Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
MISÄ VIKA??? kyseessä vm2000 focus 1.8td.
ajoin tänään tankille, sammutin auton ja kun taas starttasin niin ei ees yritä lähtä käyntiin.
tähän asti ei ole koskaan ollut mitään vikaa käynnistyksen kans, vaan on aina lähtenyt kylmänä ja kuumana ekalaakista käyntiin. vejot on tallella, ei ole nykiny eikä tökkiny, eikä varotusvaloja vilkutellet. kilommetrejä mittaris se 280.000. fordin liikkeesä sanovat et syöttöpumppu sökö ja uus maksaa n.1400e mitä varaosaliikkeistä kyselin, mut onko se tuo. suuttimia käytin vähä ravollaan ja naftaa lensi kyllä pääle asti, kun starttas, että kyllä sielä jotakin elämää oli. joka sulakkeen oon kattonu ja eheiltä näyttävät...KEINOT VÄHIS;KUNYRITTÄÄ PELASTAA KESÄLOMARAHOJA
startti pyörii niinku pitääki. jakoremmillä pitäs pystyä ajaan vielä se reilu 20.000 ennenku tarvis suosituksen mukaan vaihtaa, et eipä siinäkään mitään pitäs olla. se tos on jännä et ajoin ihan normaalisti kotua huoltamolle matkaa n.2km, sammutin,tankkasin ja ku aloin starttaan niin ei yritystäkään. pakoputkestakaan, ei tule mitään starttauksen aikana, et josaki tökkii
startti pyörii niinku pitääki. jakoremmillä pitäs pystyä ajaan vielä se reilu 20.000 ennenku tarvis suosituksen mukaan vaihtaa, et eipä siinäkään mitään pitäs olla. se tos on jännä et ajoin ihan normaalisti kotua huoltamolle matkaa n.2km, sammutin,tankkasin ja ku aloin starttaan niin ei yritystäkään. pakoputkestakaan, ei tule mitään starttauksen aikana, et josaki tökkii
tänpäivän tutkimisen jäläkeen tulin siihen tulokseen että pumppu paskana:( ei kannata suomesta ostaa, koska englannista saa toimituksineen n.400euroon uusia vuojentakuulla, mut sen vaihto on sit tieten taas omalajinsa, kun ajonesto pumpulla
nyt laitettu tutun kautta syöttöpumppu saksasta hakuun, että toivottavasti äkkiä löytyy.
suurin vika kuulemma noisa pumpuisa on että ohjausyksikkö on rikki joita myös kunnostetaan saksassa edullisesti, mutta ei kuulemma kannata alkaa ainoastaan sitä korjaamaan koska seuraavaksi tulee hajoamaan itse pumppu.
moro ittellä kans kyrvähti yksikkö pumpusta kilsoja silloin n.280tkm ja nyt yksiköllä ajettu n.100tkm ja hyvin pelaa. hyvin säästi hommassa kun ite teki
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
vikakoodit lukemalla saa selville tietyt koodit, joilla varmistetaan ohajusyksikön vika. Jossain täällä foorumilla on topikki, missä on näitä enemmänkin käsitelty, en jaksa nyt ite ettiä vaikka oon siihen kirjoitellukkin. Puolassa parisen vuotta sitten noita korjauteltiin, maksoi vissiin kolmisen sataa. Ja kyllä se itse pumppu kestää, se on se elektroniikka mikä pettää, ja usein juuri noilla kilometreillä. Kaverin focukseen tais tulla loppujen lopuks joku kiinalainen pumppu ilman ajonestoa, toimii tänäkin päivänä se auto..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
nyt pumppu purettu ja miljoona paikkaa soitettu läpi. siihen tulokseen tulin, että pelkkää ohjausyksikköä ei kannata vaihtaa jos löytyy halvalla koko pumppu ja löytyhän se, vaikkakin makso 600e.
täsä yks osoite josta saa uusia pumppuja 300punnalla...eli euroina jotain 400e http://www.pbasher.com/look-up/index.php?carMakeID=2
oma pumppu löyty saksasta ja oli jo suomesa tekemäässä matkaa tohon mun focukseen.TOIVOTTAVASTI ALKAA TOIMIIN. saa sen kuulemma palauttaa jos tulee ongelmia, mut kuluttaahan se sit taas kengänpohjia jos niitä tulee
sielä on fordsoni sepän käsissä, mut millon sit saa tietää saako kuntoon, niin on taas erijuttu...jäi se vaan sellaseen korjaus letkaan et huh hu...
täs muuten taas yhen saksalaisen korjaamon nimi joka korjaa syöttöpumppuja hintaan 450e. toimitus nelijäsä päiväsä. 12kk takuu:Pointone Finland
eip ollu focus vieläkää selevänä...
