Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
kaali81
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Huhti 2009 20:32
Paikkakunta: Pargas

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja kaali81 »

Nyt 1000km takana uudella maitopurkkimoottorilla! Mahtavaa...

Koneen äänestä tulee mieleen vanhan mondeoni V6 kone 90-luvun puolestavälistä! Paukkua riittää ja kone lämpenee ihan älyttömän nopeasti, kun ensin ajattelin laittaa webaston niin ei kyllä tarvitse kun sisälle puhaltaa lämmintä jo alle 5min ajon jälkeen! -25'C pakkasella lähtee käyntiin kuin kesällä konsanaan! Ainoastaan ensimmäisen 1000km:n kulutus ei ihan toiveita vastannut tosin syynä saattaa olla se että mittari on koko viikonlopun pysynyt alle -10'C:ssa... Eli ekat 1000km 5,4L/100km... Toivottavasti vähän laskisi kun saa koneen ajettua sisään!

Bluetooth handsfree myös loistava lisävaruste, nyt saa kuunneltua kännykässä olevat musiikitkin stereoista langattomasti ja kappalettakin pystyy vaihtamaan ihan ratissa olevilla nappuloilla, vielä kun biisin nimi tulisi näytölle niin AVOT!

Ja takaluukun kaasujouset täälläkin melkoisen laiskat, lämpimässä kyllä pelasivat mutta kun tuli pakkasta loppui niiltä yhteistyöhalu lähes kokonaan!
Ajossa:

Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14

Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Mukava kuulla että pikkupadallakin tarkenee,jos semmoinen tulee joskus hommattua vaikka Fiestaan.
Kulutus tuossa on fokkerin keulalla samaa luokkaa kuin 150 heppaisessa versiossa,eikä se kuulemma
muuksi muutu :roll:
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Trilisser
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Marras 2012 15:51

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Trilisser »

Jännä juttu tuo takaluukun kaasujousien toiminta. Muistuttaa vanhaa Ponya, jolla oli ajettu 330 000 km... :D Ts. toivottavasti ottavat tehtaalla valitukset huomioon ja vaihtavat toiseen jousitoimittajaan.

Muistanko oikein, että ko. oireet ovat vaivanneet lähinnä wagon-mallia?
-KP-
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Tammi 2009 18:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja -KP- »

Nyt olis 13000km takan Focus Titaniumilla. Koneena on 163hv diesel ja hyvin on pelittänyt. Kaksoiskytkinautomaatti vaihtaa paljon jouheammin kuin edellin 4-lovinen. Lämpöö tuntuis mukavasti tulevan kabiiniin tommosessa 25 asteen pakkasessakin, Webastoo apuna käyttäen.

Puolinahkapenkit tuli otettua ja ksenonit ja tyytyväinen täytyy olla. Penkissä on riittävästi säätöjä, että hyvä ajoasento löytyy ja valot on paljon paremmat kun mihin yleensä olen tottunut noilla Fordin vakiovaloilla.
Foortti ei oo auto, eikä piika ihminen.
fosa
Ylläpitäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 09 Syys 2012 22:02

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja fosa »

Nyt tuli testattua pelkkää E85 (St1) Oulu-Haaparanta-Oulu välillä, pakkasta lähtiessä -6 ja tullessa kymmenen luokkaa. Tankissa oli kyllä hieman 95E10 pohjilla, joten etanolipitoisuus varmaanki luokkaa 70-75%. Ei ongelmia, tosin auto ei paria tuntia pidempään tainnut ehtiä seisoa. Laskennallisesti kulutus noin 7,5l. Cruiseri koko maantien ja paikanpäällä parikytkilsaa pyörimistä.

Kaikenkaikkiaan autosta hyvät fiilikset, antaa sopivasti palautetta liukkaudesta eikä liian kärkkäästi himmaa ja korjaile ollen kuitenki tilanteen tasalla. Alla siis Noranza 2 evot.
Tuli huvikseen testattua myös "ei voita jossei koita"-tyylisesti usb-porttia puhelimen lataukseen, eihän se tietenkään toiminut. Ajatus kokeiluun lähti siitä, että ainakin Sync systeemeissä portti tukee latausta. :)
Trend18TDCI
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Touko 2009 08:53

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Trend18TDCI »

Kysymys uuden Focuksen ajonaikaisen lisälämmityksen (Aux heater, Webasto) toiminnasta, moottorina 1.6 TDCi 95hv versio...

