Mk4 mondeon kokemuksia tänne !

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
heikki66
Viestit: 17
Liittynyt: 07 Syys 2011 20:29

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja heikki66 »

mondeomän kirjoitti: Kävitkö milloin softat päivittämässä? Aattelin kans et tuo "nordic" setti vois olla joku viritys juttu. Auttoiko teikäläisellä uudet päivitykset alavääntöön?

Vieläkun joku osais heittää vinkkiä tuohon convers näyttö juttuun mitä muutava viesti takaperin tiedustelin.
Muutama kuukausi sitten se päivitettiin, mutta eipä se mitään havaittavaa muutosta tuonut. Onhan tuolla jo oppinut ajamaan Passatin jälkeen ja oikeastaan se turbon herääminen tuntuu aika hauskaltakin ja mikä parasta..tässä ei ole hiukkassuodatinta, kuten niissä 2.0 PSA moottoreissa :)

Siihen Convers+ asiaan ei kyllä taida olla mitään apuja...ei siis mitenkään parhaasta päästä, mitä tuon tyyppisiä "käyttöliittymiä" olen nähnyt. Oletko löytänyt hehkuvalon? Jos ei sitä näy, niin saat sen saa näkyviin, kunhan ottaa "help screen" täpän pois valikosta. Siis näin=> Setup -> Display -> Configure -> Help Screen "ruksi pois". Siinäkin on joku bugi...
Timppasavosta
Viestit: 207
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Itse kahteen 1.8 TDCi-Mondeoon tämän kuuluisan "pohjoismaiden" softan saaneena voinen hieman valottaa asiaa: siis kumpikin mainituista Mondeoista oli ECOneticejä ja ne kun tuppaavat olemaan tehtaan jäljiltä hieman nuhaisia...

Asia on minun kohdalla hoidettu niin, että autoihin on asennettu NORMAALIN 1.8 TDCi 125 hv-version softa (siis viimeisin saatavilla oleva) ja täytyy sanoa, että ero oli valtava! Kuinka sitten normaalit 1.8-versiot muuttuvat, sitä en tiedä. Kuitenkin nämä ECOt muuttuivat aivan kuin eri autoiksi! Alavääntö parantui jonkin verran ja sitten samalla tuli kuvioihin se automaattinen kierrostennosto ykkösellä sekä pakilla, kovasti auttoivat asiassa.

Minun mielipiteeni on, että jos normi 1.8:n haluaa lisää tenkua ja Fordin uusin softa ei tuo haluttua efektiä, niin ei muuta kuin lastua / virisoftaa kehiin. Tuosta on ainakin brittipuolen forumeiden mukaan kaivettu ihan mukavia +hv / Nm-lukuja kestävyyden kuitenkaan juurikaan kärsimättä.

Tuohon nykyiseen Mondeoon tehtiin vikakoodien nollaus + uusimmat softat + DPF:n regenerointi Rovan Wetterillä ja lasku oli 161,57 euroa.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi :ford:

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia

facebook.com/tikatechky
heikki66
Viestit: 17
Liittynyt: 07 Syys 2011 20:29

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja heikki66 »

Timppasavosta kirjoitti:Itse kahteen 1.8 TDCi-Mondeoon tämän kuuluisan "pohjoismaiden" softan saaneena voinen hieman valottaa asiaa: siis kumpikin mainituista Mondeoista oli ECOneticejä ja ne kun tuppaavat olemaan tehtaan jäljiltä hieman nuhaisia...

Asia on minun kohdalla hoidettu niin, että autoihin on asennettu NORMAALIN 1.8 TDCi 125 hv-version softa (siis viimeisin saatavilla oleva) ja täytyy sanoa, että ero oli valtava! Kuinka sitten normaalit 1.8-versiot muuttuvat, sitä en tiedä. Kuitenkin nämä ECOt muuttuivat aivan kuin eri autoiksi! Alavääntö parantui jonkin verran ja sitten samalla tuli kuvioihin se automaattinen kierrostennosto ykkösellä sekä pakilla, kovasti auttoivat asiassa.

Minun mielipiteeni on, että jos normi 1.8:n haluaa lisää tenkua ja Fordin uusin softa ei tuo haluttua efektiä, niin ei muuta kuin lastua / virisoftaa kehiin. Tuosta on ainakin brittipuolen forumeiden mukaan kaivettu ihan mukavia +hv / Nm-lukuja kestävyyden kuitenkaan juurikaan kärsimättä.

