Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
tervehdys uudelta jäseneltä ja heti alkuun kinkkinen kysymys (ehkä):
- onko kellään tietoa/kokemusta Turku-Paimio-Salo akselilta korjaamosta jossa tehdään (kokemuksella) kohtuu hinnalla tuon Mondeon tyyppivian eli imusarjan läppien ja läppäakselin poisto?
Omasta 1.8 bensasta (81kW) olivat huollossa bonganneet (Automaa) että läpät jo mukavasti kuulemma röpisee ja tarjosivat avuliaasti uutta imusarjaa kevyeeseen 700€ hintaan...
Itse ei huvita lähteä tällä kelillä irroittelee ja ihmettelemään kun ei järkevää paikkaakaan ole jossa operaatiota suorittaa...
mösjöö kirjoitti:
Villi tornihuhu master mekaanikolta kuului, että noin 2l/100km
Huhut huhuina, eikai se nyt noin paljoa nouse millään. Muutama desi olisi uskottava.
Itse poistaisin läpät, jos kulutus muka noin paljon nousee, jota epäilen niin vaihtaa imusarjan.
Halvemmaksi tulee kuin moottori remontti.
Pikkuveljen autosta poistin läpät ja akselin ei vaikutusta kulutukseen..huhuilla saa varmaan myytyä paljon imusarjoja..; )
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Itse taasen olen lukenut ja ymmärtänyt keskusteluista että läpät toimivat melko lailla on/off systeemillä. Eli tyhjäkäynnillä (kierrokset alle 1000) läpät kiinni mutta heti kun kaasun koskee ja kierrokset yli 1000, läpät aukeavat apposelleen. Eli eivät ole muuttuvasiipiset vaan joko auki tai kiinni. Toki voi olla että olen ymmärtänyt väärinkin.
Siltikään, muutaman tonnin arvoiseen pirssiin en kyllä hevillä hanki 700€ maksavaa imusarjaa.
Mutta palatakseni varsinaiseen alkuperäiseen kysymykseeni: onko kellään hyvästä tekijästä ko. alueella antaa vinkkiä?
Fordisti2002 kirjoitti:Itse taasen olen lukenut ja ymmärtänyt keskusteluista että läpät toimivat melko lailla on/off systeemillä. Eli tyhjäkäynnillä (kierrokset alle 1000) läpät kiinni mutta heti kun kaasun koskee ja kierrokset yli 1000, läpät aukeavat apposelleen.
Vaikka tuo 1.8 110hv ei mikään raketti ole niin selväsi siinä alle 4000rpm kohdilla huomaa selvää piristymistä ja näillä lumipöperö keleillä alkaa se sutiminen isoimmilakin vauhdeilla ja vaihteilla siinä kohdin, eli selvä vääntö huippu...
Mulla meni automaatti aivan sekaisin korkeilla kierroksilla ja bensan kulutus kasvoi taivaisiin tiistaina 20l tankkiin ja tänään aamulla bensavalo syttyi.ajetut kilsat oli jtn.150-170km ja samalla tuli myös vikakoodia(taitaa vähän venakoppa hikoilla jollakin
Ford mondeo 2.0 -03 stw automatic Wannabe GHIA
Nissan almera 1.5 -01(vaimon)
Renault clio 1.8 16v projekti
joopajoo84 kirjoitti:Mulla meni automaatti aivan sekaisin korkeilla kierroksilla ja bensan kulutus kasvoi taivaisiin tiistaina 20l tankkiin ja tänään aamulla bensavalo syttyi.ajetut kilsat oli jtn.150-170km ja samalla tuli myös vikakoodia(taitaa vähän venakoppa hikoilla jollakin
Joku sanoikin, että automaatti menee aivan sekaisin kun ko. läpät poistaa.
hluukkonen, kiitoksia kuvasta.
Onko tossa kuvassa nyt tuo näkyvä vipu auki asennossa?
Ja kerrotko vielä noin suurin piirtein mistä kohtaa lohkoa toi asetelma löytyy?
Helpottaa ja nopeuttaa sitten tuota tutkailua tuolla pakkasessa...
Iltaa.Uusi jäsen esittäytyy ja heti kysymys kehiin.Ostin maanantaina 02 mondeon 2.0 koneella ajettu 300tkm ja kuuntelin et kuuluuko tuota ääntä ennenku osti ja ei mun mielestä kuulunu mutta nyt ku lähin kylmällä koneella ajamaan nii kuulosti niinku siellä joku säksättä.onko sillä väliä et onko kone lämmin tai kylmä?Öljyt kyllä pitäis vaihtaa ku kuulemma ajettu aika paljon viime vaihdosta.Luulis et ois nuihin kilometreihin vaihettu ainaki kertaalleen imusarja tai otettu läpät poijes.
Täytyykö aina läppiä poistettaessa vaihtaa myös imusarjan kumitiivisteet? Niistäkin syntyy lisäkustannuksia noin 40 euroa. Mondeon pidossahan noita tahtoo tulla muuteenkin.
Kyseessä 190 tuhatta ajettu 1,8 moottori, joka ei säksätä. Käy hienosti, joten onkohan läppien poisto lainkaan tarpeellista?
"Minkä ikäinen Mondeo on kyseessä? Jostain '04 lähtien Mondeoissa on ollut parannettu imusarja, joten ei tarvi hermostua."
Tää on kyllä '03 malli, elokuulla käyttöön otettu, eli siinä ja siinä. Toisaalta olisivat ehkä Fordilla (rekisterin perusteiset yksilötiedot) sanoneet, ettei syytä huoleen. Vai yrittävätkö haalia työtä ja osien myyntiä?
Facelift (mm. muutokset maskissa ja koelaudassa) tämä ei vielä kuitenkaan ole.
Sen kyllä huomaa jos on korjaamisen/vaihtamisen tarvetta. Omassa Mondeossa nakutus oli aika hurjalla tasolla kun purin imusarjan irti. Näytti siltä että olisi vielä pysynyt kasassa vähän aikaa, mutta tulipa revittyä pois. Kulutus ei muuttunut miksikään, eikä päästötkään. Isolla kuormalla huomaa että alavääntö on tosiaan vähän hukassa.
Ford Escort CLX 1.6->Ford Fiesta XR2i->Ford Escort RS2000 -93->Ford Mondeo -01->Ford Focus -05->Ford Fiesta -12->Ford Focus -17 ->Ford Kuga-18->Focus Active 1.5 A8 STW -21
Ja paljon, paljon muita merkkejä ja malleja...