moi. en löytänyt nopealla selaamisella osuvaa topiccia (etippä se 190 sivun joukosta) niin päätin tekasta kokonaan uuden. elikkä rakenteilla on 1.8 zvh turbo. pään vaivaa tuottaa kampikoneiston huohotus. nyt huohotus paikka tukittuna. yleensä tukitaan sen takia koska käytetään rst:n pakosarjaa ja huohotin paikka jää turbon taakse piiloon mutta itelle teetin pakosarjan briteissä ja turbo siirtyy vaihdelaatikon päälle. nythän ei tarvitse tukkia koko huohotusta vaan voin käyttää alkuperäistä lohkon huohotusta? huohotuksen toteutan säiliöllä. mitenkä se periaatteessa toimii? lohkosta letku säiliöön,venttiili kopasta letku säiliöön,kaasut suodattimen läpi ulkoilmaan ja öljy töhnän paluu öljypohjaan? öljy pinnan ala vai yläpuolelle?
tähän topicciin saa toki kysyä kaikkea mitä zvh moottorin rakentamisesta ja sielun elämästä tulee mieleen. autan itsekkin siinä missä pystyn
1.8 zvh rakennus
Re: 1.8 zvh rakennus
tai sitten jätät sen paluuletkun lohkoon laittamatta ja laitat tyhjennys propun, niin ei se lieju pääse moottoriin? näin tein omassa zvh turbossa
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Re: 1.8 zvh rakennus
Lohkon huohottimessa on todennäköisesti mukana PCV-venttiili, joka tarvitsee alipainetta avautuakseen...Jos sen venttiilin jättää paikalleen ja laittaa siitä letkun säiliöön, niin kampikammioon kerääntyy ylimääräistä painetta, joka voi näkyä esim. lisääntyneenä turbon laakereiden vuotamisena ja ehkä myös muussa. Ainakin näin kävi minulle, kun laitoin ahtimen Sierraan ja sellainen PCV-kuulaventtiili oli paikallaan lohkon kupeessa. Kuula pois->no problem. Tuosta Zetecin huohottimesta en ole yhtään perillä, mutta se kannattaa tutkia ja tarvittaessa muokata.
Mondeo mk1 2.0 4d -96