Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Käsijarruvaijeri löysälle, napa mutteri auki ja repaistaan rumpu irti. Sokka ja abs kehä pois ja laakeri painetaan irti prässillä tai tampilla hakkaamalla. Uusi laakeri paikoilleen prässillä tai lämmittää rumpua ja käyttää laakeria pakastimessa niin kolahtaa nätisti perille. Sitten vain rojut takas. Napa mutteri saattaa sitten olla aikasta tiukassa kuten kuuluu ollakkin. Eli ei kannata millään tinahylsyllä kokeilla.
Vaihdettiin laakeri, ja kasauksen jälkeen abs valo palaa. Mikä meni vikaan?
Homma tehtiin näin. Napamutteri auki ja rumpu irti, prässillä vanha laakeri pois ja uus tilalle. stefaa ei vaihdettu uuteen, kun ei tullut laakerin mukana ja sitä jouduttiin vasaralla vähän oikomaan laakerin asennuksen jälkeen ja stefan kumiiiviste lähti myös irti samalla.
Mistä siis johtuu että abs valo palaa?
Jos vasaroitte rumpu/laakeri asetelman sisäpäähän uloimmaksi tulevaa rengasta, jossa on musta kehä, niin se on ABS-tunnistinrengas, joka nyt täytyy vaihtaa uuteen.
Jahas, elkikkä se oli se tunnisterengas. No taas opittiin uutta ja ei auta kun käydä hakeen uus tunnisterengas. Sitä ei vissiin taida saada ehjänä millään irti joten kannattanee ostaa aina uus kun vaihtelee laakeria.