Ongelma 1.6ohc virranjakajassa? Apua kaivataan?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Danii

Ongelma 1.6ohc virranjakajassa? Apua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Danii »

Morjesta.

Eli autoni on 1.6ohc sierra vm.-89.

Ja nyt on tullut seuraavanlaisia ongelmia. Eli kun auto seisoo yön yli kylmässä pihalla, häviää tulpilta kipinä kokonaan. No tänään kun taas oli hävinnyt kipinä päätin kokeilla lämmittää föönillä virranjakajaa. Hetken lämmityksen jälkeen auto lähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä.
Auto kuitenkin kävi varsinkin kylmänä hiukan huonosti, vähän kuin olisi sytytys hieman pielessä.

Eli osaisiko joku sano mikä kyseisen ongelman takana voisi olla? kumpis muuten sierrassa on hall vai induktio anturi? voisiko sellainen olla rikki??

Sen verran vielä että uudella virranjakajan kannella ei ollut vaikutusta vikaan..

Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaisi auttaa :)
tursas
Viestit: 4123
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ongelma 1.6ohc virranjakajassa? Apua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mä väittäisin että on Hall-anturi siinä virranjakajan kyljessä, en ole kyllä siihen ikinä koskenu, joten mutuksi menee..Sierra-kirja puhuu päällekkäin molemmista sekä Hall-, että induktioantureista, joten sama asia.., vika voi olla juurikin siinä tai niissä piuhojen liitoksissa.., toinen jakaja pitäis vaihtaa niin sillä se selviäis..vaihtuko pyörijä samalla..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 4067
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ongelma 1.6ohc virranjakajassa? Apua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kun jakajan kylkeen tulee:

Kaksi ohutta johtoa = induktiivinen/keskipakosäätö

Kolme ohutta johtoa = Hall-anturi
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Danii

Re: Ongelma 1.6ohc virranjakajassa? Apua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Danii »

Kävin tarkastamassa niin jakajan kylkeen tulee kaksi ohutta johtoa eli siis induktio anturilla taitaa toi olla.

Onkos millanen homma vaihtaa kyseinen anturi? ja tietääkö kukaan mistä sellaisen induktio anturin saisi hommattua?

Lisätään vielä sen verran että eilen kun sain auton käyntiin, ajoin koneen lämpimäksi ja kiihdyttäessä auto "yski/pätki". Viittaisko tollainen oireilu myös siihen induktio anturiin??
Vastaa Viestiin