Päivän "tuunailut"
Re: Päivän "tuunailut"
Heh tuuliohjaimet etusivuikkunoihin ja la liimaan valoluomet Tosi tuuninkia
Ford kerran niin aina Ford
Re: Päivän "tuunailut"
Tollasen ulokkeen hitsasin pakosarjaan.. "Onhan siellä hyvääkin pätkää" sanoisi Tase, siis hitsipuolen kouluttaja ysaolla Ensi viikolla JTM:lle 8)
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Yritin korjata liiallisesta voimankäytöstä myöntyneen alumiinisen helan hitsaamalla TIG:llä. Siitä ei tullut mitään. Tein uuden teräksestä, siitäkään ei oikein tullut mitään, mutta sentään käypä. Ostin kaliaa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Päivän "tuunailut"
Asentelin tuota laajakaistaa, mutta kun nyt myöhemmin tutkin ohjetta, niin hiffasin että punanen johto releen taa, ja se valkoinen tulee mittarivalolle.. No jaa yhden turhan johdon vedin siis tämän vuoksi
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
humppavermeet tuli asennettua
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Re: Päivän "tuunailut"
Vaihdoin omppuun talvirenkaat, kun vielä kompura pyörii.. Sierrasta pitäisi vielä lambdaa tuunailla/kalibroida, kun ei näytä mitään, tuli vaan pantua lambda niin v*ttumaiseen paikkaan, että joutuu aina nostamaan auton pukeille, päästäkseen siihen käsiksi... Ihan hanurista tää nykyaika, kun -84 vuoden auto on kohta yhtä huoltovapaa kaikkine "lisävarusteineen" kuin joku Focus, Mondeo tai muu uudempi kiulu
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
BTW kun tuunaatte niitä halppisulostuloja pakoputkiin, niin peltiruuvikiinnitys ei oo pätevä konsti Omani päätti irrota tielle viime perjantaina, jonnekinpäin K-veden keskustaa, takana olija jätti ihmeen pitkän turvavälin...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Rutatun pellin viskasin "talteen" ja uuden konepellin pistin käyttöön..
Re: Päivän "tuunailut"
Vaihdoin nastat Sierraan, ja testasin lohkolämppärin, toimihan se. En muuten voi olla kehumatta noita etupään puslia, sen verran liukkaat ja sohjoset maantiet, että näin(kin) tehokkaalla autolla, olisin ajanut varmaan 20 kertaa ulos Pielavedentieltä, löröillä vakioheloilla Tosiaan nelosvaihteella vetää 80kph:sta perää irti, mutta näyttää sen saavan kiinni Kaupungissa saa sitten sladitella ihan pintakaasulla, ainoo vaan että ei oo tottunu taas noihin lukkiutuviin jarruihin, niin vetää omalla ajotyylillä joko kiveykseen tai vastaan tulijan iloksi vasemmalle
Vielä ku pääsis takas talille
Vielä ku pääsis takas talille
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Sierraan meni nastapellit alle. Ollu aiemmin Focuksessa, pakko oli ostaa, kun halvalla sai, kiitokset ja terveisiä vaan sinne Hyrylään. Oliskohan niissä eri eeteet, kun vähän 185/70/14 rouhii takana sisälokkaria alareunasta. No oli miten oli, noilla pari talvea taas mennään vähintään..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Päivän "tuunailut"
Taitaa olla eri eeteet, koska itellä sama rengastus (RS-alut), eikä raavi, vaikka autoa madallettu 40mm...tursas kirjoitti:Sierraan meni nastapellit alle. Ollu aiemmin Focuksessa, pakko oli ostaa, kun halvalla sai, kiitokset ja terveisiä vaan sinne Hyrylään. Oliskohan niissä eri eeteet, kun vähän 185/70/14 rouhii takana sisälokkaria alareunasta. No oli miten oli, noilla pari talvea taas mennään vähintään..
Mutta, mutta, omat tuunailut jatku vielä tossa parkkiksella kun säädin tyhjäkäyntiä vähän ylemmäs, se kun rupesi oikuttelemaan, kun taas seokset alkais mtx:n mukaan oleen kohdallaan Ja sain auton ehjänä takas tallille
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Saattaa hyvinkin olla eri ET:t, tuo luku tuntuu vaan kasvavan ja kasvavan sitä mukaa kun autot nuortuu..