korijaamo ukon mukaan suurin osa näistä focuksista mikä mullakin on tulee meneen lähitulevaisuuesa paaliin koska ei ole mitään järkeä ruveta korjaan koska pumppu maksaa korjauksineen saman ku auto. uuemmas mallisa on kuulemma sellanen pumppu joka ei hajoa ikinä, mut mikä valitettavaa, niin eihän se tän boschin tilalle käy
sellasta tietoo kans tuli et itse ei tiedä mistään etukäteen rauhallisella normaali ajolla millon pumppu menee. saataa kuulemma levitä jo ajon aikana mut pystyy vielä ajaan siihen asti ku sammuttaa. ainoo konsti mil saa EHKÄ selville onko pumppu hajoomassa niin huuattaa täysil niinku pakokaasutestisä ja jos se on menos rikki niin auton pitäs sammua heti ku kirrokset laskee takas alas, eli tästä lähin ainakaan mun autolla ei ajetta alle satasta (:D eihä sitä saa lujempaakaa ajaa ) koska en halua että se menee taas ykskaks resuksi ja jouvun työntään sen huoltamon jonosta pois ihmisten katseitten alla kun ne ajattelee et eikö tolla ollukkaan vara tankata tuota autoosa
Viimeksi muokannut focuspower, 14 Maalis 2012 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nyt focus iskusa taas. pitkä projekti oli korjaamon muitten kiireitten takia, mut kuntoon tuli. jokoremmi+sen vaihto+pumpun vaihto 393e. sieltä auto omalla kärryllä viescariin, että sai ajoneston auki ja sen avaus makso 40e. pumpun hinnaksi tuli motorteamilta postikuluineen n.625e.(toi firma hankkii kans osansa saksasta ja antavat niile takuutakin jonku kuukauven)
Viimeksi muokannut focuspower, 14 Maalis 2012 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
no eihän tuo ny ollu hinta eikä mikään yks kuppanen kuussataa! jos autoo meinaa ikinä pitää ni rahaa kuluu aina. ja autokaan oo ku 11 vuotta vanha vasta!
No nyt itsekin pääsin keskittymään Focuksen syöttöpumppu ongelmiin. Itsellä sammui suoraan ajosta ja meno loppui kuin veitsellä leikaten. Auto vaan sammui ja hehkuvaloa alkoi vilkuttamaan. Itse arvelin heti että pumppuko se nyt meni? Hinurilla korjaamolle ja vikakoodit. 1,9 tuntia töitä ja tuomio oli pumppuvika. No, ostan käytetyn pumpun (300e) ja saavat asentaa sen tuolla korjaamolla ja ottaa testerillä myös ajoneston poisto. Toivon, että rempan hinta jäisi 800 euroon. Katsotaan miten käy. Mutta aika riskipeliä tää nyt on kun käytetyn pumpun laitan ja sen kestävyydestä ei kukaan osaa sanoo. Hyvällä tuurilla 100 tkm voi mennä, huonolla tuurilla 8 km
Itseäni vaan kiinnostaisi että mikä siinä pumpussa yleensä hajoaa? Korjaamolla olivat sitä mieltä, että ohjainyksikössä ei ole vikaa vaan pumpussa mekaaninen vika. No, isä-ukko haluaa vanhan pumpun tarkastukseensa, jospa selviäisi mikä sieltä on mennyt rikki.
Eli onko mua huijattu nyt? Korjaamolla sanoivat, että neljä vaihtoehtoa vikakoodien mukaan on miksi Focus ei toimi: johtosarjassa vika, moottorin ohjainboksissa vika, pumpun ohjainyksikössä vika tai pumpussa vika. Tutkivat asiaa ja kertoivat että vika on pumpussa. No, katsotaan miten käy.
No riippuu miten sen ottaa, se ohjausyksikkö on siinä pumpussa kiinni, ja korjaamot ei niitä ala irroittelemaan, vaan vaihtavat koko pumpun. Ton ikjäisessä Focuksessa on muutenkin vielä mystisiä noi vikakoodit, ei ole ihan yksiselitteisiä tulkita. Olikos sulla niitä vikakoodeja ylhäällä missään?
Se ohjausyksikkö ei ole mikään kauhean paha irroittaa, muutaman johdon joutuu katkaisemaan ja taas liittämään kun laittaa takasin. Puolassa noita korjataan, maksoi jonkun 300 parisen vuotta sitten, en tiedä onko hinnat nousseet. Ja puolan poikien sivuilla oli selkeät ohjeet purkamisesta, lähettämisestä ja asennuksesta. Lue nyt ensiksi vaikka tuo toinen topikki ajatuksella läpi, johon on linkkin tästä topikista..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
vielä fordson itelä pelannu pumpunvaihon jälkeen jos ei kaasupolkimen vaihtoa lasketa.
on tota aina välistä tullu hirveiltyä ku käytetyn vaihtoa et millohan tulee se päivä ku se taas laukiaa, mut eipä tosta kärrystä raski luopuukkaan