2.0 ohc

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

woozy83 kirjoitti: Eikös alle 4000e olisi saanut jo cossun tekniikan?
eikös alle kymppitonnin ois saanu jo cossun ?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Jaakko85 kirjoitti: Nyt kun on lähdössä toi alakerta koneistamoon niin joutas varmaan samalla keventää vähän tota vauhtipyörää.

Osaiskohan joku kertoo et minkä verran tota vauhtipyörää (2.0 ohc) Uskaltas mennä keventelemään.? ja paljonkahan mahtaa painaa näin vakiona.?
kyllä se kansi nelitahtimoottorissa aikapaljon moottorin suorituskykyä määrää. toki alakertakin pitää olla kunnossa.[/quote]

joo no tuossa nyt ei tarkotettu ihan sitä, vaan kestävyyttä jos ei oo alakerta kunnossa ei kestä kone. jos kampura on irti lohkosta ja vauhtipyörääkin aikoo keventää ni siinä samallahan ne sitten tasapainottaa toisiinsa... 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No asiasta aivan toiseen, pitäisi vakio 2.0ohclle rakennella pakoputkisto kun ei taida löytyä mk2 ekkeriin valmiina ainakaan järkevään hintaan

Eli minkäkokoista putkea ja montako pönttöä ja millaisia pönttöjä, läpivirtaavia vai sellaisia perusmallin vai mitä

Vähän suunnittelin että viimeiseksi pöntöksi sellainen pieni pyöreä läpivirtaava kuten alkuperäinenkin mutta onko ensimmäisellä pöntöllä kuinka paljon merkitystä lähinnä ääneen onko läpivirtaava vai ei

Eli ei haeta mitään "racing-ääniä" vaan ihan normaalia

Ja onkos nuo varaosaliikkeen simonsin pöntöt mistään kotoisin, ei viitsi vain kokeilla kun hintaa kuitenkin on yli 50e/kpl ja budjetti on hyvinkin pieni
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

jos haluat halvalla putket niin ei kun korjaamon taakse romulavalta hakemaan..on yleensä hyvin valikoimaa :) ..eikä maksa paljoa
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Meinasin lähinnä tehdä uudesta tavarasta ja ihan kunnolla ettei tarvi keväällä heti seuraavaan katsastukseen taas korjata :wink:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

itellä on simmonsin pöntöt puolessa välissä autoa,ja sitten yhdistyvät
akselin luona yhteen pönttöön josta pihalle..
elikkä ohariin pitäis riittää yksi pönttö..ei oma ainakaan meteliä pidä
sen enempää..ja kaksituumainen putki riittää vallan hyvin.
isompi on liioittelua..tuommoiseen ei pahemmin viritettyyn..
ja saa siinä olla enemmänkin potkua..mahtuu kyllä virtaamaan.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

VesQ kirjoitti:No asiasta aivan toiseen, pitäisi vakio 2.0ohclle rakennella pakoputkisto kun ei taida löytyä mk2 ekkeriin valmiina ainakaan järkevään hintaan

Eli minkäkokoista putkea ja montako pönttöä ja millaisia pönttöjä, läpivirtaavia vai sellaisia perusmallin vai mitä

Vähän suunnittelin että viimeiseksi pöntöksi sellainen pieni pyöreä läpivirtaava kuten alkuperäinenkin mutta onko ensimmäisellä pöntöllä kuinka paljon merkitystä lähinnä ääneen onko läpivirtaava vai ei

Eli ei haeta mitään "racing-ääniä" vaan ihan normaalia

Ja onkos nuo varaosaliikkeen simonsin pöntöt mistään kotoisin, ei viitsi vain kokeilla kun hintaa kuitenkin on yli 50e/kpl ja budjetti on hyvinkin pieni
2" putki on ihan passeli 2-litraseen ohariin. Omassa on 2" putki kahdella marteliuksen läpi virtaavalla vaimentimella. Hyvin toimii eikä ahdista 8)

ääntä lähtee jonkin verran mutta kyllä sitä ääntä lähtee viritetystä koneesta jokatapauksessa.
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

lalli69 kirjoitti:Se lipare siitä pois, niin jäljelle jää ~6kg, eli kevennystä tulee ~2,5kg
Joo eli toi lipare on nyt lähdössä pois... Ei varmaan vielä tommosella kevennyksellä tarvii kaasu pohjassa lähtee risteyksestä ettei sammu :roll: :lol: :roll:
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

ei muuta vielä ajettavuutta paljookaan kun ottaa sen möykyn pois siitä, mutta jonkinverran sillä saa jo kierros herkkyyttä. siitä voi hipaista vielä enemmänkin pois, mutta tarvitaan jyrsin et saa jyrsittyä sisä reunoilta tavaraa pois. kevyin mitä on saatu vakio vauhtipyörästä koto tallissa oli ~ 4.6 kg 8)
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

lateksi kirjoitti:ei muuta vielä ajettavuutta paljookaan kun ottaa sen möykyn pois siitä, mutta jonkinverran sillä saa jo kierros herkkyyttä. siitä voi hipaista vielä enemmänkin pois, mutta tarvitaan jyrsin et saa jyrsittyä sisä reunoilta tavaraa pois. kevyin mitä on saatu vakio vauhtipyörästä koto tallissa oli ~ 4.6 kg 8)
Niin arvelinkin et pysyy vielä ihan ajettavana kun ei ton enempää kevennä. Parempi varmaan jättää toi vakiopyörän jyrsiminen ihan tohon jos sit vielä keveempää niin parempi kait ostaa valmiiks kevennetty. Kestääpähän ainakin ehjänä... :roll:
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

