Etotolppa/etuiskari onkelma -76 välikopassa!!!

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Jarnohei

Etotolppa/etuiskari onkelma -76 välikopassa!!!

Viesti Kirjoittaja Jarnohei »

eli ensixi tulee ylhäältäpäin alottaen ylälautanen joka on 3 pultilla kiinni korissa ,tuleeko sen jälkeen jokin osa välille ennen jousen päälle tulevaa jousilautasta,joka tulee jousen päälle???kun ongelma on nyt että kun paketin kiristää ylälautanen ei pyöri vaan on jähmee ja ei käänny tolppa ei,joten olettaisin et osaa puuttuu välistä...kaivattaisiin osan nimee? :oops:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

YLÄ-LAUTANEN on jousen ja sen "kumi/kiinitys/systeemin" välissä.
..ja se "kumi/kiinnitys/systeemi" voi olla laakeroitu jolloin siinä ei välttämättä ole kumia.

..mutta mikä on oikea nimi sille "kumi/kiinnitys/systeemille"?? :lol: :lol:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Muistaakseni ihan yläpään "laakerointi" (todellakin " " merkeissä).

Ei sieltä mitään puutu, eli ylhäältä päin : se kumijuttu joka on korissa kiinni, seuraavaksi yläjousilautanen, jousi ja tolppa. Sinne jousilautasen ja sen kumijutun väliin voi kokeilla laittaa vaikka 2 ohkasta prikkaa jolloin se kumi ei makaa sen jousilautasen päällä ja saattaa jopa pyöriä aavisuksen herkemmin, ja vaseliiniä väliin. Tosin tuossa prikkahommassa on sellainen juttu että saattaa loppua iskarista kierteet jos on oikeen tarkalla tai sitten saattaa siinä kumijutussa oleva holkki korkata siitä kumista irti

Itsellä myös konttorin äijä valitti että kummankinpuolen tolpan yläpään laakerointi on aivan jumissa ja kun satuin sitten valaisemaan inssiä sellaisella tiedolla että siellä ei vaan yksinkertaisesti kuulu olla laakeria niin johan alkoi hössötys, jälkitarkastukseen meni "vasen ja oikea jousituksen laakerointi vaurioitunut". No kotona vähän suihkin crctä väliin ja aavistuksen helläsin sitä iskarin mutteria niin johan kelpasi

bootsi: onkos noita yläpäitä muka ollut alunperin ihan oikeilla laakereilla vai onko jotain jälkeenpäin rakennettuja
Jarnohei

Viesti Kirjoittaja Jarnohei »

kiitosta kovasti...rupes ihmetetyttään ku jumitti.Auto kun on ihan osissa vähän vaikee ulkoa muistella näitä...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu, samaa ihmetellyt itsekkin kun ekaa kertaa kasasin, mielestäni tuo systeemi on suoraan sieltä ja syvältä. No kyllä se jostain aina pääsee pyörimään, joko jousi pyörii tai tuo kumi/jousilautanen.

Itsellä ainakin yläpäät teki vielä semmoista että kun jostain parkkipaikalta lähti ja joutui kääntämään täydet jompaankumpaan suuntaan niin kun lähti suoraan ajamaan niin jäi ohjaus puoltamaan kunnes taas käänsi uudestaan täyden toiseen suuntaan ja sitten taas puolsi toiseen suuntaan

Täytyy vaan ajatella ominaisuutena niin sillä siitä selviää :D , tai rakentaa ihan oikeasti laakeroidut yläpäät
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

Kandee melkeen ostaa laakeroidut yläpäät... Ei paljoo rallyracesta maksa... Ite käyn hakemassa sieltä ensviikolla laakeroidut epäkeskoyläpäät. 8)
Mk2 esco rojektina...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Noo, nyt on kynätolpat alla niin ne jousen päät on "tasaiset" niin pääsee jousi pyörimään sopivasti ylälautasessa niin on tosi herkkä käännellä eikä paljoa puoltele
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

Alkup. kääntösysteemi ei tosiaankaan ole mikään mailman paras ratkasu.. itekkin teen ne yläpäät tässä kun kerkeen, ei tarvi kuin metalli kiekon, uniballnivelen ja sorvin....
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

VesQ kirjoitti:
bootsi: onkos noita yläpäitä muka ollut alunperin ihan oikeilla laakereilla vai onko jotain jälkeenpäin rakennettuja
Mullaon menossa Mk1:seen laakeroidut yläpäät jotka on myöskin kumiin vulkanoitu.
Noi on vissiin alunperin Caprista.(Fordin leimat)

Noi rallipajojen "kovat" laakeroidut ei ehkäpä ole parhaat katukäytössä. (ei jousta yhtään--> lisää meteliä ohjaamoon) :roll:
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

Noi rallipajojen "kovat" laakeroidut ei ehkäpä ole parhaat katukäytössä. (ei jousta yhtään--> lisää meteliä ohjaamoon) :roll:[/quote]

Vanha auto pitää aina meteliä. Ja jos on hyvät jouset ja iskarit niin ei sen melun uskois lisääntyvän. Ja ajettavuus paranee varmasti. Tietenki riippuu minkälaista käyttöä varten autoaan rakentaa. :roll:
Mk2 esco rojektina...
Jarnohei

Viesti Kirjoittaja Jarnohei »

nyt luistaa kuin elokuvis....siis tuo ohjaus...no ohjaus tuli kuntoon,kiristin pakosarjaa paikoilleen ja halkes 3 korvaa kannattimista...voi vit..!!!ei o helppoo tääkään.... :!:
Vastaa Viestiin