sierra 89 is ryyppyvika?
sierra 89 is ryyppyvika?
elikkä ois sellanen ongelma ettei ryyppy lähde pois. ja talvellahan on suurin ongelma se että kylmänä kun käynnistää ni syöttää bensaa liikaa että kastaa tulpat ja siinä sitten ollaan. elikkä pystyykö ryypyn poistamaan jotenkin käytöstä? koska kyllä se ilman ryyppyä lähtee käyntii muutenkin. kaasuläpän asentoantureita olen vaihtanut ja niistä ei vika ole hävinnyt samoin imusarjassa oleva lämpöantureita olen vahdellut ja niissäkään vika ei ole hävinnyt.
sierra 2.0 is ghia -89
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 01 Loka 2008 12:25
Re: sierra 89 is ryyppyvika?
En tiiä auttaako yhtään sun sierraan, mut mulla xr4 ei ryyppy lähteny millään pois ja välillä sai pois kun sammutti ja käynnisti uudelleen. Puhdistin sen kylmäkäynnistysreleen sieltä hanskalokeron alta bensapumpun releen vierestä niin johan on toiminu. Jos sulla sama systeemi niin kokeilepppa vaihtaa sitä relettä tai avaa ja putsaa jollain elektroniikan puhdistajalla
Re: sierra 89 is ryyppyvika?
Vai tarkoitatko tyhjäkäyntiventtiiliä..? Senhän saa kyllä pois käytöstä kun nyppää ne johdot/töpselin irti siitä kannasta.focus2.0 kirjoitti:elikkä ois sellanen ongelma ettei ryyppy lähde pois. ja talvellahan on suurin ongelma se että kylmänä kun käynnistää ni syöttää bensaa liikaa että kastaa tulpat ja siinä sitten ollaan. elikkä pystyykö ryypyn poistamaan jotenkin käytöstä? koska kyllä se ilman ryyppyä lähtee käyntii muutenkin. kaasuläpän asentoantureita olen vaihtanut ja niistä ei vika ole hävinnyt samoin imusarjassa oleva lämpöantureita olen vahdellut ja niissäkään vika ei ole hävinnyt.
Toinen mitä itse aion kokeilla vastaavanlaiseen ongelmaan, on kytkeä 470kohm vastus lämpöanturin rinnalle starttauksen ajaksi, pitäisi helpottaa käynnistäessä.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: sierra 89 is ryyppyvika?
joo siis kyllä tuo ryyppy ilmeisesti lähtee hetkeksi pois kun ottaa virrat pois ja takas päälle mutta lähtee ilmeisesti ryyppy tulee takas ajaessa. yritän kokeilla tuota relettä ja avata sen.
sierra 2.0 is ghia -89
Re: sierra 89 is ryyppyvika?
en ainakaan tuolta löytänyt sitä relettä. muistelisin et uudemmassa olisi ollut tuollainen relekasa siinä hanskalokeron vieressä. mutta kyseessähän on 2.0 is ohc.
sierra 2.0 is ghia -89
Re: sierra 89 is ryyppyvika?
Efissä boksi maadoittaa tyhjäkäyntiventtiiliä, ei rele...focus2.0 kirjoitti:en ainakaan tuolta löytänyt sitä relettä. muistelisin et uudemmassa olisi ollut tuollainen relekasa siinä hanskalokeron vieressä. mutta kyseessähän on 2.0 is ohc.
Ja tämä juttu ei ole hatusta temmattu, sillä olen asentanut/johdottanut samaisen tekniikan tuohon omaan rotiskoon.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: sierra 89 is ryyppyvika?
mutta mikä aiheuttaa ongelman pakkasella että tuo on liian rikkaalla ja kastaa tulpat? sitä oon yrittäny selvittää muutaman vuoden. suuttimetkin oon vaihtanut ja nekään ei oo auttanut. tyhjäkäyntimoottoria en kyllä oo vaihtanut. 

sierra 2.0 is ghia -89
Re: sierra 89 is ryyppyvika?
vika ei tainnu olla siinä tyhjäkäyntimoottorissa. otin liittimen irti ni auto sammui. vaihdoin toisen moottorin ja toimii aivan samallai. pitäiskö tuota vastusta kokeilla? laitetaan se siihen anturiin mikä on siinä imusarjan laipassa mittaamassa vedenlämpötilaa? siihen toisen kaapelin väliin vaa?
sierra 2.0 is ghia -89
Re: sierra 89 is ryyppyvika?
Toi vastus pannaan, mainitsemasi anturin rinnalle, esim. rosvoliittimillä, siten että rele kytkee vastuksen, ja rele saa herätteen startin herätteeltä. Enempää en osaa neuvoa kun itsellä tuo homma vasta edessäfocus2.0 kirjoitti:vika ei tainnu olla siinä tyhjäkäyntimoottorissa. otin liittimen irti ni auto sammui. vaihdoin toisen moottorin ja toimii aivan samallai. pitäiskö tuota vastusta kokeilla? laitetaan se siihen anturiin mikä on siinä imusarjan laipassa mittaamassa vedenlämpötilaa? siihen toisen kaapelin väliin vaa?

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: sierra 89 is ryyppyvika?
okei yritän kokeilla
jos sais tuon toimimaan. eilen ku kokeilin tuota tyhjäkäyntimoottorin vaihtoa ni sain kyllä käymään mutta yrittää tällä kelillä jo kastaa tulpat ja ei siis tyhjäkäynnillä pysy käynnissä.. joutuu pitämään kaasua ettei sammu ja mustaa tulee putkesta ja haisee pikkusen yli rikkaalle et bensaa tulee reilusti putkeen myös 


sierra 2.0 is ghia -89
Re: sierra 89 is ryyppyvika?
vikahan löytys lopuksi kaasuläpän anturista. antureita on 2 mallisia. toisen arvo alkaa alhaalta ylöspäin ja toisesta ylhäältä alas. ostin aikoinaan anturin ja se oli juuri se väärä ja ecu luuli aina että on läppä auki joten se käski syöttää suuttimet auki
sain toisen anturin ja nyt ei oo enää ongelmaa.

sierra 2.0 is ghia -89