Muutoskatsastus kiemuroita??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ghia
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Elo 2009 22:03
Paikkakunta: kalajoki

Muutoskatsastus kiemuroita??

Viesti Kirjoittaja Ghia »

Onko kukaan tietoinen miten näitä autoja saa katsastettua uudemmilla eri automerkin moottoreilla. Koneessa vakiona tehoja 211hp ja autossa mallisarjan tehokkaimman jarrut pohjassa. Semmoisessa on 180hp vakiona, että voiko uutta moottoria ns. penkittää alempi tehoiseksi? Toinen ajatus olisi jos istuttas saman tyyppisen motin mutta vaparina jossa tehoa 170hp ja nakella sisuskalut tuosta turbosta.
Suttaa, Suttaa, Suttaa, kolahtaa.
Sierra 2.0 ohc turbo megasq.
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: Muutoskatsastus kiemuroita??

Viesti Kirjoittaja G_evo »

No jos manta on saatu kilpiin supran 2jz-gte koneella niin mikäs ongelma siinä on :roll: tehot sallituissa rajoissa litratilavuuden kanssa niin mikäs siinä, leimalle vaan. ja tietenkin päästöt kohdillaan jos on uudempaa autoa kyseessä
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
duckworth
Viestit: 4066
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Muutoskatsastus kiemuroita??

Viesti Kirjoittaja duckworth »

G_evo kirjoitti:No jos manta on saatu kilpiin supran 2jz-gte koneella niin mikäs ongelma siinä on :roll:
Ei kai nää Supra-jutut kohta kuulu tämänkin foorumin arkeen :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Muutoskatsastus kiemuroita??

Viesti Kirjoittaja emax »

Penkkilapulla onnistuu.
Mihin autoon? Jos Sierraan niin mallisarjan tehokkain on 2.0 dohc turbo eli yhtä kuin cosworth.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: Muutoskatsastus kiemuroita??

Viesti Kirjoittaja G_evo »

duckworth kirjoitti: Ei kai nää Supra-jutut kohta kuulu tämänkin foorumin arkeen :roll:
Kunhan sanoin vaan esimerkkinä kun sellainen on kilvissäkin :roll:
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Fiestalla
Viestit: 482
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Re: Muutoskatsastus kiemuroita??

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

Ghia kirjoitti:Onko kukaan tietoinen miten näitä autoja saa katsastettua uudemmilla eri automerkin moottoreilla. Koneessa vakiona tehoja 211hp ja autossa mallisarjan tehokkaimman jarrut pohjassa. Semmoisessa on 180hp vakiona, että voiko uutta moottoria ns. penkittää alempi tehoiseksi? Toinen ajatus olisi jos istuttas saman tyyppisen motin mutta vaparina jossa tehoa 170hp ja nakella sisuskalut tuosta turbosta.
Vaikea ymmärtää alustusta, mutta penkittämistä alempitehoiseksi ei nykyään enää sallita?
Avatar
Wildchild
Viestit: 132
Liittynyt: 12 Touko 2012 20:02

Re: Muutoskatsastus kiemuroita??

Viesti Kirjoittaja Wildchild »

Fiestalla kirjoitti: Vaikea ymmärtää alustusta, mutta penkittämistä alempitehoiseksi ei nykyään enää sallita?
Ei, koska yleensä se tapahtuu turbolla :D :D Kun lyö turbon niin siitä tulee omavalmistemoottori, jossa ei katota alkuperäsiä tehoja. Ikävä kyllä, uudempaan autoon jos näin haluaa tehdä, VTT kutsuu.
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Re: Muutoskatsastus kiemuroita??

Viesti Kirjoittaja jsel »

Wildchild kirjoitti:Ikävä kyllä, uudempaan autoon jos näin haluaa tehdä, VTT kutsuu.
Ja mikäli tätä Tuulilasin juttua on uskominen, niin VTT:n mittaukset ei enää kelpaa Trafille.
Vastaa Viestiin