Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Ja ne diodit on oikein päin sulakerasiassa ?? Nimittäin nuo sulakeet 13 ja 14 syöttö tulee saman releen takaa (joku central relay, oiskohan se musta rele, tästä en ole varma), ja sen releen ohjaus tulee virtalukolta ON-johdosta diodin kautta. (tuota ei löydy siitä MK5 sähkökaaviosta) Siitä releen kannasta pitäs löytyä 2sta nastasta 12V, tuleva jännite ja ohjausjännite. Sitä relettä vois kokeilla ohittaakkin, jos se nyt näyttää siihen jäävän, johdon pätkällä ne 'isommat' nastat yhteen.
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Katoppa huviksi pyyhkijöitten sulake.
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Diodit... Ne mustat pienet palikat missä on nuoli ?jppn kirjoitti:Ja ne diodit on oikein päin sulakerasiassa ?? Nimittäin nuo sulakeet 13 ja 14 syöttö tulee saman releen takaa (joku central relay, oiskohan se musta rele, tästä en ole varma), ja sen releen ohjaus tulee virtalukolta ON-johdosta diodin kautta. (tuota ei löydy siitä MK5 sähkökaaviosta) Siitä releen kannasta pitäs löytyä 2sta nastasta 12V, tuleva jännite ja ohjausjännite. Sitä relettä vois kokeilla ohittaakkin, jos se nyt näyttää siihen jäävän, johdon pätkällä ne 'isommat' nastat yhteen.

Hmm koitellaas totakin nyt sitten =) kiitos taas vielä nyt

JA AttiTude: Mielestäni oikeat ovat ja kunnossa mutta tarkistellaan !
Muok: Eipäs mittailtu viel yhtää mitää akku oli purkanu ittes ihan 1,02volttiin

"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
R1 musta rele, molempiin isoihin nastoihin tulee virta. toiseen ~12-11v ja toiseen sitte ~9

Pitäiskö mun nyt sitte koitella jotain muita releitä tualta?

Pitäiskö mun nyt sitte koitella jotain muita releitä tualta?