Meneekö Aux heater pois päältä kun moottorin saavuttaa tietyn lämpötilan? Edellisessä Mondeossani (1.8 TDCi vm 2009) Webasto meni pois päältä kun moottori oli 70 asteinen ja lähti takas päälle kun se viileni alle tuon lämmön.

Mutta tässä Focuksessa tuntuu Webasto jauhavan kokoajan. Esimerkki, lämmitin autoa park heater toiminnolla noin 20 min jonka jälkeen ajoin maantieajoa noin 30 km ulkolämpötilan ollessa -9 astetta. Moottori lämpeni mittarin mukaan normaaliin lämpöön melko nopeasti maantiellä. Kuitenkin kun pysähdyin ja sammutin auton hurisi Webasto yhä ja alkoin tehdä sitä "jäähdyttely" toimintoa minkä se tekee aina ennen kuin sammuu. Olin parkissa noin 15 min ja ajoin 20km ja sama homma, Webasto hurisi auton sammutuksen jälkeen.

Eli vaikuttaa että webasto ei reagoi moottorinlämpöön ja kytkeydy pois päältä? Vai onko Ford muuttanut logiikkaa että se on koko ajan päällä jos Aux heater on valittuna? Miten muilla diesel Focuksen käyttäjillä toimii?
-KP-
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Tammi 2009 18:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja -KP- »

Itselläni on 2,0 TDCi 163 hv ja olen kyllä siinä uskossa, että Webasto lähtee pois päältä kun mootorin lämmöt pysyvät riittävän ylhäällä. Saishan tolle Webastolle jonkinlainen merkkivalokin olla, että milloinka on päällä ja milloinka ei, niin ei tarttis arvailla.
Foortti ei oo auto, eikä piika ihminen.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Trend18TDCI kirjoitti:Kysymys uuden Focuksen ajonaikaisen lisälämmityksen (Aux heater, Webasto) toiminnasta, moottorina 1.6 TDCi 95hv versio...

Meneekö Aux heater pois päältä kun moottorin saavuttaa tietyn lämpötilan? Edellisessä Mondeossani (1.8 TDCi vm 2009) Webasto meni pois päältä kun moottori oli 70 asteinen ja lähti takas päälle kun se viileni alle tuon lämmön.
Mutta tässä Focuksessa tuntuu Webasto jauhavan kokoajan. Esimerkki, lämmitin autoa park heater toiminnolla noin 20 min jonka jälkeen ajoin maantieajoa noin 30 km ulkolämpötilan ollessa -9 astetta. Moottori lämpeni mittarin mukaan normaaliin lämpöön melko nopeasti maantiellä. Kuitenkin kun pysähdyin ja sammutin auton hurisi Webasto yhä ja alkoin tehdä sitä "jäähdyttely" toimintoa minkä se tekee aina ennen kuin sammuu. Olin parkissa noin 15 min ja ajoin 20km ja sama homma, Webasto hurisi auton sammutuksen jälkeen.

Eli vaikuttaa että webasto ei reagoi moottorinlämpöön ja kytkeydy pois päältä? Vai onko Ford muuttanut logiikkaa että se on koko ajan päällä jos Aux heater on valittuna? Miten muilla diesel Focuksen käyttäjillä toimii?
Olen ajellut yhden talven ja toinen menossa uudella 1,6 (115 hv) dieselillä. Aux.heater (kun kruksi ruudussa) käynnistyy moottorin käynnistyksen yhteydessä. Lämmitin on päällä kaiken aikaa lyhyemmissä ajoissa, mutta pitemmillä matkoilla kyllä sammuu, vaikka ulkona olisi kylmempääkin, jos vain auton moottorin ja sisätilan lämpötilat ovat riittävät. Lämmitin voi olla kylmällä ilmalla yhtäjaksoisesti päällä vaikka 100-150 km:a ennen kuin sammuu. Ja käynnistyy sitten tarpeen mukaan.
Veikkaan, että lisälämmittimen toimintaa ohjaavia tunnistimia on tullut lisää mm. lämmityslaitteen yhteyteen ja siksi Webaston/Eberspächerin käyntijaksot ovat pidentyneet. Focuksen lämpömittarista ei voi päätellä lisälämmittimen päälläoloa.

