Tulpat ja johdot Mondeoon

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Hexsaa

Tulpat ja johdot Mondeoon

Viesti Kirjoittaja Hexsaa »

Moi!
Elikkäs hommasin tollasen 2 litrasen fakku Mondeon mk3 vm.2003 ja olen kyllä tykännyt autosta, onhan sillä hienoo päästellä ton mun toyota carinan jälkeen :) No mut nyt olen ajatellut että vaihtaisin Mondeoon tulpat ja tulpan johdot, vaan en tiedä et mistä kannattas ostaa ja millaset kun näyttäs noita tulppia ainaski löytyvän niin monenlaisia.
Kysyin Fordilta tulppia ja johtoja, niin hintaa noille olisi kertynyt 205 egee ja se jotenki tuntuu aika kalliilta.
Eli nyt jos jollain olisi tietoo niin kertoka ihmeessä jos jostain sais hyvää ja halvalla vai onko mahdoton yhtälö.
tepsu123

Re: Tulpat ja johdot Mondeoon

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

No laadusta en tiedä paremmin mut ite hommasin Fixuksesta aikoinaan ja mielestäni kohtuu hintaset oli.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
anon

Viesti Kirjoittaja anon »

Tulpissa olen huomannut, että fordin tulpat toimivat varmasti.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
JohnFinn

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Ehkä kannattava kokeilu olisi NGK:n tulpat. Sopivat löytyvät auton moottoritietojen perusteella ko. tulppavalmistajan luettelosta. NGK:n tulpat ovat lämpöarvoiltaan tunnetusti laaja-alaisia; eli käytännössä sietävät sekä kevyttä, että raskasta kaasujalkaa erilaissa käyttöolosuhteissa --> pysyvät puhtaina ja kestävät ajokilometrejä.
Tulppia saa yleisimmistä varaosaliikkeistä ja huoltamoilta. Eiköhän niistä putiikeista löydy myös tulpanjohtosarjakin. Tulpat kannattaa ehdottomasti kiristää momenttiavaimella; momentti löytyy korjaus- ja huolto-oppaista.
Torque Vectoring Control
Hexsaa

Menin ja tilasin sitten tulpat tuolta http://www.hepetrading.fi/fi/Kaikki+tuo ... &offset=20
Mä luulen et varmaan pelaa ihan hienosti... pistän sitten infoo miten pelaa kunhan saan tulpat paikalleen... :)
Johtoja en sitten hommannut ollenkaan, kun ei niissä näyttäis mitään vikaa päällisin puolin olevan ja auton käyntikin on ihan normaalia.
Hexsaa

Jep!
Tulpat tuli vaihdettua ja en kyllä huomannut juurikaan mitään eroa edellisiin tulppiin, jos nyt jotain pitää mainita niin ehkä ihan hintsusti vääntö parani matalilla kierroksilla, mut hyvin vähän. Pääasia et hyvin käy ja kukkuu.... ei muuta kun kovaa ajoa:)
Tessu

Viesti Kirjoittaja Tessu »

ja jos johtoja joskus vaihtelet niin ei kannata mitää ohkasta lelupiuhaa laittaa,näin mulle sanottii jo sillon kun oli Escossa kärjetönjakaja,on kuulemma senverran isommat täkyt sytkässä et lyö heikoista piuhoista läpi hetkessä!
Ja joku tuol sanokin jo et alkuperäset tulpat ainakin toimii,juu todettu on aikanaan et eipä käyny NGK tulppa Cortinan Kenttiin ja syykin selvis tulppapa olikin kärkiosaltaan pidempi,no alkuperäsillä toimii vieläkin jos ja kun lähtee veivaa käyntii!
Vastaa Viestiin