Ford Mondeo 1.8 lastu
Ford Mondeo 1.8 lastu
Paljon lastulla on hintaa joka tuo tehoa ja vääntöä lisää? Onko vaikea asentaa? edut ja haitat? Ford Mondeo 1.8 -05
Re: Ford Mondeo 1.8 lastu
Eipä taida paljoo hyötyy olla kyl tavallisessa 1.8 bensa koneessa. Pitäs olla bensa turbo tai turbo diesel jos lastulla hyötyä haluaa.
T:Marko


-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: Ford Mondeo 1.8 lastu
Jos teho ei putoa voit olla tyytyväinen!
Osta St220 niin alkaa liikkumaan, lastulla tuosta pannusta ei ota yhtään tehoa lisää.
110hv saa 125hv nokat vaihtamalla, muuten on keinot vähissä...
Sanotaan että 1000€ ja 10hv...

110hv saa 125hv nokat vaihtamalla, muuten on keinot vähissä...
Sanotaan että 1000€ ja 10hv...

Re: Ford Mondeo 1.8 lastu
Kaikki nesteenpinnat minimiin (-5kg) ja vararengas pois. (-10kg)
Takapenkit pois. (-30kg)
Aurauskulmat nollaan ja matalan vierintävastuksen renkaat alle.
0w20 synteettiset öljyt (low frictiön, low consumption) koneeseen ja kuski laihikselle. (-50kg)
Nuo kaikki käyttöön niin varmaan on enemmän vaikutusta kulkupuoleen kuin jollain "lastulla".
päivänjatkot 8)
Takapenkit pois. (-30kg)
Aurauskulmat nollaan ja matalan vierintävastuksen renkaat alle.
0w20 synteettiset öljyt (low frictiön, low consumption) koneeseen ja kuski laihikselle. (-50kg)
Nuo kaikki käyttöön niin varmaan on enemmän vaikutusta kulkupuoleen kuin jollain "lastulla".
päivänjatkot 8)
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Ford Mondeo 1.8 lastu
Edellisiin konsteihin vielä se viimeinen virityskeino: Varmistu, ettei kuramatto ole kaasupolkimen alla rajoittamassa polkimen liikerataa. Voihan siihen kokolattiamattoonkin tehdä reiän, jotta saa aidon Pedal-to-the-Metal-fiiliksen. Tuollalailla joskus 1970-luvulla viritteli jotkut Volvo PV:tä.Tekno kirjoitti:Kaikki nesteenpinnat minimiin (-5kg) ja vararengas pois. (-10kg)
Takapenkit pois. (-30kg)
Aurauskulmat nollaan ja matalan vierintävastuksen renkaat alle.
0w20 synteettiset öljyt (low frictiön, low consumption) koneeseen ja kuski laihikselle. (-50kg)
Nuo kaikki käyttöön niin varmaan on enemmän vaikutusta kulkupuoleen kuin jollain "lastulla".
päivänjatkot 8)
Mutta ihan oikea pikkuviritys on ajaa 98-bensalla 95:sen sijaan, ei detonoi kesällä niin herkästi, eli voi väännättää isommilla vaihteilla.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: Ford Mondeo 1.8 lastu
Ajaako joku oikeasti tuolla 95E10 bensalla?KajS kirjoitti:
Mutta ihan oikea pikkuviritys on ajaa 98-bensalla 95:sen sijaan, ei detonoi kesällä niin herkästi, eli voi väännättää isommilla vaihteilla.
Itse ajoin edellisellä autolla pari tankillista ja kun käynnistyminen ei ekalla onnistunut, alavääntö hävisi ja kulutus nousi niin totesin 98E5 paremmaksi ja sillä on menty siitä lähtien ilman mitään ongelmia!
Hintakin jää samoihin kun 98E5 kuluu vähemmän! 8)
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: 27 Helmi 2012 13:35
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Ford Mondeo 1.8 lastu
Vähän OT...
Kyllä täällä mennään 95E10:llä ihan jatkuvasti. En ole Mondeossa katsonut tarpeelliseksi kalliimpaa käyttää, hyvin pelaa, käynnistyy 25 pakkasesta ilman lohkista ihan niinkuin kuuluu ja kuluttaa seka-ajossa 7,5 litraa, pitkällä maantiereissulla 6,5. Ja tollainen yleisen voimatonhan se muutenkin on kun vertaa V8:iin, ei sitä bensa paranna
Ja hyvin se 95E10 palaa noissa harrastevehkeissäkin. Mercuryn vanha kaasari V8 syö kaiken mitä sinne laittaa ja käynnistyy kelillä kun kelillä. Tbirdin turbo 2,3 Pinto (ahtoa 1,2 bar) normiajossa menee ihan hyvin tuolla, vaan rata-ajoon tulee tankattua 98a tai oktaanibuusteria.
Eihän toi E10 mikään uus keksintö ole, jenkeissä ajettu sellaisella 80-luvun alusta. Jos auto sillä lopettaa toiminnan, niin eiköhän siellä muutakin vikaa ole.
Kyllä täällä mennään 95E10:llä ihan jatkuvasti. En ole Mondeossa katsonut tarpeelliseksi kalliimpaa käyttää, hyvin pelaa, käynnistyy 25 pakkasesta ilman lohkista ihan niinkuin kuuluu ja kuluttaa seka-ajossa 7,5 litraa, pitkällä maantiereissulla 6,5. Ja tollainen yleisen voimatonhan se muutenkin on kun vertaa V8:iin, ei sitä bensa paranna


