Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Semmonen ongelma ilmaantui että Mondeo alkaa täristämään kun vauhtia 70km/h-->.
Tärinä ei tunnu ratissa vaan koko auto tärisee. Alatukivarret on vaihdettu (alapallojen kumit oli rikki ja roiski rasvaa), raidetangonpäät, aurauskulmat katottu ja renkaat tasapainoitettu. Liikkeessä huollatin ja kerroin viasta ja sanoin että tarkistaa vetarit niin niissä ei kuulemma ole välystä..
Voisikohan pakoputki auheuttaa tärinän? Meinaan kun kierroksia on 3000-4000rpm niin se etummainen putki joustolla pitää pienen "kilinän".
Tärinääkin on niin monenlaista.
Onko se pientä vai voimakasta niin että taustapeilin kuva tärisee? Asteikolla 1-10
(10 on että peilin kuva tärisee) ja 1 että tärinästä tietämätön juuri ja juuri huomaa kyydissä tärinän.
Pakoputken en usko ainakaan mitään isoa tärinää aiheuttavan. Miten on jarrulevyt? Kierot jarrulevyt rynkyttää kun ne välillä hipoo paloja ja välillä taas ei ja tästä seuraa tärinää.
Moottorin kannatinkumi jos on risa niin varmasti tärina tuntuu luissa ja ytimissä.
Het ekana tulis mieleen vetarit, tuskinpa siellä muu täristää. Tai sit jommankumman puolen jarru laahaa, koeta kädellä onko vanne kuuma heti ajon jälkeen.
traasbet kirjoitti:Het ekana tulis mieleen vetarit, tuskinpa siellä muu täristää. Tai sit jommankumman puolen jarru laahaa, koeta kädellä onko vanne kuuma heti ajon jälkeen.
Niinhän sitä luulis, mutta kerran auto käynyt huollossa kyseisen vian takia, niin luulis että ekana on jo ne vetarit katsottu
mulla oli joskus bemarissa samaa kun täristi vasta n.80km/h vauhdissa. No renkaistahan se johtu. Jos on tasapainotukset pielessä niin tärrää kyllä mukavasti.
rantanen kirjoitti:itellä loppu tärinät ku piti yön lämpösessä. oli jäätä jossakin...
Mullakin on ollu useana pakkasaamuna oireena tärinää autossa kun on menny töihin. Sitten päivän aikana kun on ollut plussaa ja illalla lähtee ajamaan, niin tärinät on hävinny.
Jap3 kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta jos vika olis vetareissa niin pitäskös ravistuksen loppua, kun painaa kytkimen pohjaan ja heittää vapaalle?
Sisemmän vetonivelen tapauksessa kyllä. Joissain autoissa voi vaihtaa sisemmät vetonivelet puolelta toiselle, budjettikorjaus.
Sisemmät vetarit kun ovat kuluneet pahasti kuopille, niin ovipahvitkin heiluu kaasua painettaessa...
Renkaitten epätasapaino tuntuu normaalisti vain tietyssä nopeudessa, esim. 70-90km/h tms. Ensimmäiseksi kannattaisi tutkia, ettei ole jossain renkaassa runkovikaa. Lähinnä pinnattujen ongelma.