Lisälämmittimen moitteettoman toiminnan kannalta on lähes välttämätöntä, että lämmittimen käyttöjaksot tulevat riittävän pitkiksi jotta poltin palaa puhtaaksi; mahdolliset käyttöongelmat tulevat toistuvista, vain muutaman minuutin kestävistä (=liian lyhyistä) käyttöjaksoista.
Torque Vectoring Control
Jude
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Touko 2007 22:00

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Jude »

Tänään tuli tilattua sitten uusi Focus. Toivottavasti tälläiselle henkeen ja vereen diesel miehelle sopii uusi 1.0 ecoboosti. Koeajoin kesällä yhen viikonlopun ja tykästyin niin paljon että pakkohan sellanen oli hankkia. Mitään lisävarusteita en ole livenä nähnyt tai kokeilut, mutta toivottavasti toimivat hyvin. Eli tuollanen peli:

1.0 ecoboost 125hv titanium wagon Frozen white
- Driver assistant plus
- Easy driver 2
- Ford individual korinmuotoilusarja
- light upgrade pack
- Titanium X pack 2
- Sony soitin (Audio 17)
- 18" individual kevytmetallivanteet D2UEP
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Onnea Judelle!
Itsekin ajelin kolmella Skodan dieselillä ennen fokkeria ja täytyy sanoa että nämä nyky bensaturbot
hakkaa TDI padat mennen tullen,vaikka noi CR koneet jo vähän parempia olikin.Kulutus ei toki
ole yhtä pieni,mutta ei se kauaksikaan jää(ehkä noin litran verran),eli veron myötä ja nykyisen litrahinnan puitteissa kulut jää pienemmäksi.Huollot on halvempia eikä ole DPF ja lämmitysongelmia,huohotinputken jäätymistä,viimasuojan laittamista.
Hieno peli näyttäisi sinullekin tulevan ja tuo litran pata on saanut paljon kehuja 8)
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Onneksi olkoon uuden Focuksen johdosta.
Muutama kommentti suotakoon. Häviät 18":n pyörien myötä kiihtyvyydessä, jousitusmukavuudessa, polttoaineen kulutuksessa ja ennenkaikkea kääntyvyydessä, koska tuo pyöräkoko edellyttää asennettuja pyörien kääntymisen rajoittimia.

Uusissa dieseleissä ei ole huohottimien jäätymisongelmia. Lisälämmittimet ovat oiva apu kovilla pakkasilla ja eriomainen esilämmitys sähköttömissä olosuhteissa. Lämmittimiä pitää vain osata käyttää oikein.
Suosittelen vastuslämmittimen asennusta, oli sitten bensa- tai dieselauto. Ja sitten älylaturi vastuslämmittimen yhteyteen - toimii aina kun lämmitin on kytketty verkkovirtaan.
Dieselistä vielä: DPF:n kanssa ei ole ongelmia, jos ajomatkat ovat pitemmän puoleisia.
Focuksessa, niin bensa- kuin dieselmallissa on älykäs automaattikaihdin; ei ole tarvetta mihinkään "viimasuojiin".
Fordin huoltohinnoissa ei ole käytännön eroja oli sitten bensa tai diesel, jos auto on muuten samaa mallia.
Torque Vectoring Control
Jude
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Touko 2007 22:00

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Jude »

Kitoksia onnitteluista.

Joo varmasti 18" vanteet vaikuttaa ajoon, mutta se on mihin vertaa :D
Tällähetkellä on nykyisessä pelissä on 215/75 R16 renkaan, eli ehkä vähän liiankin pehmeät.
kiihtyvyys on jo alkujaankin huonompi kun nykyisessä, mutta koneen kokokin on 2.2 litraa pienempi.
Jos 18" pyörät nostaa kulutusta 0,3-0.5 litraa/100km niin se on silti huomattavasti vähemmän kun nykyisessä autossa(kesällä maantiellä 8l/100km, talvella kaupungissa 12l/100km). Ja uskoisin kääntösäteenkin olevan hieman pienempi vaikka olisikin jotku rajoittimet :D

Sen takia vaihdan nyt bensa autoon, koska diesel ei oikeesti lämpene suomen talvessa. Ja kulutus pitäisi olla tuolla ecoboostilla lähelle dieseliä.
Vaikka olisihan tuollainen Focus hieno esim. 2.0 dieselinä ja powershiftinä, mutta hinta karkaa liian kauaks budjetista.