Viimeksi muokannut Ukkone..., 21 Huhti 2012 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Häviääkö tuo mustan releen ainutkin jännite jos avain on off asennossa ? (tuo kertoo onko ko. nasta ohjaus vai jatkuva).
Eikös tässä mallissa ole kaksi johtoa pultilla kiinni sulakerasiassa, tuleeko niihin molempiin jännite ?
Taitaa se akkukin olla finaalissa...
Eikös tässä mallissa ole kaksi johtoa pultilla kiinni sulakerasiassa, tuleeko niihin molempiin jännite ?
Taitaa se akkukin olla finaalissa...
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Yhden pultilla ovelan johdon tapasin purkuvaiheessa, punainen ja perhana jäykkä meinas hermot mennä siinä.jppn kirjoitti:Häviääkö tuo mustan releen ainutkin jännite jos avain on off asennossa ? (tuo kertoo onko ko. nasta ohjaus vai jatkuva).
Eikös tässä mallissa ole kaksi johtoa pultilla kiinni sulakerasiassa, tuleeko niihin molempiin jännite ?
Taitaa se akkukin olla finaalissa...
Hmm en tajunnu kattoo tuota off asentoa.
Joo akku on aika dööd.
Muok:Mustan releen yhteen nastaan tulee 12v kun avain on pois lukolta.
Muok2:Sinne pultilla olevaan tulee avain ollessa pois 12v kun laittaa virrat päälle tippuu se 8-7v maastoon.
Uutta akkua ensviikolla mittaillaan paremmin.
"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
hmm hieman kummalliset lukemat jos molempiin isoihin tulee jännite mutta pienempiin ei. jos epäilet että rele ois rikki, niitä vihreitä vois kokeilla sen mustan paikalla, ne on pinemmällä virtakestolla ja pienemmillä liittimilä,van pitäs passata kokeiluun.
Mittaa samalla tuleeko sulakkeelle 16 sähköä (sen kautta tulee mustan releen ohjaus). sulakkeella 7 ilmeisesti tulee,mittaa sekin. sitten jos nuo on ok,vois mitata tuleeko sille diodin nastoihin (jompaankumpaan) mustan releen vieressä sähköä (kaikki mittaukset avain ON asennossa.)
Mittaa samalla tuleeko sulakkeelle 16 sähköä (sen kautta tulee mustan releen ohjaus). sulakkeella 7 ilmeisesti tulee,mittaa sekin. sitten jos nuo on ok,vois mitata tuleeko sille diodin nastoihin (jompaankumpaan) mustan releen vieressä sähköä (kaikki mittaukset avain ON asennossa.)
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Hmm okei mittasin uudestaan ja tällä kertaa oikein mustan releen kannat ja kaikkiin tule virtaa... Vihreissä oli yksi kanta liikaa keskellä ei sovi.jppn kirjoitti:hmm hieman kummalliset lukemat jos molempiin isoihin tulee jännite mutta pienempiin ei. jos epäilet että rele ois rikki, niitä vihreitä vois kokeilla sen mustan paikalla, ne on pinemmällä virtakestolla ja pienemmillä liittimilä,van pitäs passata kokeiluun.
Mittaa samalla tuleeko sulakkeelle 16 sähköä (sen kautta tulee mustan releen ohjaus). sulakkeella 7 ilmeisesti tulee,mittaa sekin. sitten jos nuo on ok,vois mitata tuleeko sille diodin nastoihin (jompaankumpaan) mustan releen vieressä sähköä (kaikki mittaukset avain ON asennossa.)
Sulake 7 toimii muttei tule 12v sieltä (tämän mittasin silloin kun akusta tuli hyvät virrat)
"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Sulakerasian maan voisi tarkastaa, siinä rasian vasemmalla puolella (kickpanelin takana ehkä) on ainakin joku maapiste. Ajatus lähti siitä että siinä mustan releen toisessa pienemmistä ohjausnavasta ei saa näkyä jännitettä,se on maa.
Muuten kyllä varmaan on hyvä idea kattoo akkupuoli kuntoon.
Siihen pultatun liittimen viereen taitaa tulla pari paksumpaa johtoa, niissä pitäs olla jatkuva sähkö. Nuo kaikki tulee sieltä akun vierestä olevista sulakkeista.
Joo ja niin se vihreä rele näkyy olevan vaihtorele
, kyllä se siihen kävisi sähköisesti, pitäs vaan olla aukko sille 'turhalle' nastalle...Tai vois pistää johdon pätkällä ne mustan releen isot nastat yhteen, sitten tietäs onko vika releen ohjauksessa vai ns päävirtapiirissä.
Muuten kyllä varmaan on hyvä idea kattoo akkupuoli kuntoon.
Siihen pultatun liittimen viereen taitaa tulla pari paksumpaa johtoa, niissä pitäs olla jatkuva sähkö. Nuo kaikki tulee sieltä akun vierestä olevista sulakkeista.
Joo ja niin se vihreä rele näkyy olevan vaihtorele

Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Haha voi että ihmine on sokiajppn kirjoitti:Sulakerasian maan voisi tarkastaa, siinä rasian vasemmalla puolella (kickpanelin takana ehkä) on ainakin joku maapiste. Ajatus lähti siitä että siinä mustan releen toisessa pienemmistä ohjausnavasta ei saa näkyä jännitettä,se on maa.
Muuten kyllä varmaan on hyvä idea kattoo akkupuoli kuntoon.
Siihen pultatun liittimen viereen taitaa tulla pari paksumpaa johtoa, niissä pitäs olla jatkuva sähkö. Nuo kaikki tulee sieltä akun vierestä olevista sulakkeista.
Joo ja niin se vihreä rele näkyy olevan vaihtorele, kyllä se siihen kävisi sähköisesti, pitäs vaan olla aukko sille 'turhalle' nastalle...Tai vois pistää johdon pätkällä ne mustan releen isot nastat yhteen, sitten tietäs onko vika releen ohjauksessa vai ns päävirtapiirissä.



