janzamar kirjoitti:oliskohan sitten metalliseoksissa eroja?
miten kestävyys.
Varmaankaan niissä seoksissa ei hirveästi eroja ole, mutta ennemminkin siinä pintakarkaisussa voi olla. Ainakin burtonista kun karkaisu kuluu pois niin seuraajan saa samantien nakata roskikseen... kuluu sen jälkeen hetkessä hirveälle kuopalle.
Kyllä minulla on ainakin ihan hyvin kestäneet nuot Burtonin seuraajat, lukuun ottamatta että kun meni yksi öljyputki tukkoon niin yksi seuraaja kului täysin loppuun 150km ajon aikana.
Talven olivat burtonit paikoillaan jäärata autossa (308ast. nokka päälle 12mm nostolla ja erittäin jäykillä tuplajousilla) Keväällä kun moottorin purin seuraajissa ainoastaan jälki missä nokka oli siihen vastannut, eli pinta oli vain mennyt kiiltäväksi niiltä kohti, ei mitään kulmista. ajoa ei kyllä tullut paljoa mutta rasitus oli varmaan riittävä kun täydessä vedossa kokoajan niin paljon kun vain koneesta irtosi.
BTW... Ja jokainenhan muistaa sitten tarkistaa että kun laitellaan niitä virinokkia muuten vakio koneistolla olevaan kanteen että jousilautanen ei pääse vastaamaan venttiilin ohjariin tai venajousi ei mene täysin putkeksi noston ollessa maksimissa.
Olen kaverin autossa törmännyt sellaiseenkin että 1.6 ohc kanteen laitto päälle 12mm nostolla olevan nokan niin ei sitten ollu älynny tarkistaa noita ettei pääse mikään pohjaamaan, niin puoli tuntia ja kaikki seuraajat ihan paskana ja yks hyppäs pois päältä lohkasten samalla nokan kyljestä hirmu palasen.
1.6 ja 2.0 venttiilit ovat erimittaisia, koska 2.0 kannessa on syvempi palotila näin ollen venttiilit syvemmällä kannessa. Hyvänä sääntönä sano paikallinen koneistus mies mulle että kun tehdään virikansia niin venttiilin varren pitäisi tulla ohjurista ulos n.45mm.