Voi olla että tulee asennettua lohkolämmitin tai eberi, mutta pitää katsoa onko sille oikeesti minkälaista tarvetta. Aikaisemmissa autoissa mulla on ollut akkulaturi, mutta en taida Focukseen sitä laittaa koska se sekoittaa akun valvonta järjestelmän.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Vastailenpa joihinkin asioihin ja oion joitain käsityksiä:
Vanteet ja profiilisuhde 75 ovat eri asia renkaiden pehmeyteen, vaikkakin suuremmilla vanteilla on helpompi saada matalampi profiili renkaaseen. Kiihtyvyyden heikkenemiseen vaikuttaa nimenomaan pyörän hitausmomentin kasvu ( kasvaa vanteen ja renkaan massan kasvaessa kehällä ), Fordin 18":n vanne on painava.
1 litraisen Eco-Boostin dieseliä ohuempi vääntö "hukkuu" valitettavasti osaksi juuri tuon kasvaneen hitausmomentin voittamiseen. Tulet huomaamaan eron kun ajat talvipyörillä. ( ilm. 16" ) ja sitten kesällä 18":n pyörillä.
Kääntösäteitä vertaan saman auton pyöräkoosta johtuviin eroavuuksiin. Alle 18":n pyörillä ( mikäli renkaat eivät ole liian leveät! ) auto on huomattavasti notkeampi parkkeerata. Mikäli auto ostetaan 18":n pyörillä, niin valitettavasti sama rajoitus kankeuttaa kyllä sen pienemilläkin pyörillä.

Onhan ihan järkevä asia laittaa vastuslämmitin jo polttoaineenkulutuksen ja päästöjen pienenemisen takía - puhumattakaan moottorin kulumisen pienemisestä.

Diesel käy suomalaisessaki talvessa normaalilla käyntilämmöllä ( kuin kesällä ) kun tukena on samaan nestejärjestelmään asennettu Eberspächer tai Webasto. Alkuperäisvarusteena mm. juuri diesel-Focuksessa :D - ja sisällä on lämmin.

Itselläni on diesel-Focuksessa kiinteästi asennettu Defan älykäs akkulaturi ja se ei haitta tai sotkea auton omia järjestelmiä.
Torque Vectoring Control
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Vastailenpa joihinkin asioihin ja oion joitain käsityksiä:
Vanteet ja profiilisuhde 75 ovat eri asia renkaiden pehmeyteen, vaikkakin suuremmilla vanteilla on helpompi saada matalampi profiili renkaaseen. Kiihtyvyyden heikkenemiseen vaikuttaa nimenomaan pyörän hitausmomentin kasvu ( kasvaa vanteen ja renkaan massan kasvaessa kehällä ), Fordin 18":n vanne on painava.
1 litraisen Eco-Boostin dieseliä ohuempi vääntö "hukkuu" valitettavasti osaksi juuri tuon kasvaneen hitausmomentin voittamiseen. Tulet huomaamaan eron kun ajat talvipyörillä. ( ilm. 16" ) ja sitten kesällä 18":n pyörillä.
Kääntösäteitä vertaan saman auton pyöräkoosta johtuviin eroavuuksiin. Alle 18":n pyörillä ( mikäli renkaat eivät ole liian leveät! ) auto on huomattavasti notkeampi parkkeerata. Mikäli auto ostetaan 18":n pyörillä, niin valitettavasti sama rajoitus kankeuttaa kyllä sen pienemilläkin pyörillä.

Onhan ihan järkevä asia laittaa vastuslämmitin jo polttoaineenkulutuksen ja päästöjen pienenemisen takía - puhumattakaan moottorin kulumisen pienemisestä.

Diesel käy suomalaisessaki talvessa normaalilla käyntilämmöllä ( kuin kesällä ) kun tukena on samaan nestejärjestelmään asennettu Eberspächer tai Webasto. Alkuperäisvarusteena mm. juuri diesel-Focuksessa :D - ja sisällä on lämmin.

Itselläni on diesel-Focuksessa kiinteästi asennettu Defan älykäs akkulaturi ja se ei haitta tai sotkea auton omia järjestelmiä.
Torque Vectoring Control
Jude
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Touko 2007 22:00

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Jude »

Juu nuo asiat pitää paikkaansa. Vertasin vaan nykyisen transitin ominaisuuksiin. Mutta niinkun sanoit, että sama focus 16" ja 18" niin varmasti 16" on käytännöllisempi. 18" pyörissä haen pelkästään ulkonäköä.

