mk4 ekkerin uusi kaasutinvaijeri hirttää..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

mk4 ekkerin uusi kaasutinvaijeri hirttää..

Viesti Kirjoittaja Volmari »

asentelin uuden vaijerin kaasarille kun vanha sanoi itsensä irti. vedin uuden vaijerin samoja reittejä pitkin paikalleen kuin vanhakin oli, ja ajelin hetken aikaa iloisena sillä. ja nyt se on alkanut hirttää kiinni vähän väliä. olen katsonut sen läpi monet kerrat ja todennut sen olevan siellä niinkuin pitääkin ja silti hirttää. ainut mikä voisi olla syy tälle on muovinen holkki kaasuttimen puoleisessa päässä. siinä keskellä menee rako mihin vaijeri menee. mutta ei sekään mitenkään jää mihinkään jumiin. se on siellä palautin jousen sisällä.

ei keksi ja hermot menee..

vaijeri on ostettu motonetistä. kaasutin on joku weberin malli jota en muista, orkkis 1.6 litrasessa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Palautusjouset yms kunnossa.

Itsellä muuten oli myös jonkun tarvikevaijerin kanssa saman tyylistä ongelmaa mk2 ekkerissä, kaasupolkimen päässä kun on se patikka siinä vaijerin päässä niin se muovi osa jatkuu niin pitkälle että menee jonkun matkaa vaijerin kuoren sisään ja kun painaa kaasua niin tulee vaijeri näkyviin.

Kun vertailin vanhaa ja "uutta" niin vanhassa tuo muovi on viistetty siten että se loppuu tasaisesti vaijeriin kun taas tarvikevaijerissa oli ihan reilu pykälä siinä ja siitä johtui että kun painoi kaasua niin se muovi tuli kokonaan pois vaijerin kuoresta kuten kuuluukin ja kun helläsi kaasun niin siinä tarvikevaijerissa oleva pykälä töppäsi vaijerin kuoreen ja kaasu jäi päälle

Sama juttu voi olla myös kaasarin päässä

Tulipas vaikeasti selitettyä yksinkertainen asia mutta kai jotain selvää saa

Niin ja kannattaa uuden vaijerin asennuksen jälkeen katsoa että kaasarin läpät aukeaa kokonaan kun painaa kaasun pohjaan ja myös se ettei kaasarista lopu "liikevara" vaikka poljin ei olisi vielä pohjassa
Vastaa Viestiin