Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Alko hiipiä epäilys mieleen.... tallaisen amatöörin mieleen....
Kun tuossa laittelin venttiilien välyksiä kohdilleen että onkohan kaikki kohdallaan kun joutu ruuvaa kovin ylös noita "säätö nuppeja"
ja näyttäis ottavan nokka seuraajaan aika laidoista kiinni......
Kaikki voi tietenkin johtua mun kokemattomuudesta.....
Sodfor kirjoitti:Alko hiipiä epäilys mieleen.... tallaisen amatöörin mieleen....
Kun tuossa laittelin venttiilien välyksiä kohdilleen että onkohan kaikki kohdallaan kun joutu ruuvaa kovin ylös noita "säätö nuppeja"
ja näyttäis ottavan nokka seuraajaan aika laidoista kiinni......
Kaikki voi tietenkin johtua mun kokemattomuudesta.....
Nokka on Kent Camsin FR32 ja juuri paikalleen laitettu....
Ihan varmuuden välttämiseksi kyselen.... jos tuonne vaik joutuis laittelee venojen varsien päälle palikat.... vai mitä ne nyt onkaan....
Miltä homma näyttää teidän mielestä??
Minä kiitän ja kumarran jälleen
Ei auennut noi kuvat mulle, mutta ne geometrian kannattaa kyllä tarkistaa esim. seuraavalla tavalla. Väritä tussilla seuraajien liukupinnat ja laitat ne paikelleen. Sitten pyörität nokkaa jolloin näet helposti pysyykö nokka seuraajan liukupinnalla. Kosketus pitäisi olla keskellä liukua.
Ne seuraajat tulee väärään kulmaan jos nokan perusympyrä poikkeaa paljon vakio nokasta. Mutta tuolla tussi testillä näet onko seuraajat oikein.
nii ja sivusta katsottuna kun nokka on ylöspäin niin seuraajan/nostimen millä sitä haluaankaan kutsua pitää olla suorassa. ei yhtään vinossa. jossain näin viime viikolla hienon kuvankin ko. asiasta.. 8)
ZyaS kirjoitti:nii ja sivusta katsottuna kun nokka on ylöspäin niin seuraajan/nostimen millä sitä haluaankaan kutsua pitää olla suorassa. ei yhtään vinossa. jossain näin viime viikolla hienon kuvankin ko. asiasta.. 8)
Ihan mielenkiinnosta kysyisin et mistä toi sit johtuu jos se seuraaja jää vähän vinoon.? Ite kun laiton oman uuden nokan paikalleen ni pari seuraajaa oli ehkä ihan vähän vinossa, mut ihan hyvinhän toi on jo toiminut pari kuukautta eikä sieltä oo mitään kulunu. tulipa vielä toi nokka laitettuu noilla orkkis palikoilla eli mitään muuta uutta osaa sinne ei tullu kuin toi nokka eikä mulla ainakaan vielä oo mitään ongelmia ton kanssa ollut.
Toi geometria ei varmaan myöskään oo ihan kohallaan kun mulla jäi kans toi "säätöpuolen" tappi ylemmäksi eli se seuraaja ei nyt tullu ihan niikun sen siellä pitäs olla. Mut mulla on varmaankin ollu nyt hyvää tuuria mukana tässä asennuksessa. ja kyllähän se vielä tietysti kerkee sieltä kulumaan mut luulis et ois jo kulunu ku oon ajellu kuitenkin 2000 kilsaa.
martikainen kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyisin et mistä toi sit johtuu jos se seuraaja jää vähän vinoon.? Ite kun laiton oman uuden nokan paikalleen ni pari seuraajaa oli ehkä ihan vähän vinossa, mut ihan hyvinhän toi on jo toiminut pari kuukautta eikä sieltä oo mitään kulunu. tulipa vielä toi nokka laitettuu noilla orkkis palikoilla eli mitään muuta uutta osaa sinne ei tullu kuin toi nokka eikä mulla ainakaan vielä oo mitään ongelmia ton kanssa ollut.
Toi geometria ei varmaan myöskään oo ihan kohallaan kun mulla jäi kans toi "säätöpuolen" tappi ylemmäksi eli se seuraaja ei nyt tullu ihan niikun sen siellä pitäs olla. Mut mulla on varmaankin ollu nyt hyvää tuuria mukana tässä asennuksessa. ja kyllähän se vielä tietysti kerkee sieltä kulumaan mut luulis et ois jo kulunu ku oon ajellu kuitenkin 2000 kilsaa.
Venttiilit eripituisia (venat uppoaa kanteen), jolloin geometria menee vituralleen ja seuraajat eivät ole suorassa. Niin kauan ei ole mitään hätää kun nokka pysyy seuraajien liukupinnalla.
Kuvassa on nokka aina merkattu mustalla lootalla.....
Ainoo et kuvat on just väärässä järjestyksessä.... seuratkaa kuvan numerointia....
CRSC ja Tane foorumiin oon kanssa laitellut saman kyselyn ja pohdinnan....
Tässä keräillään eri mielipiteitä ja tietoja monesta suunnasta.....
pitäsköhän tossa olla ne liukupinnaltaan pitemmät seuraajat siis niitä mitä käytetään näissä rallivehkeissä sun muissa kilipureissa joissa venttiilin nousua on paljon
henu kirjoitti:
pitäsköhän tossa olla ne liukupinnaltaan pitemmät seuraajat siis niitä mitä käytetään näissä rallivehkeissä sun muissa kilipureissa joissa venttiilin nousua on paljon
Mulla on piperin nokassa 11.8mm nostoa ja alkuperäisillä lyhyillä seuraajilla. Riippuu varmaan enempi asteista vaatiiko pidemmällä liukupinnalla olevat seuraajat (luulisin... en tiedä).
Kuvista paha sanoa mitään, nokan kosketus kohta seuraajaan ratkaisee.