Re: Päivän "tuunailut"
Yhtä perusvikaa näpräilin -> jarruvalot palo kokoajan, toisin sanoen se "jääkaappi". kytkin oli tullut liian etäälle polkimesta.. Toimii taas, ja ajelin tässä juuri keskustaan, nyt vaan pitäisi saada johonkin korjaamoon varattua päästömittaus On joskus ollu aika nihkeää sen suhteen, esim. eräällä pajalla oli kiire niin rengasasioiden kanssa, ettei ehtinyt, tämä siis heinäkuussa
EDIT: No niin, asioilla on tapana järjestyä -> JP:lle pääs heti, ja saatin lappu leimaa varten...
Nyt vaan pitää saada tuo putki hiljaseks, leiman ajaksi
EDIT: No niin, asioilla on tapana järjestyä -> JP:lle pääs heti, ja saatin lappu leimaa varten...
Nyt vaan pitää saada tuo putki hiljaseks, leiman ajaksi
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Painin edelleen noitten jatkuvaan palavien jarruvalojen kanssa...
Vaikka koko töpselin nappaa irti katkaisjasta, niin jarruvalot syttyy, kun valot laittaa päälle, toisin sanoen jostain kohdin virta hyppää takavaloilta jarruvaloille->
Töpselit irti molemmista takaumpioista ja mittaamaan, takavalojen pinniin tulee jännite, mutta jarruvaloille ei, aivan kuten pitääkin, paitsi että silti ne jarruvalot vaan palaa!->
Mittasin irrallaan olevat umpiot, ei ota jarru- ja takavalon nastat toisiinsa, tein mittauksen polttimo irroitettuna->
Nyt on jäljellä enää yksi järkevä vaihtoehto. joskin vähän outo, eli molemmissa polttimoissa virta hyppää jarruvaloille perävalon nastasta, koska kokeilin ottaa toisen irti, ja laittaa virrat päälle, ja kappas jarruvalot vaan palaa, VAIKKA ITSE TÖPSELIIN EI TUU VIRTAA JARRUVALOILLE->
Hommasin jo uudet polttimot, ja seurvaaksi kokeilen niitä, mutta sitten alkaa keinot loppua... BTW varmaan pänttäsin tunnin eilen noita Sierran valojen sähköjä, että pääsin sieluelämästä perille
Vaikka koko töpselin nappaa irti katkaisjasta, niin jarruvalot syttyy, kun valot laittaa päälle, toisin sanoen jostain kohdin virta hyppää takavaloilta jarruvaloille->
Töpselit irti molemmista takaumpioista ja mittaamaan, takavalojen pinniin tulee jännite, mutta jarruvaloille ei, aivan kuten pitääkin, paitsi että silti ne jarruvalot vaan palaa!->
Mittasin irrallaan olevat umpiot, ei ota jarru- ja takavalon nastat toisiinsa, tein mittauksen polttimo irroitettuna->
Nyt on jäljellä enää yksi järkevä vaihtoehto. joskin vähän outo, eli molemmissa polttimoissa virta hyppää jarruvaloille perävalon nastasta, koska kokeilin ottaa toisen irti, ja laittaa virrat päälle, ja kappas jarruvalot vaan palaa, VAIKKA ITSE TÖPSELIIN EI TUU VIRTAA JARRUVALOILLE->
Hommasin jo uudet polttimot, ja seurvaaksi kokeilen niitä, mutta sitten alkaa keinot loppua... BTW varmaan pänttäsin tunnin eilen noita Sierran valojen sähköjä, että pääsin sieluelämästä perille
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Jep joo, näyttihän tuo vika korjaantuvan polttimojen vaihdolla, olen siis Sierralla liikenteessä tänään
E: Enpä ookaan enää, poliisipartio pyöriny aika tiuhaan tuossa kylillä.. Tultiin kaverin kanssa itse asiassa vastakkain risteyksessä, mutta virkavalta päättikin pysäyttää sen eikä mua...Kai ne sitten luuli että kova pakoääni kantautui Toyjotasta eikä tästä Sierrasta
E: Enpä ookaan enää, poliisipartio pyöriny aika tiuhaan tuossa kylillä.. Tultiin kaverin kanssa itse asiassa vastakkain risteyksessä, mutta virkavalta päättikin pysäyttää sen eikä mua...Kai ne sitten luuli että kova pakoääni kantautui Toyjotasta eikä tästä Sierrasta
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
hyvä niin!IziO kirjoitti:No niin nyt on Mondeota pidetty paremmin kuin vaimoa
Re: Päivän "tuunailut"
mondeon vuotavan ja huutavan ohjaustehostimen vaihdoin viimein tuoreempaan. purkuautosta todennäköisesti tehdaskunnostettu "tarvikepumppu", oli uuden näköinen ja ei-fordin tarralla... eipä enää kuulu tyhjäkäynnillä ja kaupunkivauhdeilla pumpun ulina sisälle... 8) myös reviirinmerkkaaminen näyttää loppuneen.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Päivän "tuunailut"
Yöllä kaikkien nahkaosien pesu "kissasaippualla" ja hoitoaineet niskaan.