Noh laturivalo palaa mutta ajonesto on ongelma vieläkin

Muok: Pultatun johdon viereisiin punaisiin tulee jatkuva virta. Maa kohtaa en löytänyt?
Mustan releen yhteen nastaan tulee vieläkin muita heikompi virta, muihin tulee ~12 siihen yhteen tulee alle 5v. Koitin eri releilläkin mutta silti. 13 ja 14 sulake näyttä vieläkin -0.01 lukemaa.
"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Vai niin, nyt siis mittaristolle menevä sähkö toimii.
Mites tuossa sun kuvassa tuo vihreä rele on paikassa R22 , mulla omista rasioista 2 eri valokuvassa (-97 ja -99) se on paikalla R13 ja R22 on tyhjä.
Ymmärtääkseni R22 on joku varashälyttimen vilkkurele (lisävaruste,sulla ei sitä liene kun se vaatii ne muutkin releet siihe viereen) ja R13 starttauksen estorele.
Edelleen ne mustan releet isot nastat (ei pieniä, lähtee sulake jostain) vois oikosulkea keskenään jollain johdolla ja kokeilla saako ecu virtaa.
Mites tuossa sun kuvassa tuo vihreä rele on paikassa R22 , mulla omista rasioista 2 eri valokuvassa (-97 ja -99) se on paikalla R13 ja R22 on tyhjä.

Edelleen ne mustan releet isot nastat (ei pieniä, lähtee sulake jostain) vois oikosulkea keskenään jollain johdolla ja kokeilla saako ecu virtaa.
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Jep näin tekee.jppn kirjoitti:Vai niin, nyt siis mittaristolle menevä sähkö toimii.
Mites tuossa sun kuvassa tuo vihreä rele on paikassa R22 , mulla omista rasioista 2 eri valokuvassa (-97 ja -99) se on paikalla R13 ja R22 on tyhjä.Ymmärtääkseni R22 on joku varashälyttimen vilkkurele (lisävaruste,sulla ei sitä liene kun se vaatii ne muutkin releet siihe viereen) ja R13 starttauksen estorele.
Edelleen ne mustan releet isot nastat (ei pieniä, lähtee sulake jostain) vois oikosulkea keskenään jollain johdolla ja kokeilla saako ecu virtaa.

Hmm noist releistä mä en oikein tiedä, noin ne on ollu tossa... Koitin sen mustan releen nastoja johdoilla yhdistää, ei tulosta koitin jopa laittaa johdot suoraan sinne nastojen reikiin mutta ei tulosta siinäkään... Ei tullut missää vaiheessa 13/14 sulakkeille virtaa.
Siis onko mustalle releelle oma sulake jossain vai?
"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Tulevan sähkön sulake on siellä akun vieressä. Ja nehän oli kunnossa kun sinne pulttiin ja sen viereen 2 punaiseen tuli jännite.
Ne 13 ja 14 on ymmärtääkseni suoraan siinä releen lähdössä. Entäs jos yhdistää 'varovasti'
johdon pätkällä virtaa sieltä pultista suoraan 13 tai 14 sulakkeen napaan (sulake voi olla paikallaan). Jos ei auta niin tuota voi kokeilla muihiin sulkkeisiin joissa ei ole sähköä,ainakin sulakeet 8,12-16,22 liittyy moottorin ohjaukseen.
Muok: toimiiko starttaus nyt ? vai onko ainostaan se kellon alla oleva valo pimeänä ?
Ne 13 ja 14 on ymmärtääkseni suoraan siinä releen lähdössä. Entäs jos yhdistää 'varovasti'