Tuohon nykyiseen Mondeoon tehtiin vikakoodien nollaus + uusimmat softat + DPF:n regenerointi Rovan Wetterillä ja lasku oli 161,57 euroa.
Jahas...tämä sen selittääkin. Minun Mondeo on ihan normi 125hv versio ja siksipä siinä ei sitten eroa softapäivityksen jälkeen huomannut. Automaattinen kierrosten nosto toimii ja nuhainenhan tuo ei oo missään nimessä. Vääntö vaan on aika ohutta alle 1500rpm lukemilla. Passatilla pystyi helposti ajelemaan kolmosvaihteella 1000rpm kierroksilla, mutta kaikkeen tottuu...
ynjevi
Viestit: 563
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Tein toisen foorumilaisen kanssa kaupat ProMoTech-purkista ja se kyllä antoi mukavasti tuota puuttuvaa alavääntöä 1,8 125 hp versioon. En sitten tiedä, kuinka terveellinen kapistus tuo on koneelle, mutta nyt mennään näin.

Ei vääntöä sentään niin tullut, että kolmosella voisi ajella tuhannen kierroksen voimalla, mutta kaupungin hitaassa liikenteessä kolmonen tuli käyttökelpoiseksi.

Kovin hitaat kierrokset vaativat aika paljon vaihdelaatikolta, kun voitelu ei enää toimi kunnolla. Eipä taida missään laatikossa olla erikseen öljypumppua? Eräs volsuja huoltava kaveri kertoi vaihtaneensa useita vaihdelaatikoita kun voitelu ei ollut riittänyt.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
mondeomän
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Tammi 2013 14:31

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja mondeomän »

heikki66 kirjoitti: Jahas...tämä sen selittääkin. Minun Mondeo on ihan normi 125hv versio ja siksipä siinä ei sitten eroa softapäivityksen jälkeen huomannut. Automaattinen kierrosten nosto toimii ja nuhainenhan tuo ei oo missään nimessä. Vääntö vaan on aika ohutta alle 1500rpm lukemilla. Passatilla pystyi helposti ajelemaan kolmosvaihteella 1000rpm kierroksilla, mutta kaikkeen tottuu...


"Heikki66" onko mondeosi mikä vuosimalli kun kirjoittelit että ei oo hiukkassuodatinta?

Oon funtsinut tuota maskisuoja/viimasuojaa. Onko kellään tietoa käykö tuo yleisesti myynnissä oleva malli joka on kuvattu 2007-> sedan/ghia 2008 titanium mallin farkkuun? Ainaskin näyttäs et saattas käydä, mut onkohan maskeissa jotain semmosia pikkueroja et ei onnaiskaan?
heikki66
Viestit: 17
Liittynyt: 07 Syys 2011 20:29

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja heikki66 »

mondeomän kirjoitti:

"Heikki66" onko mondeosi mikä vuosimalli kun kirjoittelit että ei oo hiukkassuodatinta?

Oon funtsinut tuota maskisuoja/viimasuojaa. Onko kellään tietoa käykö tuo yleisesti myynnissä oleva malli joka on kuvattu 2007-> sedan/ghia 2008 titanium mallin farkkuun? Ainaskin näyttäs et saattas käydä, mut onkohan maskeissa jotain semmosia pikkueroja et ei onnaiskaan?
Minun Mondeo on 2008 -mallia 1.8TDCI Titanium Business Wagon. Valmistunut tehtaalta huhtikuussa 2008 ja rekisteröity Suomeen elokuussa 2008. Näitä lienee myös DPF -malleina, mutta minun autossa ei sitä filtteriä ole.
MJR18
Viestit: 149
Liittynyt: 15 Elo 2011 22:41

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja MJR18 »

Oon funtsinut tuota maskisuoja/viimasuojaa. Onko kellään tietoa käykö tuo yleisesti myynnissä oleva malli joka on kuvattu 2007-> sedan/ghia 2008 titanium mallin farkkuun? Ainaskin näyttäs et saattas käydä, mut onkohan maskeissa jotain semmosia pikkueroja et ei onnaiskaan?[/quote]

En oo kyl itellä kokenu tarpeelliseksi koko suojaa.. pitää vaan sen aux heaterin päällä että webasto käy silloin kun tarvetta lämmölle on. Jos tuntuu että ei puhalla lämmintä nii kokeile vaihtaa raikkari sinne mulla oli auto kylmä koko viime talven mutta kesällä vaihdoin raikkarin joka oli ihan tukossa ja nyt lämpeää paremmin kyllä.
Coe_77
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Maalis 2011 22:01

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja Coe_77 »

heikki66 kirjoitti:Kyllä se siitä akkujännitteestä on kiinni. Vähän käyttökelvoton tuo actice now -toiminta, kun lämppäriä ei saa silloin käyntiin, kun tarve olis suurin, eli pakkaskeleillä.
Minä en ole koskaan saanut kylmässä autossa "pysymään" tuota active now toimintoa.