Ja hyvin se 95E10 palaa noissa harrastevehkeissäkin. Mercuryn vanha kaasari V8 syö kaiken mitä sinne laittaa ja käynnistyy kelillä kun kelillä. Tbirdin turbo 2,3 Pinto (ahtoa 1,2 bar) normiajossa menee ihan hyvin tuolla, vaan rata-ajoon tulee tankattua 98a tai oktaanibuusteria.
Eihän toi E10 mikään uus keksintö ole, jenkeissä ajettu sellaisella 80-luvun alusta. Jos auto sillä lopettaa toiminnan, niin eiköhän siellä muutakin vikaa ole.
Late
-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: Ford Mondeo 1.8 lastu
Ei ole uusi ja vikaa itsekkin epäilin, mutta bensan kun vaihtoi 98E5 niin kaikki ongelmat katosi, ei voi olla sattumaa...Tunturipöllö kirjoitti:Vähän OT...
Eihän toi E10 mikään uus keksintö ole, jenkeissä ajettu sellaisella 80-luvun alusta. Jos auto sillä lopettaa toiminnan, niin eiköhän siellä muutakin vikaa ole.
Re: Ford Mondeo 1.8 lastu
Nämä japanilais-eurooppalaiset korkean hyötysuhteen (pienet?) nykymoottorit tykkää tosta 98:sta, koska silloin sen moottorinohjauksen ei tarvitse toimia aivan äärirajoilla saavuttaakseen päästövaatimusten ja tehotoiveen kompromissin.hluukkonen kirjoitti: Ei ole uusi ja vikaa itsekkin epäilin, mutta bensan kun vaihtoi 98E5 niin kaikki ongelmat katosi, ei voi olla sattumaa...
Ameriikanmoottorit taas ovat hieman eri filosofialla tehtyjä, eivätkä näinollen lainkaan niin ronkeleita oktaniluvuista. Silloin kun 95E 10 tuli, oli mielenkiintoista lukea soveltuvuustietoja. Monet eurooppalaiset kuten esim. Porsche; miltei kaikki moottorit ja jotkut Mercedekset, vaativat 98-bensaa. Amerikkalaiset olivat taas paljon joviaalimpeja: USA-Ford, GM ja Mopar-engines ovat miltei kaikki 95E 10-compatibleja since keppi ja kivi eli 1970 ja 1980-luvun vaihteesta asti.
Ihan toinen juttu on sitten käynnistyvyys: teoriassa matalaoktaanisempi käynnistyy helpommin arktisissa olosuhteissa. Tuosta syyystä joskus 1980-luvun pakkasilla kikkailtiin ja laitettiin 92-bensaa autoon, jolla ajettiin yleensä korkeaoktaanisemmalla. Mutta tuo lienee jo historiaa, nykyäänhän bensaa "säädetään" vuodenajan mukaan; talvella syttyy herkemmin ja kesällä kestää paremmin puristusta. Öljykemistit saa sitten jatkaa tästä, nämä oli iäkkään miesmerkonomin mietteitä polttoaineen puristuskestävyyden suhteesta autoilun nautinnollisuuteen.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Re: Ford Mondeo 1.8 lastu
Juu kyllä tääläkin mennään 95E10. mondeo 2.0 zetec-eTunturipöllö kirjoitti:Vähän OT...
Kyllä täällä mennään 95E10:llä ihan jatkuvasti. En ole Mondeossa katsonut tarpeelliseksi kalliimpaa käyttää, hyvin pelaa, käynnistyy 25 pakkasesta ilman lohkista ihan niinkuin kuuluu ja kuluttaa seka-ajossa 7,5 litraa, pitkällä maantiereissulla 6,5. Ja tollainen yleisen voimatonhan se muutenkin on kun vertaa V8:iin, ei sitä bensa paranna![]()
![]()
Ja hyvin se 95E10 palaa noissa harrastevehkeissäkin. Mercuryn vanha kaasari V8 syö kaiken mitä sinne laittaa ja käynnistyy kelillä kun kelillä. Tbirdin turbo 2,3 Pinto (ahtoa 1,2 bar) normiajossa menee ihan hyvin tuolla, vaan rata-ajoon tulee tankattua 98a tai oktaanibuusteria.
Eihän toi E10 mikään uus keksintö ole, jenkeissä ajettu sellaisella 80-luvun alusta. Jos auto sillä lopettaa toiminnan, niin eiköhän siellä muutakin vikaa ole.
Ford kerran niin aina Ford