kyllähän sinä kuulet sen äänestä että toimiiko se. suhina pitäisi kuulua sieltä pakosarjan luolta kun töpselin tolppaan laitat jos ei kuulu minkäänlaista ääntä sieltä niin silloin on sökö. taitaa olla tosiaan ominaisuus sitten tässä. ja edellinen autohan ei ollu kun tätä mondeoo kaksivuotta vanhenpi eli 2000 vuosmallia mutta se oli tehty vielä vanhalla obd1 tekniikalla. en tarkoita että konepellin pitäisi sulaa mutta tuntuu vaan ettei nesteetkään juurikaan lämpene kun letkuja eilen kokeilin niin siksi täällä kyselin muilta että mitenkä heidän mondeoissaan on asianlaita.Jap3 kirjoitti:Mulla on Calixin lohkolämmitin Mondeossa ja tuntuu olevan myös aivan onneton. Epäilyttää että onkohan se rikki, mutta jos muilla samaa vikaa niin varmaan kysessä ominaisuus..
mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Oma kyllä lämpenee aivan ok.
Ja ei letkut saakkaan lämmetä,neste kiertää
vain lohkossa.
Jos letkut lämpenis,olisi termostaatti auki ja
lämpö menisi harakoille.
Ja ei letkut saakkaan lämmetä,neste kiertää
vain lohkossa.
Jos letkut lämpenis,olisi termostaatti auki ja
lämpö menisi harakoille.
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Sama juttu mk3:ssa, defa ja hyvin lohko lämpenee,tosin pientä nestevuotoa vastuksen/lohkon tiivisteen välistä mutta ei tarvetta vaihtaa viellä.
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
vai ei letkujen kuulukkaan lämmetä? kyllä se vaan taitaa niin olla että kaikissa näissä uudemmissa autoissa on toi lämmitin vaan tehottomampi kun vanhoissa autoissa. juttelin tossa appiukon kanssa ja niillä -08 tsi golffi ja ihan samaa sekin sano että ei lämpiä auto läheskään niin hyvin kun entinen 99 nissani. sitä vaan tottu siihe että toi mazda oli huomattavasti lämpimämpi kun mondeo ja melko hitaasti toi sisätilatkin lämmittää mazdaan verrattuna. tuo käynnistys ongelma kyllä meinaa ärsyttää kun pitää aina välillä pitkään hangata että lähtee käymään eikö kellään oo ollu vastaavaa ongelmaa? tai löytäny ratkaisua tohon?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Mää aina jankutan noista "vanhoista hyvistä ajoista", mutta kyllä ennen rautalohkoiset koneet lämpes niin kuumaksi, että oli letkutkin lämpimät ja puhalsi lämmintä heti startista.
Käynnistysongelmiin, meillä oli 03 mondeossa sitä vaivaa, että kun oli ollut piuhassa, ei jäänyt heti ykkösellä käymään, vaan sammui ja joutui käynnistämän uudestaan, siihen auttoi ohjelmistopäivitys.
Jos taas on kyse pitkästä vieteristä käynnistettäessä, niin siihen oli jonkun huhun mukaan jotenkin huohotussysteemi syyllinen..
Käynnistysongelmiin, meillä oli 03 mondeossa sitä vaivaa, että kun oli ollut piuhassa, ei jäänyt heti ykkösellä käymään, vaan sammui ja joutui käynnistämän uudestaan, siihen auttoi ohjelmistopäivitys.
Jos taas on kyse pitkästä vieteristä käynnistettäessä, niin siihen oli jonkun huhun mukaan jotenkin huohotussysteemi syyllinen..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Itellä oli ennen mondeota 94 bemari ja kyllä sekin todella lämpesi nopeesti ja kuumaksi haluttaessa. Tämä koppi ottaa kyllä aikaa lämpeemiseen mut kyl se hiljalleen 
Itsellä on myös sattunaista ongelmaa startissa. normaalisti starttaa heti, mutta välillä startti on todella pitkä ja starttaa vaikeesti. Kun lähtee niin käy kuitenkin heti nätisti ja tasaseen. Mulla ongelma esiintyy useammin jos pikaiseen pitää uudelleen startata kuuma kone. En ole tutkinut asiaa kummemin kun se vielä on lähtenyt
Tuntuu täällä että vika on enemmän näissä sääntö kuin poikkeus.