Muok: toimiiko starttaus nyt ? vai onko ainostaan se kellon alla oleva valo pimeänä ?
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Joo on kunnossa ja putsasinki ne vielä... Ja joo niihin punasiin tule jännitettä.jppn kirjoitti:Tulevan sähkön sulake on siellä akun vieressä. Ja nehän oli kunnossa kun sinne pulttiin ja sen viereen 2 punaiseen tuli jännite.
Ne 13 ja 14 on ymmärtääkseni suoraan siinä releen lähdössä. Entäs jos yhdistää 'varovasti'johdon pätkällä virtaa sieltä pultista suoraan 13 tai 14 sulakkeen napaan (sulake voi olla paikallaan). Jos ei auta niin tuota voi kokeilla muihiin sulkkeisiin joissa ei ole sähköä,ainakin sulakeet 8,12-16,22 liittyy moottorin ohjaukseen.
Muok: toimiiko starttaus nyt ? vai onko ainostaan se kellon alla oleva valo pimeänä ?
Hmm eli siis pultista johto mihin ?
Ei toimi, ei pala se valo vieläkään.
"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
niin tulevan sähkön pultista suoraan paikallaan olevan sulakkeen napaan. Tämänhän se sulakerasiakin tavallaan tekee, releellä.
Tuo starttaamattomuus vois kyllä johtua tuosta vihreän releen paikasta, kokeilisin sitä R13 paikassa.
Tuo starttaamattomuus vois kyllä johtua tuosta vihreän releen paikasta, kokeilisin sitä R13 paikassa.
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Pitääpäs mennä koittamaan.jppn kirjoitti:niin tulevan sähkön pultista suoraan paikallaan olevan sulakkeen napaan. Tämänhän se sulakerasiakin tavallaan tekee, releellä.
Tuo starttaamattomuus vois kyllä johtua tuosta vihreän releen paikasta, kokeilisin sitä R13 paikassa.
Muok:Jep eli pumppu surisee kun löi 14sulakkeen napaan virran... 13napaan ko laitto ni rele napsahti, en tajunnu kattoo että mikä niistä.
"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
OK,ilmeisesti tuo pa-pumppu ei käynnistynyt kun käänsit avaimen on-asentoon, vaan vasta kun vedit sähköä hyppyjohdolla. Jotain vikaa siellä sulakerasiassa (tai siellä päin) ilmeisesti on just tuossa piirissä.
Tuo on nyt huomattava että sähkö tuolle releelle, joka mm syöttää bensapumpulle virran, ei tule sen pultin kautta, vaan viereisen paksun johdon. Onhan niiden johtojen jännitteet mitattu virrat ON, siis jos jossain ois huono liitos tms se jänniteen alenema(=puuttuminen) näkyy vain kun on kuormaa. ton vois varmistaa yhdistämällä virran pultista niihin punaisiin paksuihin, yhteen kerrallaan.
Jotenkin vika viittaa sulakerasiaan , van kun sanot että se on ok niin oletetaan että se on muualla.
Mites se 8 sulake onko siellä sähköä (ecu) ? tai 22 (sytytys) ? 15 (lambda) ?
MUOK 24 sytytys
Tuo on nyt huomattava että sähkö tuolle releelle, joka mm syöttää bensapumpulle virran, ei tule sen pultin kautta, vaan viereisen paksun johdon. Onhan niiden johtojen jännitteet mitattu virrat ON, siis jos jossain ois huono liitos tms se jänniteen alenema(=puuttuminen) näkyy vain kun on kuormaa. ton vois varmistaa yhdistämällä virran pultista niihin punaisiin paksuihin, yhteen kerrallaan.
Jotenkin vika viittaa sulakerasiaan , van kun sanot että se on ok niin oletetaan että se on muualla.

Mites se 8 sulake onko siellä sähköä (ecu) ? tai 22 (sytytys) ? 15 (lambda) ?
MUOK 24 sytytys
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Noh siellä voi olla vikaa kun en sinne keskilevyyn päässy käsiks, mut ne molemman puolen kolvaukset ja juotokset oli ok.jppn kirjoitti:OK,ilmeisesti tuo pa-pumppu ei käynnistynyt kun käänsit avaimen on-asentoon, vaan vasta kun vedit sähköä hyppyjohdolla. Jotain vikaa siellä sulakerasiassa (tai siellä päin) ilmeisesti on just tuossa piirissä.
Tuo on nyt huomattava että sähkö tuolle releelle, joka mm syöttää bensapumpulle virran, ei tule sen pultin kautta, vaan viereisen paksun johdon. Onhan niiden johtojen jännitteet mitattu virrat ON, siis jos jossain ois huono liitos tms se jänniteen alenema(=puuttuminen) näkyy vain kun on kuormaa. ton vois varmistaa yhdistämällä virran pultista niihin punaisiin paksuihin, yhteen kerrallaan.
Jotenkin vika viittaa sulakerasiaan , van kun sanot että se on ok niin oletetaan että se on muualla.![]()
Mites se 8 sulake onko siellä sähköä (ecu) ? tai 22 (sytytys) ? 15 (lambda) ?
MUOK 24 sytytys
15toimii 22 ja 24 myös toimii. Huomenna vielä kytkeilemään.
"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Koitin tehä sen johto kytkennän mutta ei tulosta... Toivon kipinä syttyin kun laitoin 14sulakkeeseen virran ja starttasin, moottori pyöri
mutta akku oli aika finaalissa joten se oli aika onneton yritys. koitin uudestaan laturin kanssa niin ei pyörittänyt 
Jos sulakeboksi on rikki niin pitääkö mun nyt sit ostaa uus joka maksaa paljon vai käyttää mahdollista onnea ja hommata käytetty ?
Muok: Voi hyvä luoja se lähti käymään
Tosin tein hyppy johdon 14sulakkeen ylemmästä pistokkeesta sinne punasenjohdon pulttiin sit hurahti pumppu, ajonestovalo sytty ja ekalla yrityksellä käymään... Eli mitäs tää nyt? 
Oletan etten voi tehdä tota pysyväks patentiks?


