Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
mysami
Viestit: 10
Liittynyt: 31 Loka 2012 12:59

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja mysami »

EkoT kirjoitti: Taitaa tulla Sonyn soittimen matkassa ( Audio 7), omassa ainakin on tuo isompi näyttö mittaristossa kun on tuo sonyn soitin.
On mulla varusteena tuo Easy Driver 2 mutta en usko että se tulisi tuon mukana kun olen nähnyt autoja jossa on tuo varuste mutta oma fordin oma soitin niin niissä on ollut pikkuinen näyttö mittaristossa.
Kiitos tiedosta! Itselleni tulossa muutaman viikon päästä 1.0 ecoboost titanium wagon kyseisellä Sonyn soittimella ja samaisella Driver-paketilla!
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja 6007 »

eli se näyttö missä on auto kuvattuna ylhäältä
oikeassa reunassa ja jossa näkyy valojen palaminen.
mulla on vakio Fordin soitin mutta auto on Titanium.
varusteina audio 3, driver assistant plus, easy driver 1
ja light upgrade pack
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
mysami
Viestit: 10
Liittynyt: 31 Loka 2012 12:59

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja mysami »

6007 kirjoitti:eli se näyttö missä on auto kuvattuna ylhäältä
oikeassa reunassa ja jossa näkyy valojen palaminen.
mulla on vakio Fordin soitin mutta auto on Titanium.
varusteina audio 3, driver assistant plus, easy driver 1
ja light upgrade pack
Juuri tuo kyseinen näyttö...
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Hyvin pärjäsi Ecoboost Fokkeri TM 60 tkm kestotestissä.Mitään uutta tai yllättävää siinä ei ollut,paitsi
takaluukun nostimet vaihdettiin 23 tkm kieppeillä takuuseen.Itse olen huomannut myös niissä väsymistä ja ne menevät varmaan vaihtoon seuraavassa huollossa,muuten on kyllä testin perusteella
odotettavissa huolettomia kilometrejä ja ajovuosia 8)
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Avatar
hartza75
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2012 10:03
Paikkakunta: vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja hartza75 »

Meikältä vaihdettiin aikoinaan ne myös ne takaluukun nostimet...oisko ollut mittarissa 4000km, nämä uudet on lähes yhtä lusmut, eli eivät nosta luukkua 20cm ylemmäs. :x
Ilmat kun kylmenee kunnolla pakkaselle niin tuskin jaksavat nostaa yhtään auki, vertailuna kaverin bilteman nostimet jotka ponnauttavat luukun ihan ylös asti auki...no eipähän nämä fockkerin luukut ainakaan osu ketään leukaan.
Trend Wagon Foccer 1.6 TI-VCT 125hp / MK3
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

hartza75 kirjoitti:Meikältä vaihdettiin aikoinaan ne myös ne takaluukun nostimet...oisko ollut mittarissa 4000km, nämä uudet on lähes yhtä lusmut, eli eivät nosta luukkua 20cm ylemmäs. :x
Ilmat kun kylmenee kunnolla pakkaselle niin tuskin jaksavat nostaa yhtään auki, vertailuna kaverin bilteman nostimet jotka ponnauttavat luukun ihan ylös asti auki...no eipähän nämä fockkerin luukut ainakaan osu ketään leukaan.
Kaasupumppujen männänvarret kannattaa puhdistaa aika usein vaikkapa puhtaalla rätillä, johon on suihkautettu CRC:tä tai vastaavaa. Tämä männänvarsien puhtaanapito (+kevyt voitelu) on auttanut tähän mennessä jo useammassa erimerkkisessä autossa - ja toimii myös Focuksessa. :wink:
Torque Vectoring Control
Onko_Ford_traktori
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Loka 2012 11:49

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Onko_Ford_traktori »

fosa kirjoitti: Mielenkiinnosta kysyn, että tuonkaan koneen + powershiftin yhteyteen ei saanu easy driver 2? Sehän on n. 75e halvempi titaniumiin ni sillä ihmettelen. :)
Hinnastossa lukee vain ettei 1,6 125 automaattiin.
Katos vaan. Miksiköhän en ole tuota huomannut ja toisaalta miksi myyjä ei ole siitä mulle infonnut. Nyt lähtee heti kyselyä asiasta
Onko_Ford_traktori
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Loka 2012 11:49

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Onko_Ford_traktori »