Jos auto pitää saada lämpenemään samantien, olen aina laittanut ajastimen lämmittämään auton valmiiksi 20-30 minuutin päähän riippuen pakkasesta. Näin webasto lähtee samantien hyrskyttämään.

Itse hankin omaan -08 Mondeoon viimasuojan viime talvena kun kovien pakkasten aikaan joku letku jäätyi ja sytytti moottorin vikavalon. Letkun sulatus oli huollossa sen verran tyyristä hommaa ettei rättien hinta enää tuntunut niin pahalta.
heikki66
Viestit: 17
Liittynyt: 07 Syys 2011 20:29

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja heikki66 »

Coe_77 kirjoitti: Minä en ole koskaan saanut kylmässä autossa "pysymään" tuota active now toimintoa.

Jos auto pitää saada lämpenemään samantien, olen aina laittanut ajastimen lämmittämään auton valmiiksi 20-30 minuutin päähän riippuen pakkasesta. Näin webasto lähtee samantien hyrskyttämään.

Itse hankin omaan -08 Mondeoon viimasuojan viime talvena kun kovien pakkasten aikaan joku letku jäätyi ja sytytti moottorin vikavalon. Letkun sulatus oli huollossa sen verran tyyristä hommaa ettei rättien hinta enää tuntunut niin pahalta.
Tuo ajastimen käyttöhän on mainio juttu. Jos automaattivalot on päällä ja avaa lukot kauko-ohjaimella, niin mahtava valoshow tiputtaa akkujännitteen samantien. Kun vielä täytyy laittaa virta päälle, että saa sen "active now" -toiminnan päälle, niin onhan sähkölaitetta mukavasti päällä.

Tuosta letkun jäätymisestä lienee ollut jokin kampanja jossain vaiheessa, eli eristelevät niitä huohotinputkia. Tuossa minunkin keksinnössä näkyy semmoset eristykset olevan putkissa. En tiedä missä vaiheessa ne on sinne askarreltu, kun käytettynä auton ostin. Viime talvena ei ainakaan mitään ongelmia ollut, vaikka yli 30 asteen pakkasessa tuli ajeltua.
MJR18
Viestit: 149
Liittynyt: 15 Elo 2011 22:41

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja MJR18 »

Tulipahan vkl asenneltua tuo defan akkulaturi lohkolämppärin kaveriksi jos nyt tuolla yhdistelmällä sitte sais sen activenow toiminnon jo ekalla painalluksella pysymään päällä.
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja calculus »

heikki66 kirjoitti: Tuo ajastimen käyttöhän on mainio juttu. Jos automaattivalot on päällä ja avaa lukot kauko-ohjaimella, niin mahtava valoshow tiputtaa akkujännitteen samantien. Kun vielä täytyy laittaa virta päälle, että saa sen "active now" -toiminnan päälle, niin onhan sähkölaitetta mukavasti päällä.
Itsekin olen hieman hirvitellyt sähkönkulutuksen määrää kylmänä päivänä käynnistellessä. Oven avatessa alkaa valoshow, jossa on päällä kaikki sisävalot, parkit ja sivupeilien maavalot. Kun auton käynnistää, niin etupenkkien, tuulilasin, peilien ja takalasin lämmitys menevät pyytämättä ja automaattisesti päälle. Saa siinä muutaman kilometrin ajaa riittävillä kierroksilla, jotta akun varaus palaa taas normaalille tasolle.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
MJR18
Viestit: 149
Liittynyt: 15 Elo 2011 22:41