Jos sulakeboksi on rikki niin pitääkö mun nyt sit ostaa uus joka maksaa paljon vai käyttää mahdollista onnea ja hommata käytetty ?

Muok: Voi hyvä luoja se lähti käymään


Oletan etten voi tehdä tota pysyväks patentiks?
Viimeksi muokannut Ukkone..., 23 Huhti 2012 18:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Hyvä homma että jotain etenemistä.
Ei nyt sulakerasiaa enää tarvi ostaa kun noin tarkasti vika selvillä, nyt täytyy vain keksiä fiksuin konsti korjata se.
Kun sait sen hyppylangalla pultista 14 ylempään napaan käymään, sammuiko avaimesta ?
Tutkistelin tuossa yhtä aukinaista (siis kokonaan auki) sulakerasiaa (ei ihan samaa mallia, tämä taitaa olla 99 escortista), ja siinä se sulakkeen 14 syöttö tulee suoraan sieltä pultin vieressä toisena olevasta punaisesta johdosta. Eli siinä välissä täytyy olla katkos,jos kerran siihen punaiseen johtoon tulee sähköä (senhän sinä olet jo monesti mitannut).
Periaatteessa vetämällä johdon siitä pultin ei-viereisestä punaisesta paksusta johdosta sulakkeen 14 alapään kontaktiin ja sitten sulake 14 paikolleen voisi varmistaa että on nimenomaan siitä välistä poikki. (jos nyt se sinun sulakerasia on tästä kohti samanlainen kuin tämä minun avattu)

Kun sait sen hyppylangalla pultista 14 ylempään napaan käymään, sammuiko avaimesta ?
Tutkistelin tuossa yhtä aukinaista (siis kokonaan auki) sulakerasiaa (ei ihan samaa mallia, tämä taitaa olla 99 escortista), ja siinä se sulakkeen 14 syöttö tulee suoraan sieltä pultin vieressä toisena olevasta punaisesta johdosta. Eli siinä välissä täytyy olla katkos,jos kerran siihen punaiseen johtoon tulee sähköä (senhän sinä olet jo monesti mitannut).
Periaatteessa vetämällä johdon siitä pultin ei-viereisestä punaisesta paksusta johdosta sulakkeen 14 alapään kontaktiin ja sitten sulake 14 paikolleen voisi varmistaa että on nimenomaan siitä välistä poikki. (jos nyt se sinun sulakerasia on tästä kohti samanlainen kuin tämä minun avattu)
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Sammui kyllä, bensa pumppu surisi 1-2sekkaa kun otti virrat pois ja sammui.jppn kirjoitti:Hyvä homma että jotain etenemistä.Ei nyt sulakerasiaa enää tarvi ostaa kun noin tarkasti vika selvillä, nyt täytyy vain keksiä fiksuin konsti korjata se.
Kun sait sen hyppylangalla pultista 14 ylempään napaan käymään, sammuiko avaimesta ?
Tutkistelin tuossa yhtä aukinaista (siis kokonaan auki) sulakerasiaa (ei ihan samaa mallia, tämä taitaa olla 99 escortista), ja siinä se sulakkeen 14 syöttö tulee suoraan sieltä pultin vieressä toisena olevasta punaisesta johdosta. Eli siinä välissä täytyy olla katkos,jos kerran siihen punaiseen johtoon tulee sähköä (senhän sinä olet jo monesti mitannut).
Periaatteessa vetämällä johdon siitä pultin ei-viereisestä punaisesta paksusta johdosta sulakkeen 14 alapään kontaktiin ja sitten sulake 14 paikolleen voisi varmistaa että on nimenomaan siitä välistä poikki. (jos nyt se sinun sulakerasia on tästä kohti samanlainen kuin tämä minun avattu)
Hmm menempäs koittamaan, kohta takasin raportoimaan !
Muok: Jep laitoin johdon siitä punaisesta johdosta mikä on kauimpana siitä pultillisesta johdosta ja se lähti käymään. Johdon toisenpään laitoin sulakkeen alempaan nastaan kiinni.
En tosin huomannut että ois ajonesto valo palannut missään vaiheessa?
"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Käytä avain pois ja kokeile uudelleen syttyykö punainen valo. Kait sen ajoneston täytyy toimia jos se kerran käymään lähti. Ei sitä voi ohittaa johdon pätkillä kun se on ecussa sisäänrakennettu.
Jos kaikki toimii, poista se hyppyjohto ja kokeile vielä että vika palaa, sitten voi olettaa että siinä välissä vika on.
Jos kaikki toimii, poista se hyppyjohto ja kokeile vielä että vika palaa, sitten voi olettaa että siinä välissä vika on.
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
jppn kirjoitti:Käytä avain pois ja kokeile uudelleen syttyykö punainen valo. Kait sen ajoneston täytyy toimia jos se kerran käymään lähti. Ei sitä voi ohittaa johdon pätkillä kun se on ecussa sisäänrakennettu.
Jos kaikki toimii, poista se hyppyjohto ja kokeile vielä että vika palaa, sitten voi olettaa että siinä välissä vika on.
Joo koitin mutten huomannu... ihmeellistä