Itsellä on myös sattunaista ongelmaa startissa. normaalisti starttaa heti, mutta välillä startti on todella pitkä ja starttaa vaikeesti. Kun lähtee niin käy kuitenkin heti nätisti ja tasaseen. Mulla ongelma esiintyy useammin jos pikaiseen pitää uudelleen startata kuuma kone. En ole tutkinut asiaa kummemin kun se vielä on lähtenyt

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Mulla ainakin ku lyön auton tulille niin 30-60s ja alkaa lämmintä puhaltaa sisälle.
Mondeo Ghia X (MK3)
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
olen kyllä ihan samaa mieltä asiasta koska joskus vielä kokeilin entisestä autosta jäähdytinletkuja kun oli ollut parituntia lämppäristä niin ihan olivat lämpimät ja taas tässä ihan viileet. siinä autossa oli enemmänkin huoli ettei vaan liian kauaa ole lämppärissä. mutta tämä on tätä nykyaikaa kyllä toi mondeoki lämpenee mutta menee joku 10min ennenkun kunnolla on lämmin koppi. tässä mun autossa eniten on tuota käynnistys ongelmaan puolilämpimällä koneella esimerkiksi monesti reistailee kun mulla on abc:n tankkauspiste tossa 100m päässä ja kun ajaa tosta pihasta tankille ja auto ei oo vielä kunnolla lämmin niin sillon reistailee. Ja vastaavasti myös sillon kun on vähän aikaa seisonu ja jäähtyny kone. taas kun on lämmin kone niin lähtee ihan nykäsystä käyntiin ja kylmällä samahomma. lämppärissä kun on ollu niin starttauksen jälkeen käyttää kierroksia vähän alempana muttei mitään sellaista että sammua meinais niinkun monilla sitä on tehnyt.Sierra2.3-16v kirjoitti:Mää aina jankutan noista "vanhoista hyvistä ajoista", mutta kyllä ennen rautalohkoiset koneet lämpes niin kuumaksi, että oli letkutkin lämpimät ja puhalsi lämmintä heti startista.
Käynnistysongelmiin, meillä oli 03 mondeossa sitä vaivaa, että kun oli ollut piuhassa, ei jäänyt heti ykkösellä käymään, vaan sammui ja joutui käynnistämän uudestaan, siihen auttoi ohjelmistopäivitys.
Jos taas on kyse pitkästä vieteristä käynnistettäessä, niin siihen oli jonkun huhun mukaan jotenkin huohotussysteemi syyllinen..
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
mullapa olikin ennen mondeota -95 bemari 8)Jonttula kirjoitti:Itellä oli ennen mondeota 94 bemari ja kyllä sekin todella lämpesi nopeesti ja kuumaksi haluttaessa. Tämä koppi ottaa kyllä aikaa lämpeemiseen mut kyl se hiljalleen
Itsellä on myös sattunaista ongelmaa startissa. normaalisti starttaa heti, mutta välillä startti on todella pitkä ja starttaa vaikeesti. Kun lähtee niin käy kuitenkin heti nätisti ja tasaseen. Mulla ongelma esiintyy useammin jos pikaiseen pitää uudelleen startata kuuma kone. En ole tutkinut asiaa kummemin kun se vielä on lähtenytTuntuu täällä että vika on enemmän näissä sääntö kuin poikkeus.
mut joo ton saman ominaisuuden olen pannut merkille itsekkin, et lämpönen kone vaatii välillä yllättävän pitkän starttauksen!
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
mistä löytyy värikoodi tästä autosta? entäs raitisilma suodatin?
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Raitisilma suodatin on vänkärin "pyyhkijän alla", ne muovit veke ja sieltä löytyy, kannattaa pistää suodatin oikein päin, mulla ainakin olis helpommin mennyt uusi suodatin väärin päin sinnejanezki_ kirjoitti:mistä löytyy värikoodi tästä autosta? entäs raitisilma suodatin?