Ei ainakaan transitti käy käyntilämpöisenä vaikka eberi huutaa kokoajan. Jäähdytysneste tilavuus on 13,5 litraa ja auton pohjassa menee putket takatilan lämmittimelle joka vielä lämmittää ulkoilmaa mukavasti (vaikka solumuovilla eristetty). Onneksi focuksessa on vain 5,8 litran tilavuus.

Joo siis eihän akun lataaminen sinällään ole yhtään huono asia, mutta akun valvontajärjestelmä tekee 3 tunnin päästä auton sammuttamisen jälkeen testin akulle jolloin siinä ei saisi olla minkäänlaista kulutusta. Siinä testissä katsotaan akun kunto jonka mukaan sitä ladataan seuraavalla syklillä. Akku voi kuulemma hajota ennenaikaisesti koska se ei lataudu oiken ajossa.

"Älykkäässä regeneratiivisessa latauksessa käytetään akun valvonta-anturin tietoja akun varaustilan pitämiseksi kalibroidussa arvossa (n. 80 %). Tämä tarkoittaa, että akulla on aina jonkin verran vapaata latauskapasiteettia. Jos akun valvonta-anturi havaitsee, että varaustila on kalibroitua arvoa (n. 80 %) korkeampi, laturin latausjännitettä lasketaan akun latauksen vähentämiseksi."


Tiedä sitten mikä on oikea ratkaisu.
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja taky »

Jude kirjoitti:Kitoksia onnitteluista.
Voi olla että tulee asennettua lohkolämmitin tai eberi,
Perinteistä lohkolämmitintä ei ole tarjolla,
Defalta "paistinpannu"
http://www.defa.com/file/c7947dc43235/4892.pdf

Calixilta letkulämppäri...
http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/RE148.pdf
Asennusuohjeesta ei selviä Fordin osalta mihin letkuun se asennetaan, kuva on sen verran ylimalkainen.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Avatar
kaali81
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Huhti 2009 20:32
Paikkakunta: Pargas

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja kaali81 »

A) Ketään tuskin ostaa 18" vanteita käytännöllisyyden takia, jos haluaa ulkonäköä on kulutus/mukavuus toissijainen asia. Piste.

B) Litrainen ekobuusti lämpeää ilman webastoa nopeammin kuin kiisseli focus webastolla. Paistinpannu -tyyppinen lohkolämppäri on lähes turha, ainoa hyöty on lämpimät sisätilat ja sulat ikkunat. Kiinteä akkulaturi loistava lisä, mutta ilman lisälämppäriä olevassa autossa se on yhtä turha kuin lumiketjut juhannuksena.

C) Suomi24.fi foorumissa saa kertoa ihan mitä mielipiteitä tykkää, mutta eikö me fordien ystävät voitaisi pitää tämä foorumi lähinnä kannustavana, todella mahtavaa että joku muukin on ymmärtänyt vaihtaa transitin järkipeliin, josta ei ainakaan itselläni ole moitteen sanaa!!! En ole transitia kaivannut vaikka se olikin loistava pakettiauto...

Litra riittää ja VAG on ruma sana! Hyvää Joulua!
Ajossa:

Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14

Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Jude kirjoitti:Aikaisemmissa autoissa mulla on ollut akkulaturi, mutta en taida Focukseen sitä laittaa koska se sekoittaa akun valvonta järjestelmän.
Autoissa joissa on tuollainen systeemi, on käsittääkseni usein myös piste josta akkua voidaan ladata.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Anteeksi, jos kirjoitukseni ovat synnyttäneet "Suomi24"-vaikutelman. :shock: Ei ole ollut tarkoituksenani kuin kirjoittaa faktaa. Jokainen saa toki pitää mielipiteensä. Anteeksi vielä.
Hyvää Joulua itse kullekin!
Torque Vectoring Control
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

Juuri negatiivisista asioista pitää puhua, koska siitä on eniten apua uuden auton hankitaa miettiville ja niille joilla on ongelmia autonsa kanssa. Kaikki eivät esimerkiksi halua uhrata toimivuutta ulkonäön takia, mutta eivät välttämättä tiedä rengaskoon vaikutuksesta auton käyttäytymiseen. Lisää ohjeistavia ja informatiivisia kirjoituksia vaikka sitten negatiivisia sellaisia.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
Jude
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Touko 2007 22:00

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Jude »