Mutta kun poistan hyppyjohdon niin ei käynnisty eikä ees koita eli vika palaa hyvin nopeasti

"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Ei tarvi, joskus vain mr murphy sotkee hommaa niin että kun luulee löytäneensä vian, se vain korjautuukin itsestään eikä sen viimeksi tehdyn muutoksen takia
Kait siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko purkaa rasia vielä ja yrittää seurata mihin nuo 13/14 alaosat menee ja katsella vielä löytyiskö katkos (tuossa minun avatussa rasiassa se syöttö menee siellä välissä, reunassa levyä).
Tai sitten vetää johto kuten se viimeksi oli.
Muuta riskiä tuossa ei liene, paitsi että jos se sun rasia on erilainen sisältä
, niin kytkentä ei siinä välttämättä menekkään noin että 13/14 alapäästä on suora folio sinne isoon liittimeen.

Kait siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko purkaa rasia vielä ja yrittää seurata mihin nuo 13/14 alaosat menee ja katsella vielä löytyiskö katkos (tuossa minun avatussa rasiassa se syöttö menee siellä välissä, reunassa levyä).
Tai sitten vetää johto kuten se viimeksi oli.
Muuta riskiä tuossa ei liene, paitsi että jos se sun rasia on erilainen sisältä

Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Ford Escort mk6 `97 Ajonesto vikaa
Eli hyvässä tapauksessa nään sen virta linjan 13/14 sulakkeille? Ei siinä ei se vaikea prosessi ollut.jppn kirjoitti:Ei tarvi, joskus vain mr murphy sotkee hommaa niin että kun luulee löytäneensä vian, se vain korjautuukin itsestään eikä sen viimeksi tehdyn muutoksen takia![]()
Kait siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko purkaa rasia vielä ja yrittää seurata mihin nuo 13/14 alaosat menee ja katsella vielä löytyiskö katkos (tuossa minun avatussa rasiassa se syöttö menee siellä välissä, reunassa levyä).
Tai sitten vetää johto kuten se viimeksi oli.
Muuta riskiä tuossa ei liene, paitsi että jos se sun rasia on erilainen sisältä, niin kytkentä ei siinä välttämättä menekkään noin että 13/14 alapäästä on suora folio sinne isoon liittimeen.
Jos "hyvä" tuuri on niin sehän saatta sulattaa/polttaa jotain sieltä? hmm eikait siinä ko poksi pois ja sormii ristiin


"Oikealla tiellä mutta vääräs autossa"