Temu kirjoitti:Joo solexin tuplat ovat, syyläristä en tiedä ja laatikko on tosiaan tuo "isoloota" joka on nyt alan miehen hoivassa 8) Autosta tosiaan löytyi muutoskatsastus laput ja katsastettu RS2000 vastaavaksi.. Koneesta tosiaan löytyy tuo merkki "20" eli onkos se nyt taunuksen 2.0 kone vai jokin rs2000? Pitäisi jakopäänhihna hakea huomenissa niin pitäs tietää edes mihin koneeseen sitä kysyy
Tänään irrotettiin öljypohja ja huomenna sekin korjaukseen.. Lohkossa myös merkintä 70HM6913B-A, osaisko joku fiksumpi kertoa mistä tuo kone tarkalleen on peräisin? Kuulema joskus 214hv penkitetty, mitähän tuohon koneeseen laitettu että saadaan nuita tehoja?
Eiköhän se viellä tälle vuodelle ole kunnossa

Ootko varma ettei se ole 70HM
6015B-A? Joka tapauksessa vuoden -70 valumuotilla valettu 2 litrainen ohc. Taunus tai sitten itse rs2000. Varaosien kannalta käytännössä sama asia. Siinä noiden valettujen lukujen yläpuolella tasaiseksi hiotulla alueella pitäis näkyä meistetty sarjanumero, viittitko laittaa vielä sen?
Aika hyvin on saatu tehoa, ei tuollaista lukua ainakaan vakio kannella saa.
-90 luvun lopulla oli joillakin kansikairaajilla sellainen buumi että venttiilin ohjurit porattiin vinoon niin että kanteen mahtui 49mm imu- ja 39,5mm pakoventtiilit. Jos ohjurit viisaa vielä vakio suuntaan niin ehdoton maksimi koko on 2litran kannessa 47/37,5, 1.6 kannessa vähän vähemmän.
Melko yleinen rallinokka oli tuolloin Enem A8. Wisecot oli myös kuuminta hottia, ja croverin kanget.