Semmoisia vinkkejä vaihtoon antaisin että:
Hanki tarpeeksi järeät avaimet napamutterin aukaisuun. Itse ostin vajaan puolmetrisen varren hylsyn päähän ja jatkoin sitä vielä metrisellä putkenpätkällä. Voi olla et vähempikin riittäis, mut pelasin varman päälle, napamutteri saa/pitää kuitenkin olla tiukassa.
Ole stefojen vaihdossa TODELLA huolellinen. Uudet tiivisteet laitat tottakai, vanhat menee kuitenkin rikki irrottaessa. Irroitukseen käy pyöreäreunainen rengasrauta hyvin.
Putsaa pinnat huolella ja naputtele tiivisteet liikaa voimia käyttämättä paikoilleen etteivät mene rikki. Iso hylsy joka on just stefan ulkomitan kokoinen olis hyvä laittaa päälle ja sillä hissukseen naputella. Koko homma on ihan hukkaan heitettyä jos lopuksi huomaat et stefat vuotaa ja laatikosta öljyt tulee pihalle.
Kunnolliset pukit, mielellään useampikin kappale auton alle ettei käy vahinkoa. Helpottaa asennusta kun pääsee ihan kokonaan auton alle makaamaan. Jos ei siis ole mitään nosturia tms...
Kunnolla lamppuja et näkee. Vittumaista yrittää käsikopelolla häärätä.
Öljyiksi itse laitoin Fordin omaa (oliks se nyt jotain 75w90?) maksoi n.25e litra. Kokonaistilavuus laatikossa on 2,3litraa.
Matkustajanpuoleisen akselin kun nyppää irti, astia (ennen irroitusta) alle ja lasket tunkilla nurkan niin alas kuin uskallat. Käy vaikka kahvilla tässä välissä ja anna öljyn valua ulos. Tällä tavalla sain 1.5 litraa tulemaan ulos. Jos autolla on justiinsa ajettu ennen remppaan ryhtymistä, se helpottaa öljyn juoksemista kun se on lämmintä.
Öljyt lisäsin tuosta linkissä mainitusta pakkivalon anturin reijästä, anturi irti, sopiva letku reikään ja tratti päähän niin pääset liruttamaan tuosta akun edestä eikä tarvi mönkiä maassa.
Kuskinpuoleinen vetari on tosiaan hankalampi kun ei meinaa irrota. Liukuvasara tms olis kova sana. Rengasraudat ja raaka voima auttoivat tässä minua kun muuta ei ollut
Aikaa kannattaa varata sellaiset 3-5 tuntia, homma on oikeastaan aika helppoa kaikilla näillä ohjeilla mitä tämä foorumi tarjoaa. Ennenkaikkea, ole silti erityisen huolellinen ja tarkka, tätä remonttia ei kannata mokata vaan tehdä kerran ja kunnolla
Jos kysyttävää tulee, kysele pois vielä kun tuo remontti on tuoreessa muistissa
Pakkivalon anturi on muistaakseni about tuossa kohtaa, helpompi löytää kun auto on tunkattu ylös ja katsot alakautta. Valkoinen muovinen pää johon menee pari piuhaa. Ei siellä tainnut muita pahemmin olla näkyvissä, kait?
http://focuksen.kuvat.fi/kuvat/Muut%20Jutut/kuva.jpg