2.0 ja 2.8 v6:sten ero ulkoapäin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pasi
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Maalis 2005 12:28

2.0 ja 2.8 v6:sten ero ulkoapäin

Viesti Kirjoittaja pasi »

eli mahtaako noita huomata kuinka helposti pellinalta kumpi on kyseessä?
pasi
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Maalis 2005 12:28

Viesti Kirjoittaja pasi »

niin voi antaa muitakin mielipiteitä kyseisistä koneista
-kulutus
-teho
-vääntö

-viritettävyys
-viritysosien saatavuus

kiitoksia
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Mistäköhän koneista nyt mahdetaan haluta tietoja? cologne?
pasi
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Maalis 2005 12:28

Viesti Kirjoittaja pasi »

70-luvun taunuksen ja caprin koneista
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

No cologneita niihin laitettiin, mut kai muutama englantilainenkin tehtiin, mut colognesta on seuraavaa kokemusta.
Ainakaan itse en erota kone kokoja toisistaan (2.3 ja 2.8) :oops:
Tyypillistä koneelle on mahtava vääntö heti 1000 lähtien ja huono kierrosten otto, eli veto loppuu ennen kuin alkoikaan.
Kuluttavat kaasarina paljon!

Peltisarjoja saa ja kaasutin vaihtoehtoja riittää. myös nokkia on saatavilla.
Virityksien hyödystä taas voi olla montaa mieltä.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

tekee näemmä jos laittaa 8 ja ) merkin peräkkäin tommosen hymiön
eli 2.8L
pasi
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Maalis 2005 12:28

Viesti Kirjoittaja pasi »

juu ajattelin vain kun olis yks siisti taunus myynnissä
alunperin 2.0v6 mutta nyt laitettu 2.8 ja ei ole muutos katsastettu kaveri sanoi että on 5 vuotta katsastellut eikä kukaan ole mitään kysellyt.
mitän noissa on vakiona voimaa?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

On ilmeisesti kaasarimalli? Koska ruiskun erottaa kyllä kun ei 2.0L oo ruiskuna :D
135heppaa on 2.8 kaasarissa vakiona.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
pasi
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Maalis 2005 12:28

Viesti Kirjoittaja pasi »

aikas vähän...?

oliko se sit 3 litran kutosessa kun oli 150hv?
entä toi 2.0 kutonen muistaakseni joku 106???

mahtaisko tolla 2.8:lla päästä lähemmäs 200hv millään keinolla?
kun harraste raaseriksi tulisi niin kulutuskin saisi olla lähemmäs 15-20l/100km.

mitähän farkkutane painaa tolla koneella?
RS2600
Viestit: 28
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:13

Viesti Kirjoittaja RS2600 »

TeRoK kirjoitti:On ilmeisesti kaasarimalli? Koska ruiskun erottaa kyllä kun ei 2.0L oo ruiskuna :D
135heppaa on 2.8 kaasarissa vakiona.
Oon katsastanu 2.8i koneella 2.3papereilla kait kolme kertaa..
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

pasi kirjoitti:aikas vähän...?

oliko se sit 3 litran kutosessa kun oli 150hv?
entä toi 2.0 kutonen muistaakseni joku 106???

mahtaisko tolla 2.8:lla päästä lähemmäs 200hv millään keinolla?
kun harraste raaseriksi tulisi niin kulutuskin saisi olla lähemmäs 15-20l/100km.

mitähän farkkutane painaa tolla koneella?
138 hp on kolmen litran koneessa.
2.8 ruiskussa oli vissiin se 150 hp
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

siipicossu kirjoitti:138 hp on kolmen litran koneessa.
2.8 ruiskussa oli vissiin se 150 hp
Ja Capreissa sekä tietyissä Granadoissa 160hp.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kyllä kai sieltä kaasari 2.8:stakin saa sen parisataa kaakkia kaivettua mutta paljon joutuu tekemään.

No eipä oo paljon katsastusmiestä kiinnostanu jos 2.8 ruutta on menny läpi 2.3 kaasarin papruilla :shock: :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

cossu2 kirjoitti: Kuluttavat kaasarina paljon!
Juu niin kuluttavat. peräti kahdeksan litraa sadalla saattaa mennä 2,0 koneella. P7:ssa.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

WSE kirjoitti: Juu niin kuluttavat. peräti kahdeksan litraa sadalla saattaa mennä 2,0 koneella. P7:ssa.
itsellä meni 12l maantiellä 2.3 kanssa :(
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

WSE kirjoitti: Juu niin kuluttavat. peräti kahdeksan litraa sadalla saattaa mennä 2,0 koneella. P7:ssa.
aivan..mistä se on iskostunu päähän että kutoskone vie paljon..
ei ainakaan tämä pieni 2-litranen :)
vaan ei kyllä niin paljoa kuljekkaan,siinä missä muutkin.
kuullostaa vaan kivalta :P
ei sieltä mitään junia t...
RS2600
Viestit: 28
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:13

Viesti Kirjoittaja RS2600 »

MouTine! kirjoitti: Ja Capreissa sekä tietyissä Granadoissa 160hp.
Ja todennäköisesti noissa ei sitten ole muuta eroa kun että on ilmoitettu 10hp lisää että kuullostais paremmalta.
En ainakaan ole mistää kirjallisuudesta tai netistä löytänyt mitään tietoa että millä muutoksilla toi parannus on tullut.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

taunus 2.0 v6 90 hp..2.0 ohc 98hp :)
eikä väännössäkään ollu v6 eduksi kun huokasun verran..
jotain sellaista että ohc 149 ja v-moottori 151..
mutta se kutonen kuullostaa niin kivalta :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

RS2600 kirjoitti: Ja todennäköisesti noissa ei sitten ole muuta eroa kun että on ilmoitettu 10hp lisää että kuullostais paremmalta.
En ainakaan ole mistää kirjallisuudesta tai netistä löytänyt mitään tietoa että millä muutoksilla toi parannus on tullut.
Tuolla grnada and scorpio onlinen puolellajoku puhu, että ainakin capreissa olis tuplaputkella saatu se teholisä. Tiedä sitte. Ainakin oma tyyppikoodi on noissa 160hp koneissa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
cologne
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Helmi 2005 09:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cologne »

janzamar kirjoitti:taunus 2.0 v6 90 hp..2.0 ohc 98hp :)
eikä väännössäkään ollu v6 eduksi kun huokasun verran..
jotain sellaista että ohc 149 ja v-moottori 151..
mutta se kutonen kuullostaa niin kivalta :lol:
Eikös v6 vääntö ollut myös matalammalla kierrosalueella tämä tuo ajoon eri mukavuutta ??
V6 3500 kun ohc taas oli 4000?? joku tiennee asian paremmin.

2.8 on takana blokissa merkintä ISOLLA E tai D kun 2.0 on C ja sitten V6 kannessa on merkinnät, kuten myös pienellä blokin etuosassa
Fix Or Repair Daily !
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo 1.8 CLX -97 STW
Vastaa Viestiin