
Kyllä se fokkeri alkaa väkisin olemaan elinkaarensa lopussa noilla metreillä...
Tuossa oli niin hyvä analyysi,että jätän väliinVrjssa kirjoitti:Kävin koeajamassa Ford Focus 1.0L Ecoboost 125hv mallin. Trend varustetaso sekä Wagon malli.
Startista alkaen käyntiääni on jo hieman erilainen ”karheampi” sekä ajossa tämän huomaa myös. Tuntui että maantiellä kiihdytyksessä sai antaa reilummin kierroksia. Kiihdytys vaatii vaihteiden käyttöä 60 ->100km/h nopeuteen. Koska, muuten kiihtyvyys ei ole kovin pirteää (6-vaihteella). Mutta ei se toisaalta haittaakaan. Koeajoautolla oli keskikulutus 7.1l/100km mikä on huomattavan suuri (kaikkihan revittelevät) Joten sen suhteen vaikea sanoa mitään kuinka pieneksi kulutuksen normiajamisella saa. Olettaisin että ainakin 6-6.6l tuntumaan pitäisi vähintään päästä.
Kaupungissa karhea ääni tuli esille paremmin mutta moottori tuntui sopivan hyvin pyörittelyyn kaupungin kaduilla. Voimattomuutta ei ollut kaupunkiajossa vaan puhtia tuntui olevan. Konehuoneeseen kurkistaminen toi mieleen ”kevyen” tunnelman. Siellähän oli jopa tilaa.
Kokonaisuutena moottori oli mielenkiintoinen ja itse kyseisen koneen valitsisin ehdottomasti Ford Fiesta kokoluokan autoon tai tulevaan Ford B-Max:iin. Mistään tehottomasti moponmoottorista ei ole kyse vaan onnistuneesta koneesta. Tässä vertailin omalta kokemuspohjalta 1.0l vs 1.6l Ecoboost moottoriin.
Huomiona että koeajoautossa oli renkaina jotkin Michelinin mallit ja olivat todella kumisevat renkaat.
Tuo vika on siis polttoaineletkujen kanssa, mitkä kulkee sylinteriryhmän päällä?Trilisser kirjoitti:Näkyvät nuo ongelmat koskevan vain 1,6-litraista pataa...
Näinhän toimitaan _normaalistikin_ ahdettujen koneiden kanssa, lennosta stop - ei mitään lämmöntasauskäyttöä ei...Ekomies kirjoitti: Kovan kuormituksen jälkeen, jos auto pysäköidään välittömästi,niin on vaarana muuten ylikuumeneminen.
No juur on vaihtumassa vm. 2010 174000km ajettu Octavia 1.6 TDI - 1.0 EcoBoostiin ja 1. kokemuksia verrattuna EcoBoostiin niin kulku käytännössä ihan 1/1.JohnFinn kirjoitti:Oma 1,6 diesel huollossa ja sijaisautona 1,0 EcoBoost-Focus; kertakaikkiaan hieno voimalaite ja vetovoimaa on kyllä kuin "pienessä kylässä".Jopa näin dieselkuskin mieltä lämmittää tämän pikkumoottorin vääntö.
Niitä voipi seurata http://tankkaus.com/cars/public_graph/5 ... 013/2012/3taky kirjoitti: Katsotaan nyt sitten kuin EcoBoost pärjää polttoaine kustannuksiltaan.
Vähällä pääset.kaali81 kirjoitti:Noniin, nyt 10000km takana uudella 1,0 litraisella kolmepyttysellä.
Tankkauksista laskettu keskikulutus koko 10000km matkalta on 5,5L/100km, huomenna jos