Mondeo Ghia X (MK3)
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
aivan kiitän tiedosta! vielä jos jouku osais sanoo ton värikoodin mistä löytää että sais korjauskynän hommattua. konehuoneesta ei ainakaan löytyny enkä etuovistakaan löytäny kun pikaseen nekin vilkasin kun mazdassa se oli siinä palkissa kun vänkärin oven aukas jossa se turvavyö on.IziO kirjoitti: Raitisilma suodatin on vänkärin "pyyhkijän alla", ne muovit veke ja sieltä löytyy, kannattaa pistää suodatin oikein päin, mulla ainakin olis helpommin mennyt uusi suodatin väärin päin sinne
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Merkkiliikkeestä rekisterinumerolla löytyy oikea! 

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
-05 Fiikuksessa teki joskus samaa että toisinaan käynnistyi - sammui ja sen jälkeen sai hetken veivata että lähti käyntiin. Kunnes yksi aamu peruutin pihalla 20 metriä, sammutin eikä lähtenyt Fiikus käyntiin vasta kun liikkeessä huoltohallissa, ilmoitti kyllä että "no can do". Kaasuläppäkotelon olivat vaihtaneet ja ohjelmiston päivittäneet eikä sen jälkeen ole em. huolta esiintynyt.
Mut se oli 2.0l Fiikuksessa se, evt voiko samaa vikaa esiintyä Mondeossa.
Ite kanssa katellu noita 2001-2002 1.8 Mondeoita ostoaikeissa. Jotain sellaista mitä niistä pitäisi tietää / osata varoa ettei mene ostamaan harrasteajoneuvoa kun käyttöpeli pitäis saada.
Mut se oli 2.0l Fiikuksessa se, evt voiko samaa vikaa esiintyä Mondeossa.
Ite kanssa katellu noita 2001-2002 1.8 Mondeoita ostoaikeissa. Jotain sellaista mitä niistä pitäisi tietää / osata varoa ettei mene ostamaan harrasteajoneuvoa kun käyttöpeli pitäis saada.
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
no varmasti löytyy joo mutta pitäisi kai tästä autostakin se jostain löytyä? paljonkohan maksaa foordilla toi korjauskynä kun metalliväri kyseessä.hluukkonen kirjoitti:Merkkiliikkeestä rekisterinumerolla löytyy oikea!
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
paljonko kustanti ohjelmisto päivitys? se pitäs joskus melkein tehdä. ite oon omista autoistani aina silloin tällöin puhdistellu ton kaasuläppäkotelon ja anturit jarrukliinerillä kun monesti ne anturi ongelmat johtuu ainoastaan siitä ettei niitä ole koskaan puhdistettu ja tuo kaasuläppä kotelo on yleensäkkin semmonen joka iän myötä likaantuu varsinkin jos suodatinta ei tarpeeksi usein vaihda.Cammer kirjoitti:-05 Fiikuksessa teki joskus samaa että toisinaan käynnistyi - sammui ja sen jälkeen sai hetken veivata että lähti käyntiin. Kunnes yksi aamu peruutin pihalla 20 metriä, sammutin eikä lähtenyt Fiikus käyntiin vasta kun liikkeessä huoltohallissa, ilmoitti kyllä että "no can do". Kaasuläppäkotelon olivat vaihtaneet ja ohjelmiston päivittäneet eikä sen jälkeen ole em. huolta esiintynyt.
Mut se oli 2.0l Fiikuksessa se, evt voiko samaa vikaa esiintyä Mondeossa.
Ite kanssa katellu noita 2001-2002 1.8 Mondeoita ostoaikeissa. Jotain sellaista mitä niistä pitäisi tietää / osata varoa ettei mene ostamaan harrasteajoneuvoa kun käyttöpeli pitäis saada.
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Ei varmaan 20€ enempää!janezki_ kirjoitti: no varmasti löytyy joo mutta pitäisi kai tästä autostakin se jostain löytyä? paljonkohan maksaa foordilla toi korjauskynä kun metalliväri kyseessä.
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
kallis on kyllä jos 20€ maksaa. ainaki minun mielestä kun laakkoselta mazdaan osti perus punasen korjauskynän niin sillon oli 4€ ja risat.hluukkonen kirjoitti: Ei varmaan 20€ enempää!
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
se makso 77e mutta motonetissä tais olla vielä vähän halvempi ite ostin omaani fiksus liikkeestä. Aika ahtaassa paikassahan se on ihan pakosarjan vieressä joutuu ne suoja pellit ottamaan pois ja tietty nesteet laskemaan pois. sinänsä ei olis kummanenkaan homma mutta kun siellä ei mahdu kunnolla avain kääntymää ja kun oli niin hapettunu se vanha vastus niin joutu avaimella aukasemaan kokonaan sen vanhan vastuksen.[/quote]
Muistatko mikä oli vastuksen aukaisussa tarvittava lenkkiavaimen koko? oliko 27mm?
Muistatko mikä oli vastuksen aukaisussa tarvittava lenkkiavaimen koko? oliko 27mm?
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
traasbet kirjoitti:se makso 77e mutta motonetissä tais olla vielä vähän halvempi ite ostin omaani fiksus liikkeestä. Aika ahtaassa paikassahan se on ihan pakosarjan vieressä joutuu ne suoja pellit ottamaan pois ja tietty nesteet laskemaan pois. sinänsä ei olis kummanenkaan homma mutta kun siellä ei mahdu kunnolla avain kääntymää ja kun oli niin hapettunu se vanha vastus niin joutu avaimella aukasemaan kokonaan sen vanhan vastuksen.
Muistatko mikä oli vastuksen aukaisussa tarvittava lenkkiavaimen koko? oliko 27mm?[/quote]
muistaakseni oli 27mm mutta en ihan 100% varma ole. tarkista työntömitalla siitä uudesta vastuksesta niin sillähän se varmistuu.
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Ei kyllä tarvii työntömittaa yhden mutterin koon tarkistukseen vaan kyllä riittää ihan normi metrimittakin
Ei se loppupeleissä oo pahakaan paikka vaihtaa, kun kurkottaa akun päältä sinne vastukselle. Mut pakosarjan pellit on vähän niinkuin pakko purkaa edestä pois.

