mk4 Escort+ Mtx-75

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
arei
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Kesä 2006 20:55
Paikkakunta: Tampere

mk4 Escort+ Mtx-75

Viesti Kirjoittaja arei »

Eli sattui tuossa pyöriessä tarttumaan mukaan täyd. RS2000 Dohc 16V kone, ja rupesin tuossa kahtelemaan mihkä sen pistäis. No neloskoppa rupes kuullostaa mielenkiitoiselta jo erilaisuutensa puolesta. Muistelisin että täällä joku puhu joskus vastaavanlaisesta projektista mutta en haulla löytänyt. Lähinnä ongelmana on se että saako MTX-laatikon mk4:en lokarien väliin ilman suurempia peltitöitä ja tarviiko alapalkkia yms. muutella(vetarit???). Noita bc-laatikoita tossa olis useempiakin mutta en tiiä haluanko ees yrittää sellasta ton koneen jatkoks kun ei oikein kestäny ees n.130heppasen xr3i-koneen kanssa.

TAI sitten jos sen pistää sierraan, eikös "twin cam " :D sierran koneenkorvakkeet pitäis käydä tohon i4:lohkoon suorilta. Tossa varmaan joutuu jo vertailumallina käyttämään xr4:sta. Autosta löytyy 260mm etujarrut, levyt takaa sekä edestä 24 tai 26mm vakaaja(en muista kumpi) sekä takaa joku 10mm?? tanko, eikö noitten pitäis riittää että saa tolla koneella leimalle?
Fiesta mk2 1.6 <- yritetään vielä pelastaa...
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: mk4 Escort+ Mtx-75

Viesti Kirjoittaja koskar »

arei kirjoitti:Eli sattui tuossa pyöriessä tarttumaan mukaan täyd. RS2000 Dohc 16V kone, ja rupesin tuossa kahtelemaan mihkä sen pistäis. No neloskoppa rupes kuullostaa mielenkiitoiselta jo erilaisuutensa puolesta. Muistelisin että täällä joku puhu joskus vastaavanlaisesta projektista mutta en haulla löytänyt. Lähinnä ongelmana on se että saako MTX-laatikon mk4:en lokarien väliin ilman suurempia peltitöitä ja tarviiko alapalkkia yms. muutella(vetarit???). Noita bc-laatikoita tossa olis useempiakin mutta en tiiä haluanko ees yrittää sellasta ton koneen jatkoks kun ei oikein kestäny ees n.130heppasen xr3i-koneen kanssa.
Mukavasti tuo BC RS2K:n kylkeen istuu :) Saarilla pojat väittää, että tarvisi kuskin runkopalkkiin tehdä tilaa, mutta taas osa väittää että juuri ja juuri mahtuisi ilman peltien muokkausta.
arei
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Kesä 2006 20:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja arei »

Niin no toistaalta BC:n vois löytää lukollisena, jos RST-pojat ei oo vie kaikkia tuhonnu :P Onko toi "Dagenhamn-trashbin" muuten moottorina mistään kotoisin, sen ainakin olen huomannnut että osat maksaa hunajaa mutta onko siinä fordille tyypilliseen tapaan suunnitteluvikoja(öljy ei kierrä kannessa, valut ei kestä jne.) Kannet noista vissiin tuppaa halkeilee, ainakin vanhemmista. Onko tollasta kukaan täällä kiristellyt? Meinaan vaan että jos ton Escorttiin(mk4) tai Sierraan pistää niin ei tarvis olla niin niitten päästöjen perään,vois ehkä vähän laitellakkin sitä konetta...
Fiesta mk2 1.6 <- yritetään vielä pelastaa...
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

arei kirjoitti:Niin no toistaalta BC:n vois löytää lukollisena, jos RST-pojat ei oo vie kaikkia tuhonnu :P Onko toi "Dagenhamn-trashbin" muuten moottorina mistään kotoisin, sen ainakin olen huomannnut että osat maksaa hunajaa mutta onko siinä fordille tyypilliseen tapaan suunnitteluvikoja(öljy ei kierrä kannessa, valut ei kestä jne.) Kannet noista vissiin tuppaa halkeilee, ainakin vanhemmista. Onko tollasta kukaan täällä kiristellyt? Meinaan vaan että jos ton Escorttiin(mk4) tai Sierraan pistää niin ei tarvis olla niin niitten päästöjen perään,vois ehkä vähän laitellakkin sitä konetta...
http://www.rs2000-16v.co.uk/

Tuola saarten poikien foorumilla on noita "kiristettyjä". Suunnitteluvirheeksi laskisin saman mikä noissa kaikkissa DOHC:ssä, että öljypumpun paineen säädin pääsee aukeamaan pumpun kyljestä lohkoon asti ja paineet tippuu (omassa projekti koneessa ja escovainaan rässässä oli näin). Tyhjäkäynnillä huomaa äänestäkin varmaan, että onko paineita tarpeeksi, mutta kannattaa tarkistaa kun ei mikään älytön homma ole. 170-180hp pääsee kohtuu rahalla mitä noita on seurannut. Sinne 280hp onkin sitten jo vähän enemmän rahanmenoa :D.

Ei se RST:n lukko sen kestävempi ole kuin muutkaan BC:t? Samat laakeroinnit jne. IB5 kai kestänee hieman lisää kun on laakerit suuremmat? CRSC:n foorumilta löytyy lisää RS2K:n virityksestä, laatikoista ja mun projektikin ;).
Avatar
njietro
Viestit: 831
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 Escort+ Mtx-75

Viesti Kirjoittaja njietro »

Onkos tää MTX75 ainoo järkevä vaihteisto mk4:seen jos meinaa saada pysyyn läjässä esim 250hp/350nm paketilla? Nyt lienee ehkä reilu 200hp ja reilu 300nm, ja laatikko tuhoutu 600km ajon jälkee. Voimaa ei olisi tarkotus ainakaan vähentää tulevaisuudessa.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: mk4 Escort+ Mtx-75

Viesti Kirjoittaja hoopee »

njietro kirjoitti:Onkos tää MTX75 ainoo järkevä vaihteisto mk4:seen jos meinaa saada pysyyn läjässä esim 250hp/350nm paketilla? Nyt lienee ehkä reilu 200hp ja reilu 300nm, ja laatikko tuhoutu 600km ajon jälkee. Voimaa ei olisi tarkotus ainakaan vähentää tulevaisuudessa.
Eikös mtx75 ole st200:ssakin ja mahtaa olla alkupään st220:ssäkin.
Hinnaltaan normi mondeon laatikot pitäs olla edullisia. Mullakin yks joutilas.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Vastaa Viestiin