ex. Ford Mondeo ST220 '03
Re: Päivän "tuunailut"
Aloittelin Sierran talvihuoltoa, säädin ja tarkistin venttiilit siis, silti on vielä paljon tekemätöntä hommaa edessä
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Onko kokemusta toimiiko tuo kangaspenkkeihin ?Alluit kirjoitti:Yöllä kaikkien nahkaosien pesu "kissasaippualla" ja hoitoaineet niskaan.
Re: Päivän "tuunailut"
Purkasin pois lämppärinkennon.. Ihmeen työläs savotta, taisi mennä useampi tunti ennen kuin kenno oli kädessä... No jaa, tsiikailin siinä, että uuden asentaa hetkessä, kun kaikki sopivasti hollilla huomista varten
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Pyöräytin ledivaloa takakonttiin, Ei alkuperäinen polttimo toiminut, ilmeisesti ei saanut tarpeeksi maita. Mutta ledi joka tapauksessa toimi, Kokeiltiin usealla ehjällä normi polttimolla ja ei toiminut. Nyt kontissa loistaa useampi ledinauha
Ford Escort 1.6 -97
Peugeot 406 2.0st -00
Ford Focus Mk2 1.6 -05
Peugeot 406 2.0st -00
Ford Focus Mk2 1.6 -05
Re: Päivän "tuunailut"
Tappelin "uuden" vakaajan kanssa, kun ei vaan ota irrotakseen tuo puslanholkki, ulosvetäjän jalat vaan lipsuu perkl... Pitää hommata huomenna joku puristin, jolla saa noita jalkoja painettua vakaajaa vasten, tiedä irtoaako sittenkään
EDIT: Irtoshan se kun kaveri sen verta paukutti turpaan, että ota rälläkkä käteen, pitihän se uskoa kun edes lämmittämällä irronnut Puslat pitäis tilailla taas, 100e äkkiseltään ynnäiltynä
E2: 53 eurohan ne olikin, tilasin siis Powerflexit 8)
EDIT: Irtoshan se kun kaveri sen verta paukutti turpaan, että ota rälläkkä käteen, pitihän se uskoa kun edes lämmittämällä irronnut Puslat pitäis tilailla taas, 100e äkkiseltään ynnäiltynä
E2: 53 eurohan ne olikin, tilasin siis Powerflexit 8)
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
26mm vakaajan tuossa vaihtelin orkkis rimpulan tilalle, pitäis tulla jäykkä etupää 8) Helpoiten homma sujuu kun irrottaa vain TOISEN tukivarren, ja sitten lopuksi kaikkien suosittelemalla kuormaliinalla survoo pakettia kasaan
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Päivän "tuunailut"
Pääsee pikkuhiljaa kisailee olkkarissa 8)
Käsijarru vaihtuu rautaseen ja säätöpultit käsin kiristettäviin.
Käsijarru vaihtuu rautaseen ja säätöpultit käsin kiristettäviin.