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja MJR18 »

calculus kirjoitti: Itsekin olen hieman hirvitellyt sähkönkulutuksen määrää kylmänä päivänä käynnistellessä. Oven avatessa alkaa valoshow, jossa on päällä kaikki sisävalot, parkit ja sivupeilien maavalot. Kun auton käynnistää, niin etupenkkien, tuulilasin, peilien ja takalasin lämmitys menevät pyytämättä ja automaattisesti päälle. Saa siinä muutaman kilometrin ajaa riittävillä kierroksilla, jotta akun varaus palaa taas normaalille tasolle.
Olikos sulla Mondeo? Jos on nii siitä saa kyllä muutamalla kympillä päivitettyä tuon lämmitys automatiikan pois päältä. Ite en oo päivittäny mutta edellinen omistaja oli tuosta mun omasta käyny ottamas sen pois. Isseellä on kuga ja siitä ei vissiin saa sitä automatiikkaa pois päältä.
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja calculus »

Juu, Mondeo on. Täytyypä kysyä päivitystä seuraavan kerran, kun auton huoltoon vien. Tosin tuulilasin ja peilien+takalasin lämmityksen saa helposti pois päältä painamalla ko. toimintojen kytkimiä päälle ja pois peräkkäin.

Toinen ihan mainio päivitys olisi, jos takavalot saisi palamaan päivävalojen yhteydessä. Lunar Sky-väri ei erityisemmin hyppää silmille harmaana, mutta kohtuullisen valoisana päivänä...
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
mek
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Heinä 2007 14:42

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja mek »

Millaisella kulutuksella 1,6 Ecoboost menee sekalaisessa ajossa?
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja calculus »

Mulla on mennyt kesällä 6.5-7 litralla ja talvella menee puoli litraa enemmän. Omat ajot sisältävät n. kolmanneksen lyhyttä nurkkapyörittelyä, jossa paljon kylmäkäynnistyksiä ja loput tasaista maantieajoa. Ruuhka-aikoina en ole omalla autolla yleensä liikenteessä.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
mek
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Heinä 2007 14:42

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja mek »

Eka tankillinen rauhallista maantieajoa, piripintaan tankaten laskettu kulutus 5,67 l/100km, ajotietokone näytti 5,4.

Vielä kysymys, tietääkö joku, pystyykö tuuli- ja takalasinlämmityksen automaattisen päällelaiton ohjelmoimaan jotenkin pois?

III-Mondeossa syttyi sentään nappeihin valot, joten tiesi laittaa ne pois päältä. Tässä uudessa ei syty edes valoja noihin nappeihin, mutta silti molemmat menevät kylmässä automaattisesti päälle käynnistyksen jälkeen. Näyttäisi siltä, että sammuvat, kun laittaa heti napista päälle ja pois. Mutta ovat todella turhaa virran-(ja bensan-)kulutusta kylmästä katoksesta ajoon lähtevälle.
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja calculus »

Hyvä tulos, mek. Rauhallisessa maantieajossa pääseekin yllättävän vähällä, eikä ero dieseliin ole kovin iso. :D

Tuossa yläpuolella MJR18 juuri mainitsi, että huollossa automaattiset lämmitykset on mahdollista ohjelmoida pois.

Nuo mainitut lämmitykset muuten nostavat mukavasti kulutusta. Ajoin tasaista 40 km/h nopeutta, ja lämmitykset olivat automaattisesti päällä. Hetkellinen kulutus n. 7 litraa nelosvaihteella. Napista lämmitykset pois, ja kulutus putosi heti selvästi alle viiteen litraan, vaikka sama tasainen ajo jatkui muuttumattomana... :shock:

Toinen mielenkiintoinen havainto: kylmällä koneella hetkellinen kulutus ei välttämättä putoa nollaan, vaikka laskettelisi alamäkeen moottorijarrutuksella. Ajotietokone näyttää n. 2,5 litran lukemaa. Olisiko tarkoitus saada katalysaattori mahdollisimman nopeasti lämpimäksi. :?:
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
mek
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Heinä 2007 14:42

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja mek »

calculus kirjoitti: #
Tuossa yläpuolella MJR18 juuri mainitsi, että huollossa automaattiset lämmitykset on mahdollista ohjelmoida pois.
#
Kyllä minä tuon huomasin, mutta kysyin siksi uudelleen, että olisiko jollakin omakohtaista kokemusta että tuo pois ohjelmointi on onnistunut.