Vai pitäisikö tähän nyt sanoa, että Minähän ostin KEVYTMETTALLIVANTEET :D
Vitsi vitsi. Kyllä nämä on ihan tiedostettuja asioita. Olen fordin pakuasentaja ollu tässä reilu 10 vuotta, ettei nää ihan vieraita asioita ole. Mutta en ole näihin uusiin henkilömalleihin kauheesti tutustunut tai lähinnä niiden lisävarusteisiin.
Onko jollain kokemuksia näistä sähköhilavitkuttimista, kuten kaistavahdista, automaatipitkistä, citystopista tai liikennemerkkitunnistuksesta? Tai tuosta Audio 17:sta?
ynjevi
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Krisse kirjoitti: Autoissa joissa on tuollainen systeemi, on käsittääkseni usein myös piste josta akkua voidaan ladata.
Olisikohan tuollaisesta asiasta jossain lisää tietoa? Mulle moinen valvontajärjestelmä on aivan uusi juttu. Ja kun autoille tulee aika paljon pätkäajoa, olen talvisin akkuja toisinaan lataillut.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Jude kirjoitti:Onko jollain kokemuksia näistä sähköhilavitkuttimista, kuten kaistavahdista, automaatipitkistä, citystopista tai liikennemerkkitunnistuksesta? Tai tuosta Audio 17:sta?
Kaistavahti toimii kyllä kesällä, hyväkuntoisella tiellä - samoin liikennemerkkien tunnistus. Ihan kivoja leluja, mutta ilmankin pärjää. Jollain kameratiellä tuosta nopeusrajoitustunnistimesta on ihan hyötyäkin.

Automaattipitkät ovat aika vekkulit, mutta ottavat varsin herkästi esim. rinnakaisen tien liikenteestä pitkät pois. Kuitenkin hyödylliset, kun ei tule enää semmoisia pitkien unohduksia, kun ajelee ajatuksissaan. Automaattipitkät ovat ehkä näistä kolmesta kokeilemastani hyödyllisimmän tuntuiset. (navi ylittää hyödyllisyydessä tuon merkkien tunnistuksen kameratiellä) 8)

Semmoinen epävarmuus noissa kikottimissa on, että jokainen noista on joskus tunnistanut omiaan. Automaattivaloilla on satunnaisesti taipumus läpsäyttää pitkät päälle ennen kuin vastaantulija on päässyt ohi. Liikennemerkkien tunnistus on bongaillut rekkojen takaosasta nopeusrajoituksen - esim motarilla ja alkanut sitten kiekumaan ylinopeudesta. Hauskin oli, kun se tunnisti edessä madelleen asuntoauton telineestä roikkuneen polkupyörän 100km/h rajoitukseksi - ohihan siitä oli sitten polkaistava. :lol:
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Jude kirjoitti:Onko jollain kokemuksia näistä sähköhilavitkuttimista, kuten kaistavahdista, automaatipitkistä, citystopista tai liikennemerkkitunnistuksesta? Tai tuosta Audio 17:sta?
Tuosta active city stopista olisi kiva kuulla kokemuksia. Minulla sellainen on, mutta vuoden ajeluiden aikana en koskaan ole sitä joutunut testaamaan vaikka joka päivä ajan aamu- ja iltaruuhkan pk-seudun kehäteillä. Lähinnä tulee mieleen että onkohan se päällä (ajotietokoneen mukaan on), koska päästää niin lähelle edellä ajavaa että ei uskalla olla painamatta itse jarrua. Mitenköhän sen pitäisi toimia?
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Frnz kirjoitti: Tuosta active city stopista olisi kiva kuulla kokemuksia. Minulla sellainen on, mutta vuoden ajeluiden aikana en koskaan ole sitä joutunut testaamaan vaikka joka päivä ajan aamu- ja iltaruuhkan pk-seudun kehäteillä. Lähinnä tulee mieleen että onkohan se päällä (ajotietokoneen mukaan on), koska päästää niin lähelle edellä ajavaa että ei uskalla olla painamatta itse jarrua. Mitenköhän sen pitäisi toimia?

Niin siinäpä se onkin oman ajotaidon ja tekniikan ero.Kokenut kuski osaa painaa jarrua ajoissa,kun homman jättää tietokoneen tehtäväksi voipi tulla peltihommia :lol:
Lumi,jää,lika yms.antureiden päällä tekee niin monesta järjestelmästä toimintakyvyttömän,
oheisena linkki aiheesta http://www.euroncap.com/rewards/Ford_Ac ... yStop.aspx
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Vastaa Viestiin