martikainen kirjoitti: Niin arvelinkin et pysyy vielä ihan ajettavana kun ei ton enempää kevennä. Parempi varmaan jättää toi vakiopyörän jyrsiminen ihan tohon jos sit vielä keveempää niin parempi kait ostaa valmiiks kevennetty. Kestääpähän ainakin ehjänä... :roll:
Näin on.. tarpeeksi kun menee valupyörää kairaamaan alkaa olemaan vaarana että se pärähtää p*skaksi ajaessa. Omaan koneeseen olen juuri laittamassa kevennettyä vauhtipyörää (paino 5.7kg). Kaippa sillä edes vähän tulee kierrosherkkyyttä...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

2" putki ja kahella vaimentimella, välille läpi virtaava ja loppuun sitten ihan tavallinen niin tulee ainakin hiljaset äänet eikä vaikuta 2litrasen vakiokoneen hengitykseen vaikkei ookkaan läpi virtaava se viimenen
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Siis tavallinen eli sellainen missä pakokaasut kiertelee pöntön sisällä välilevyjen välissä

Mietin vaan kun alunperin on silleen että se "tavallinen" pönttö on keskellä ja viimeisenä sellainen pieni läpivirtaava

Meinaa mennä vähän sekavaksi tämä topikki kun kiilasin tähän väliin :D
make89
Viestit: 58
Liittynyt: 05 Helmi 2005 18:54

Viesti Kirjoittaja make89 »

Pitääkö jos vaihtipyörän kevenyksen jälkeen jotkut osat tasapainottaa uudelleen. Itellä oli yksi kevennetty vauhtipyörä tiedossa jätin ostamata kun ei ollu tarpeeksi tietoa asiasasta
Ford escort mk2 2.0 77, Taunus 1.6 ohc 79 ja lepo sorsa 85
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

make89 kirjoitti:Pitääkö jos vaihtipyörän kevenyksen jälkeen jotkut osat tasapainottaa uudelleen. Itellä oli yksi kevennetty vauhtipyörä tiedossa jätin ostamata kun ei ollu tarpeeksi tietoa asiasasta
Vähintään se vauhtipyörä pitää tasapainottaa. Mielellään vauhtipyörä ja kampiakseli yhdessä.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

s.o.h.c kirjoitti: Vähintään se vauhtipyörä pitää tasapainottaa. Mielellään vauhtipyörä ja kampiakseli yhdessä.
mun mielestä ei oo edes mitään järkee tasapainottaa erikseen..
nii ja sitten vauhtipyörä ja kampi-aksel pitää merkata että kasatessa ei tuu eri asentoon kun mihin on tasapainotettu
(oikoluen joku päivä kun ajatus luistaa) :roll:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Ja jos hyvän haluaa niin vielä kytkin ja paineasetelma kiinni tasapainotuksessa. Seuraavassa kytkimen vaihdossa on sitten taas tasapainotus pe*rseellään. 8)

Noi ohc:n vauhtipyörät ovat muuten kaikkea muuta kuin tasapainossa vaikka olisivat vakio pyöriä.
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

ZyaS kirjoitti: mun mielestä ei oo edes mitään järkee tasapainottaa erikseen..
nii ja sitten vauhtipyörä ja kampi-aksel pitää merkata että kasatessa ei tuu eri asentoon kun mihin on tasapainotettu
(oikoluen joku päivä kun ajatus luistaa) :roll:
Mulle sano koneistamon äijä et jos tasapainottaa erikseen niin ei mee niin paljon paikkoja rikki jos sattuu hajoomaan. :? Mut yhdessä se nyt kampiakselin kans tasapainotetaan kuitenkin.
En kyl tiiä pitääkö toi sit ollenkaan paikkansa... :roll:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

s.o.h.c kirjoitti:Ja jos hyvän haluaa niin vielä kytkin ja paineasetelma kiinni tasapainotuksessa. Seuraavassa kytkimen vaihdossa on sitten taas tasapainotus pe*rseellään. 8)

Noi ohc:n vauhtipyörät ovat muuten kaikkea muuta kuin tasapainossa vaikka olisivat vakio pyöriä.
oli koneistamon äijän kanssa joskus puhetta että tarviiko tota kytkin ja asetelmaa olla tasapainotuksessa mukana niin sanoivat: "aika pienivaikutus ja helpottaa heidän tekemistä jos ei oo kiinni" :shock:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

s.o.h.c kirjoitti: Näin on.. tarpeeksi kun menee valupyörää kairaamaan alkaa olemaan vaarana että se pärähtää p*skaksi ajaessa. Omaan koneeseen olen juuri laittamassa kevennettyä vauhtipyörää (paino 5.7kg). Kaippa sillä edes vähän tulee kierrosherkkyyttä...
5 milliin kestää vetää (siis vaki pyörä) 8) Neljäänkin oon kuulu vedettävän mut se jo arvelluttaa :?
Vastaa Viestiin