Suomen Autohuolto Oulussa (valtuutettu Ford-huolto) väitti, että ei onnistu. Ja kun nuo lasinlämmittimet todellakin käyttäytyvät niin, että merkkivalot kytkimiin eivät syty, mutta lämppärit ovat siitä huolimatta päällä kylmäkäynnistyksen jälkeen jonkin aikaa.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja svart »

Focuksessa oon poistanut tuon lasilämmitys automatiikan huollossa. Niin uskoisin mondeossanin tuon onnistuvan
Ford #11
MJR18
Viestit: 149
Liittynyt: 15 Elo 2011 22:41

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja MJR18 »

mek kirjoitti: Kyllä minä tuon huomasin, mutta kysyin siksi uudelleen, että olisiko jollakin omakohtaista kokemusta että tuo pois ohjelmointi on onnistunut.

Suomen Autohuolto Oulussa (valtuutettu Ford-huolto) väitti, että ei onnistu. Ja kun nuo lasinlämmittimet todellakin käyttäytyvät niin, että merkkivalot kytkimiin eivät syty, mutta lämppärit ovat siitä huolimatta päällä kylmäkäynnistyksen jälkeen jonkin aikaa.
niinku jo sanoin nii omasta on edellisen omistajan toimesta päivitetty ne pois eli kyllä se fordilla onnistuu. Mutta omani ei kyllä ole facelift eli siinä vielä syttyis valot palamaan automaatilla. Mutta oletan kyllä että saa faceliftistäkin. Ne saa tehtyä sillä läppärillä kaikenmoista jos vaan viittivät vähä tutkia. Itelle asensin ledpäivävalot ja ku tuo on titanium nii sielä on se valoanturi jo nii sain kytkettyä ne niin että ku ajovalot palaa nii päivävalot ei pala ja toisinpäin. Ja fordilla tutkimusten jälkeen saatiin auton valot niin että ne ei syty päivällä ollenkaan.
jarnok
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Touko 2007 15:19

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja jarnok »

heikki66 kirjoitti: Minun Mondeo on 2008 -mallia 1.8TDCI Titanium Business Wagon. Valmistunut tehtaalta huhtikuussa 2008 ja rekisteröity Suomeen elokuussa 2008. Näitä lienee myös DPF -malleina, mutta minun autossa ei sitä filtteriä ole.
mistä tietää onko autossa tota hiukkassuodatinta?
heikki66
Viestit: 17
Liittynyt: 07 Syys 2011 20:29

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja heikki66 »

jarnok kirjoitti: mistä tietää onko autossa tota hiukkassuodatinta?
Vaikka kurkkaamalla auton alle. No...ehkä nopeimmin tuolta => http://www.etis.ford.com/vehicleRegSele ... .eccvas506
Rekisterinumero vaan siihen ja päästöt kohdassa lukee +DPF, jos sellainen autossa on.

Huomaahan sen "kuulemma" siitä vähän väliä tapahtuvasta polttotouhustakin ja viimeistään silloin, kun se on tukossa.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

heikki66 kirjoitti: Vaikka kurkkaamalla auton alle. No...ehkä nopeimmin tuolta => http://www.etis.ford.com/vehicleRegSele ... .eccvas506
Rekisterinumero vaan siihen ja päästöt kohdassa lukee +DPF, jos sellainen autossa on.

Huomaahan sen "kuulemma" siitä vähän väliä tapahtuvasta polttotouhustakin ja viimeistään silloin, kun se on tukossa.
Eikös siitä pitäisi olla merkintä rekisteröintitodistuksessa?
Torque Vectoring Control
niigii
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Tammi 2012 10:48

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja niigii »

Voisikos joku hieman valaista, olen tässä harkitsemassa vaihtoa mondeoon, vuosimalliltaan 07-08, kuitenkin uudemmalla kopalla.. elikkä mikäs ero näissä 2.0 Trend M5/2.0 GHIA M5/2.0 Trend X M5 Sportback/1.6 Trend Design M5 malleilla on? Kaikissa siis tarkoitettu bensa vehkeitä.

Kiitokset sille joka vähän selventäisi?
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uuden mondeon kokemuksia tänne !

Viesti Kirjoittaja calculus »

Varustetasoihin ennen faceliftiä en osaa ottaa kantaa, käsittääkseni Ghia on noista paras.

En suosittele Mondeon painoiseen autoon turbotonta 1.6 bensakonetta. Siitä on saatu toki hinnat alkaen -malli, mutta konetta saa kierrättää reilusti, jos meinaa pysyä mukana nopeatempoisessa liikenteessä. Ja kulutus nousee vastaavasti. 2.0 riittänee normaaliin ajoon mukavasti.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Vastaa Viestiin