Onko_Ford_traktori kirjoitti: Katos vaan. Miksiköhän en ole tuota huomannut ja toisaalta miksi myyjä ei ole siitä mulle infonnut. Nyt lähtee heti kyselyä asiasta
Fosa seuraavissa Fordi-clubin pikkujouluissa tarjoon sulle kaljat :) Soitin myyjälle, joka soitti maahantuojalle asian tiimoilta. Ovat joskus tukeneet ED 2 -pakettia ja eivät ole ilmeisesti muistaneet päivittää hintoja. Sain siis 60 € auton hinnasta pois ja paremmat varusteet. Kiitos vinkistä!
fosa
Ylläpitäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 09 Syys 2012 22:02

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja fosa »

Eli ovat unohtaneet nostaa Easy Driver 2, koska ovat aiemmin myyneet sitä "tarjouksessa" mainostaakseen ko. pakettiin sisältyvää pysäköintiavustinta?
Asentavatko he siis esim etututkat vai mitä tarkoitat tuolla "ja paremmat varusteet"?

edit. vai ehtivätkö vaihtaa tilaukseen
Onko_Ford_traktori
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Loka 2012 11:49

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Onko_Ford_traktori »

Ovat tosiaan unohtaneet nostaa hintaa kampanjan jäljiltä. Ehtivät vielä muuttaa tilaukseen
fosa
Ylläpitäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 09 Syys 2012 22:02

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja fosa »

Onko_Ford_traktori kirjoitti:Ovat tosiaan unohtaneet nostaa hintaa kampanjan jäljiltä. Ehtivät vielä muuttaa tilaukseen
Hyvä niin! :D Oman luovutus ehkä jo tällä viikolla, valmistunu 9.10
RE85
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:34
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja RE85 »

5000 km tuli tänään täyteen ja mukavasti on sujunut, olen tyytyväinen. :)

Tuulilasin lämmitystä on jo oppinut arvostamaan ja automaatti-ilmastointi toimii hienosti (ei ole tarvinnut säätöihin koskea). Contin kitkat pyörii alla ja hyvin toimii talvikelissä(kin) koko auto.

Ainoa pieni pettymys koskee RE85-polttoainetta, joka ei sitten tykkääkään kylmänä syttyä edes 0 celsiusasteessa.. Noh, 95E10:ä puolet tankista joukkoon ja hyvin menee. :)
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Avatar
hartza75
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2012 10:03
Paikkakunta: vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja hartza75 »

JohnFinn kirjoitti: Kaasupumppujen männänvarret kannattaa puhdistaa aika usein vaikkapa puhtaalla rätillä, johon on suihkautettu CRC:tä tai vastaavaa. Tämä männänvarsien puhtaanapito (+kevyt voitelu) on auttanut tähän mennessä jo useammassa erimerkkisessä autossa - ja toimii myös Focuksessa. :wink:
Joo, kyllä ne meikän kaasupumppujen varret ovat putslankissa ja olen niitä voidellutkin juuri tuolla crc:llä.
Tuloksena: Luukku ei pahemmin nouse meikällä kuin sen 20cm ja vaikka luukkua hieman "tuuppii" nousemaan niin silti ei nouse puoliväliä ylemmäs kuin sitten vasta käsin nostamalla...vasta toiset kaasujouset menossa, alkukeväällä vaihdatin takuuseen.
Mites teillä muilla foccaajilla, nouseeko se luukku kun sen aukaisee kahvasta vai pitääkö sitä hieman nostaa ja sitten se ponnahtaa ylös asti? (saisin referenssiä kun vien taas takuuhuoltoon)
Trend Wagon Foccer 1.6 TI-VCT 125hp / MK3
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

hartza75 kirjoitti: Mites teillä muilla foccaajilla, nouseeko se luukku kun sen aukaisee kahvasta vai pitääkö sitä hieman nostaa ja sitten se ponnahtaa ylös asti? (saisin referenssiä kun vien taas takuuhuoltoon)
Ei nouse eikä ponnahda. Ei noussut edes uutena eikä kesällä lämpimässä.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
fosa
Ylläpitäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 09 Syys 2012 22:02

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja fosa »

Nonii! Nyt on vihdoin auto alla ja viitisenkymmentä mittarissa.
Kyseessä siis flexi trend 5d lisättynä comfort packilla, easydriver 2:lla ja vetokoukun esiasennussarjalla.

