Musta (bk)- virtalukolta (heräte)
Vihreä (gn)- puolan miinuksesta (kierrostieto/toinen heräte)
Ruskea (bn)- akun miinus
Punainen (r)- akun plus
Musta/punainen (bk/r)- Bensapumpun sulakkeelle josta inertiakytkimen kautta bensapumpulle, ja pumpulta maihin.
Punaisen ja musta/punaisen kun yhdistää niin pumpun pitäis pyöriä, oli virta päällä tai ei.
E: tuos http://fordsierra.uw.hu/index/04_csinal ... agrams.pdf Sivu 30, pumpun rele on nro. 81
Sierran bensapumpun sähköt hukassa?
Re: Sierran bensapumpun sähköt hukassa?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran bensapumpun sähköt hukassa?
Kiitän tämä selvensi asiaa 8)
Ford Sierra DOHC -89 Kaasari
Old fords never die they just go faster...
Old fords never die they just go faster...
Re: Sierran bensapumpun sähköt hukassa?
Tuli vielä mieleen että mihin tulee virtaa vain kun auto käy ? Esim. releelle ohjaus. Ja missä kaasari DOHC:issa sijaitsee se bensapumpun rele ?
Ford Sierra DOHC -89 Kaasari
Old fords never die they just go faster...
Old fords never die they just go faster...
Re: Sierran bensapumpun sähköt hukassa?
Rele pitäis löytyä sieltä sulakeboxista, on niin pitkä aika etten enää muista paikkaa.
Jaa virtaa vain kun auto käy...hmm

Kun virrat laittaa päälle niin molemmat releet naksahtaa päälle.
Startatessa virta kulkee solenoidin herätteestä (startin johto) bensapumpulle.
Kun moottori käynnistyy niin öljynpaineanturi lakkaa maadoittamasta ja vaihtava rele palautuu antamaan virtaa tavallisen releen kautta.
Kun auton sammuttaa niin tavallinen rele katkaisee virran pumpulta.
Jos öljynpaine jostain syystä katoaa niin bensapumpulta katkeaa virta
Yritin tuohon piirtää virtalukkoa, mutta johdot vois ottaa myös puolan + (sytytys) ja solenoidin herätteestä.
Ja öljynpainekellon pitää maattaa silloin kun ei ole painetta, ainakin ohc sierran on näin.
Kertokaa jos tuli joku lapsus/bugi
Sulakkeet ainaki unohtu.
Toinen vaihtoehto on tietysti laturi.
Jaa virtaa vain kun auto käy...hmm


Kun virrat laittaa päälle niin molemmat releet naksahtaa päälle.
Startatessa virta kulkee solenoidin herätteestä (startin johto) bensapumpulle.
Kun moottori käynnistyy niin öljynpaineanturi lakkaa maadoittamasta ja vaihtava rele palautuu antamaan virtaa tavallisen releen kautta.
Kun auton sammuttaa niin tavallinen rele katkaisee virran pumpulta.
Jos öljynpaine jostain syystä katoaa niin bensapumpulta katkeaa virta

Yritin tuohon piirtää virtalukkoa, mutta johdot vois ottaa myös puolan + (sytytys) ja solenoidin herätteestä.
Ja öljynpainekellon pitää maattaa silloin kun ei ole painetta, ainakin ohc sierran on näin.
Kertokaa jos tuli joku lapsus/bugi

Toinen vaihtoehto on tietysti laturi.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran bensapumpun sähköt hukassa?
Täytyy koittaa kyhäillä ajankuluks tommonen. Missäs päin tämä öljynpaine anturi DOHC:issa sijaitsee ?
Ford Sierra DOHC -89 Kaasari
Old fords never die they just go faster...
Old fords never die they just go faster...
Re: Sierran bensapumpun sähköt hukassa?
Imusarjan alla, kahden pakkaspropun välissä.