mk2 rs levikkeet ja niiden asennus?

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Jarnohei

mk2 rs levikkeet ja niiden asennus?

Viesti Kirjoittaja Jarnohei »

mk2 rs-levikkeiden (lokarit) asennus siis kuinka kannattaa alottaa(poppari kiinnitys).Tarviiko kuinka paljon rälläköidä vanhat kaaret pois vai miten ne istuttaa paikoilleen... :?:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

sovita paikoilleen ja tee vaikka tussilla merkki?
ei sieltä mitään junia t...
Jarnohei

Viesti Kirjoittaja Jarnohei »

toi ei ny auttanu kauheesti...täytyis saada käytönnön neuvoja...alusta loppuun :oops:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Riippu vähän hakemastasi lopputuloksesta, ja käyttämistäsi levikkeistä (pelti/kuitu?).

Jos haluat sauman sisäpuolelle piiloon niin tässä lyhykäisyydessään:

Leikkaa tarkasti levikkeen muotoisen palan pois lokasuojasta.
Liimaa kiinni Sikaflexillä.
(kannattaa laittaa muutamalla popparilla kiinni kuivumisen ajaksi)
Poraa popparit irti.
Hitsiä/kittiä reikiin, ja hiotaan sileäksi.
...ja maali pintaan....
jjs
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Helmi 2005 17:14
Paikkakunta: Nummela, Finland

Viesti Kirjoittaja jjs »

Ilmeisesti kyse ns. BDA-mallisista levikkeistä; ulkopuolinen kiinnitysreuna.

etupää:
-mallaa levike kiinni parilla itseporautuvalla. Piirrä reunaa pitkin viiva, ei tussilla, saattaa tulla maalista läpi. Leikkaa pelti noin 3cm pienemmältä kaarella pois, taita noin 1cm sisään- tai ulospäin; alemman kylkilinjan kohdalle pienet viillot että pelti taittuu oikeassa muodossa. Näin toimien saat lokasuojan säilyttämään jäykkyytensä. Levike kiinni poppareilla tai ruuveilla Sika- tai jokumuukitti välissä. Kittaa näkymättömiin tai kiinnitä Lallin tavalla; ko. tapaa ei voi kuitenkaan takalevikkeissä järkevästi käyttää.
-kannattaa huomioida etulevikkeen asennuskorkeus, liian usein tuppaa jäämäään liian alas; oikea korkeus kylkilinjasta 1,5-2cm alaspäin kiinnitysreunaan.

takapää:
-rälläköi pyöränholvi keskisaumasta halki, ulkopelti poikki siltä kaarelta jonka pyöränholvin keskisauman korkeus määrää miinus 1cm. Taita 1cm taas sisään tai ulos. Suorasta pellistä taita (esim. 2 -osaa/puoli) uusi sisälokasuojan ulko-osa, hitsipisteillä kiinni -sisäreunasta ensin-, sitten ulkoreuna pisteillä kiinni. Leikkaa ylijäänyt reuna pellistä pois. Älä hitsaa a) ensin tai välissä ulkopeltiin kiinni b) umpisaumalla ulkopeltiin. Näin vältät kyljen lämpövetelyn. Levike kiinni kuten edessä. Hisisaumoihin korikitti.
RS Cosworth -86 - RS Cosworth Gr A - GT40 mk1 Competition Coupe - GT40 mk1 FIA-HTP Racing Coupe :ford:
Jarnohei

Viesti Kirjoittaja Jarnohei »

Juups...kiitosta vaan. Kaippa se hanskat käteen ja hommiin sitten..
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

jjs kirjoitti:Ilmeisesti kyse ns. BDA-mallisista levikkeistä; ulkopuolinen kiinnitysreuna.
RS-levikkeet jää takaa kylkikantin alapuolelle ja BDA - levikkeet tulevat takana kylkikantin yläpuolelle ja RS - levikkeissä etu ja takalevikkeet on suht saman kokoiset ja näköiset kun taas BDA - levikkeissä takalevikkeet on huomattavasti muhkeammat kuin edessä. Myös etulevikkeissä on jotain pientä eroa BDAn ja RSn välillä

Ylemmässä linkissä BDA levikkeet ja alemmassa RS

http://www.cosworthrsclub.com/kuvagalle ... C00067.JPG

http://groups.msn.com/fordisti/vlikoppa ... PhotoID=12

Kiinnitystavalla ei ole merkitystä, kumpiakin on ulko ja sisäkiinnityksellä sekä peltisenä, alumiinisenä ja kuituna. Tosin sisäkiinnitteiset ovat melko harvinaisia kuinmyös peltiset

Ihan yleisesti vinkkinä
Vastaa Viestiin