Ensimmäisen kerran kun alkoi tärisemään tässä autossa vaihdoin pelkästään jarrulevyt ja palat. Tämän jälkeen normaalia ajoa/jarruttamista kesti vähän yli 1000km, jonka jälkeen alkoi taas täriseen niin paljon, että kolikot lensivät kolikkokupista pois. Jossain jarrutuksessa kävi sitten niin, että sylinterit pukkas ittensä pihalle ja sulatti koko helahoidot. Vai miksikä niitä sanotaan jotka työntävät paloja vasten levyä? Sielä siis menivät sillä kertaan kaikki vaihtoon koska palat,levyt ja se mötikkä olivat sulaneet yhtenäiseksi palaseksi
Tämän korjauksen vaihdettiin siis kaikki ja taas kestivät 1000-2000 km jonka jälkeen tärinää joka voimistu kilometrien myötä. Eikös takas korjaamolle: Levyt, palat, tukivarret, vetonivelet, laakerit uusiksi. Taas tasaista ajoa ja jarruttelua kesti se saman verran, takas korjaamolle: Levyt, palat, napojen sorvaaminen ja putsaaminen, ilmaukset, nesteiden vaihdot....
Nyt on sitten taas sama homma kun joka kerralla aikaisemminkin.
Kun nyt jarruttaa voimakkaasti, jostain 110 nopeudesta tärinää ei ole lähes ollenkaan mutta takajarruista kuuluu ihmeellistä ulinaa. Taas kun jarruttaa rauhallisesti alkaa välittömästi tärinä ja jarrupolkimessa tuntee kuinka se pomppii ja tärisee.
autokorjaamon korjaajatkin ihmettelevät mikäs siinä voi olla. Eivät tunnu nekään tietävän.
Voiko tähän vaikuttaa esim: etuiskarit?
Itse olen alkanut miettimään sitä, että onko satulat laitettu jotenkin kieroon siihen kiinni kun joka ikinen kerta sama homma. vai onko siinä abe tai abd jarrujen säätimessä jotain häikkää, että se jarruttaa automaattisesti toiselta puolen joka kerta enemmän. Kun toihan pitäisi esim. liukkaalla jarruttaessa tasapainottaa jarruttamista niin, ettei auto lähtisi luistelemaan.
Voiko siis vika olla? Jarrusatulat kierossa? ( siis se mötikkä, mihin tulee palat kiinni )
Jarrujen paineen tasauksessa?
vetoakselissa?
jarruletkut?
Kukas täällä olisi sellainen pesialisti, että voisi sanoa jos pääsee testaamaan, että mikä on vikana?
Ei kiinnostaisi taas laittaa rahaa kiinni samojen vikojen korjaamiseen.
Viimeinen korjaamo lupasi takuuseen laittaa uudet levyt kun olivat sorvanneet napat ja puhdistaneet kaikki, mutta olivat jättäneet navan mutterin löysälle, jolloinka vanne pääsi heilumaan 1-2cm. Ja itse epäilen nyt tätä viimeistä tärinää, että johtuneen siitä mutta olivat liikkeessä erimieltä.
Autossa on siis ihan tavalliset peltivanteet alla.