Saa ajaa 40-60 kmh alueella ( keskinopeus varmaan lähemmäs 60) noin 6 km, että lämmöt nousevat normaaliin, eli lämpömittarin o:n ja r:n väliin. Että kuinka nopeasti tuon kuuluis lämmetä? Kaverin 1.8 bensa mesellä ei tarvi ajaa kuin 2 kilometriä ja lämmöt ovat normaalissa.
Muuten lämmöissä ei ole ongelmaa, pysyvät hyvin mittarin puolessavälissä. Onko syynä tarvike termostaatti (92 C) vai onko moottorissa vaan iso vesitila? Lämpömittari näyttää mielestäni oikein.
Autossa on myös sitä ongelmaa, että se on melko kylmä talvella, tuntuu että moottorissa riittää lämpöä, mutta sitä ei saa ohjaamoon. Johtuuko tämä sitten tarvike lämmityskennosta ja termostaatista? Puhallinta saa pitää isolla ja melko kauan päällä, että ilma tuntuisi käteen polttavalta. Tuntuu oudolta, että ohjaamo ei lämpene, vaikka suuttimista pukkaa melko kuumaa ilmaa. Pitää varmaan tarkistaa, että pääseekö ilma vaihtumaan ohjaamossa. Missä muuten ovat porrasperä sierrassa ne "poistoilma-aukot"?
Lämmityskenno on uusi mallia motonet


Onko tarvikekenno sitten niin huono? Paljonko alkuperäisellä on hintaa fordilla? Olen joskus lukenut tältä foorumilta, että kuparinen kenno olisi alumiinista parempi. Mistähän tälläisiä saisi? Jossain nettipalstalla joku mainitsi myös, että tietyn vuosimallin sierrat ovat kylmempiä kuin muut, olikohan 91 ja 92. Mullahan on just toi 91


Sitten ois vielä kysyttävää sierran jakopäästä, kun ketju on alkanut rallattamaan vedätyksessä ja moottorijarrutuksessa, tasaisessa vauhdissa ääni ei ole niin voimakas. En usko,että ääni kuuluisi nostajista oireiden perusteella. Elikkä menee ketju ja hilppeet vaihtoon? Huoltokirjassa ei ole mainintaa ketjun vaihdosta, kansi on ollut näköjään irti useampaan otteeseen, mutta kuitissa ei mainita ketjun vaihtoa. Mutta ketjunkiristin on vaihdettu kolmesti