Valitsin alle Bridgestone Noranza Evo kakkoset, kontissa olikin esiasennuskumit jotka paljastuivat ContiPremiumContacteiksi ja lohkolämppärinä Calix.
Yllättäen comfort pack ilmeisesti sisälsi esitetiedoista poiketen myös veluurimatot (mukava yllätys) :D Kivasti kaupungilla ajeli eikä nykinyt, kuulemma tankki täynnä E85. Pysäköintiavustimen testailu ei onnistunu ku aina oli joku tööttäilemässä ku himmaili 'taskuvalmiuteen'.. :twisted:
Niin ja takaluukku nousi normaalisti, mutta se koskee ilmeisesti enemmän farkkumallia, mitä siguja katsonut.

Katsellaan ja ihmetellään!

Nyt on ajettu ensimmäinen parinsadan kilometrin maantiepätkä ja kulutus kyllä linjassa ilmotettujen kans, ajotietokoneen mukaan 6,6l/100km. Vakkarilla lähes koko matka, motaria 25km.

Autossa on siis vakiosoitin, mutta siitä löytyy kyllä dsp-säädöt kuten optimointi kuljettajalle ja valmiit ekvalisointisäädöt. Ilmeisesti samat kun siinä Sonyn soittimessa, koska käsikirjassakaan ei mainittu muuta kuin mitä itsellänikin on. Lisäksi usb-portti on vaihtanut paikkaansa etupenkkien väliin.
Käyntilämpö nousee kyllä nopeasti ainakin näillä keleillä, viiden asteen lämmössä kylmänä kun starttasi niin siinä ajassa ku härväs navigaattoriin osoitteen, neula oli jo 90-asteessa.
RE85
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:34
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja RE85 »

Onnittelut uuden auton johdosta!
fosa kirjoitti:...
Kivasti kaupungilla ajeli eikä nykinyt, kuulemma tankki täynnä E85.
...
Nyt on ajettu ensimmäinen parinsadan kilometrin maantiepätkä ja kulutus kyllä linjassa ilmotettujen kans, ajotietokoneen mukaan 6,6l/100km. Vakkarilla lähes koko matka, motaria 25km.
...
Uskaltaisin veikata, että 95E10:ä on tankissa.
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

RE85 kirjoitti:Onnittelut uuden auton johdosta!
Uskaltaisin veikata, että 95E10:ä on tankissa.
Sanoisin myös, että etanolilla ei tuollaisia keskikulutuksia saa. Ja en myöskään usko, että olisivat käyneet etanoli pumpulla autoa täyttämässä. Mutta mahdollistahan se tietysti on.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
Trilisser
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Marras 2012 15:51

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Trilisser »

Miten tehokas on uuden Focuksen lämmityslaite? Omat koeajot olleet ihan parin asteen pakkasissa. Autovalinnan loppusuoralla Focus 5d 125 hv Ecoboost Trend X, i30 1,6 GDI Comfort ja ehkä Sitruuna C4. Tosin viimeinen saattaa pudota jo siksi, että a) ei pysty ajamaan talvikengät jalassa, kun kaasupoljin ja jarrupoljin ovat liian lähekkäin ja b) on ohjaukseltaan kolmikon selvästi heikoin.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Trilisser kirjoitti:Miten tehokas on uuden Focuksen lämmityslaite? Omat koeajot olleet ihan parin asteen pakkasissa. Autovalinnan loppusuoralla Focus 5d 125 hv Ecoboost Trend X, i30 1,6 GDI Comfort ja ehkä Sitruuna C4. Tosin viimeinen saattaa pudota jo siksi, että a) ei pysty ajamaan talvikengät jalassa, kun kaasupoljin ja jarrupoljin ovat liian lähekkäin ja b) on ohjaukseltaan kolmikon selvästi heikoin.
Focuksen koeajoin tammikuussa 2011 bensakoneisena, auto lämpeni hyvin sisätiloiltaankin. Ostin 1,6 dieselin ja siinä on lisälämmitin vakiona. Auto on lämmin.
Jos noista kolmesta mainitsemastasi i30 on yhtä kuin Hyundain diesel, niin ilman lisälämmitinta se tulee olemaan nurkka-ajoissa kylmin noista vaihtoehdoista.

Ja tärkeä asia: ajettavuus/ohjattavuus talvioloissa on Focuksessa noista kolmesta ainakin kunnossa. :wink:
Torque Vectoring Control
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja calculus »

Edellinen automme -08 Kia Cee'd oli 1.6 dieselillä, ja mielestäni se oli nykydieseliksi suhteellisen lämmin myös nurkka-ajossa ilman lisälämmitintäkin. Toki nykyinen bensa 1.6 ecoboost -mondeo lämpenee nopeammin, mutta ero ei ole järisyttävän iso.