Ei se loppupeleissä oo pahakaan paikka vaihtaa, kun kurkottaa akun päältä sinne vastukselle. Mut pakosarjan pellit on vähän niinkuin pakko purkaa edestä pois.
Mondeo Ghia X (MK3)
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
no heh heh!! työntömitalla mun mielestä helpompi kattoo mutta kukin tyylilläänIziO kirjoitti:Ei kyllä tarvii työntömittaa yhden mutterin koon tarkistukseen vaan kyllä riittää ihan normi metrimittakin![]()
Ei se loppupeleissä oo pahakaan paikka vaihtaa, kun kurkottaa akun päältä sinne vastukselle. Mut pakosarjan pellit on vähän niinkuin pakko purkaa edestä pois.

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Lähinnä tarkoitin sillä sitä et jos ei työkaluissa ole suoraan sopivaa lenkkiavainta lohkolämmittimen vaihtamiseksi, niin ei välttämättä kysyjällä työntömittaakaan ole..janezki_ kirjoitti: no heh heh!! työntömitalla mun mielestä helpompi kattoo mutta kukin tyylillään
Ja ainakin itselläni on työntömitta sen verran harvoin käytössä, että se on sivummalla työkaluissa joita en usein käytä, joten ainakin omalla kohdalla nopeammin saa rullamitalla mitattua ku se on aina käden ulottuvilla

Mut tyyli on näissä hommissa vapaa, kunhan lopputulos vain on onnistunut.
Se kello muistaakseni saatiin muutettua painamalla vain nappi pohjaan ja alkaa aika juosta.
Mondeo Ghia X (MK3)
Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
etukäteen olis hyvä tietää mutterin koko ettei tarvi lähteä kesken kaiken hakeen kaupasta jakoavainta
Mut taitaa lähteä tasanokkaisilla pihdeilläkin. Uusi o rengas on jo haettu defan jälleenmyyjältä vastukseen.

Re: mondeo 1,8L 110hv 2002 uusi omistaja vinkkejä kaipaisin
Eipä se oo kuin sen ensimmäiset 1/4 kierrosta tiukassa, loput kyllä aukee vaikka apinapihdeillätraasbet kirjoitti:etukäteen olis hyvä tietää mutterin koko ettei tarvi lähteä kesken kaiken hakeen kaupasta jakoavaintaMut taitaa lähteä tasanokkaisilla pihdeilläkin. Uusi o rengas on jo haettu defan jälleenmyyjältä vastukseen.

Mondeo Ghia X (MK3)