

VesQ kirjoitti:
Tuo muuten kiinnostaa itseäkin että mikä tulee tuohon termari-kotelon tulpattuun vesilähtöön
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku1nb.jpg
Ei mitään. Se on jäähdytysjärjestelmän ilmausta varten..
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Vastaa Viestiin