Työautoni Transit connect 1.8 diesel ei varmaan ilman lisälämmitintä jaksaisi lämmittää edes puolta pienempää pakun kabiinia nurkka-ajossa. Tämäänkin 20 minuutin ajon jälkeen lisälämmittimen kera koneen lämmöt olivat n. 1/4 mittarin asteikolla, jossa normaali on puolivälissä. Ohjaamo oli kuitenkin todella lämmin, kiitos webaston.

En varmaan ostaisi uutta dieselautoa nykyään ilman lisälämmitintä, mutta pienetkin bensaturbot tuntuvat tuottavan lämpöä ihan mukavasti, ja fordin aktiivinen jäähdyttimen säleikkö varmasti auttaa lämpenemisessä.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Trilisser
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Marras 2012 15:51

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Trilisser »

Koeajoin tänään uuden diesel-Ceedin (automaatilla). Pakkasta oli noin -10 astetta, ja Cee'd tuntui lämpenevän huomattavasti paremmin kuin hetkeä ennen koeajamani Renaul Megane 1,2-litraisella bensiiniturbokoneella.

Ajettavuudesta pistänyt silmään esim. se, että Toyota Verso tuntui tiellä selvästi horjakammalta kuin B-Max, vaikka onkin huomattavasti pitemmällä akselivälillä.

Tuosta Renaultistakin tuli mieleen, että kukahan heillä miettii ohjaamoergonomiaa? Kolmessa kokeilemassani patongissa penkinlämmittimen kytkin on ollut istuimen ja oven välissä. Rellussa käynnistinnappi on alhaalla keskikonsolissa, ja radion säätimet nekin alhaalla (on toki ratissakin).

Onko muuten kukaan vertaillut pitemmässä ajossa Trendin ja Titaniumin istuimia?
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Titaniumin (etu)istuimet ovat sekä mukavat, että tukevat ja ristiselälle on säädettävä tuki. Kohtailainen ero Titaniumin istuinten eduksi.
Torque Vectoring Control
Trilisser
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Marras 2012 15:51

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Trilisser »

Minkä pituinen olet? Itse olen 181 cm ja "roteva". Molempia testattu, pikatestillä ei suurta eroa. Harkinannassa Trend X parilla lisäpaketilla, joissa olennaisimmat lisukkeet. Titanium olisi edelleen vajaat pari tonmnia kalliimpi. Kyseessä siis 5-ovinen 125-heppaisella Ecoboostilla.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Olen 3 cm lyhyempi ja massaa on n. 78 kg. :) Hieman pitemmällä veljelläni on myös uusin Focus ja hänelläkin samanlaiset kokemukset istuimesta - Titaniumin hyväksi.
Itse arvostan vielä näissä istuimissa erittäin onnistunutta pintapehmustetta.

Istuimen korkeus ja etäisyys (+ohjauspyörän säätö) kannattaa "mallata" itselle sopivimmaksi, jotta mm. polvitaipeet saavat tukea ja kyynärtaipeissa on sopiva kulma ajettaessa. Tämä kokonaisuus vaikuttaa istumismukavuuteen ja ajoergonomiaan.
Valitettavan useat kuskit jättävät säädöt "perheen yhteisiksi" ja rutisevat sitten huonoista jakkaroista. Ja jopa muutamat autojen ammattitestaajatkin rutisevat riittämättömästä reisituesta, koska eivät osaa säätää istuinergonomiaa oikeaksi. :wink:
Torque Vectoring Control
Trilisser
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Marras 2012 15:51

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Trilisser »

Säätöjuttu on kyllä totta. Itsekin kovin herkästi vaan pistää penkin takimmaiseen asentoon ja se siitä. Luin juuri vertailun, jossa Focuksen ja muutaman muun mukana oli Sitruuna C4, eikä jälkimmäisen ahdasta kaasupolkimen ja jarrupolkimen väliä kommentoitu mitenkään. Koeajoin sen 45-kokoa olevat kesälenkkarit jalassa (tosin ko. merkin 45 vastaa yleensä muilla 46:tta; ,mutta kesäkengät joka tapauksessa), ja silti usein jarrulta kaasulle siirtäessä jalka osui molemmille polkimille. Focuksessa (ja muissakaan paitsi Pökö 308:ssa) ei ko. ongelmaa ollut.
Vastaa Viestiin