Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Katsoin kyllä ennen kannen laittamista paikalleen, että 1.pytyn mäntä oli YKK ja nokka-akselissa oli 4 pytyn venat vaihtamassa. Että onko vaan päässyt hihnan laitossa pyörähtään jompikumpi akseli ?
Meinaan että uskaltaako tolla ajotuksella kokeilla käyntiin
Ihan kohdallaan näyttäis olevan. Tuosta kun pyöräyttää kampiakselin ajoitusmerkin kohdalleen, niin nokan merkkikin menee kohdalleen, kuvissahan ne on molemmat aavistuksen menneet ohi.
Hyvä se on varmistaa jos on epätietoisuutta. Tuossa koneessa ei taida venttiilit ulottua mäntiin vaikka olisi jako pielessäkin. Kannattaa kuitenkin opetella sellainen tapa, että pyörittää konetta käsin kieroksen ennen käynnistystä, jos on jakoremmi ollut irti. Sitten tarkistaa vielä kerran, että merkit on kohdallaan. Jos vähänkään tuntuu sellainen terävä tökkäys jossain kohtaa, niin sitten lisätutkimuksia. Vielä parempi jos on tulpat irti, tuntee melko selvästi jos venttiilit hipoo mäntiä. Ja kannattaa myös merkata vanhaan hihnaan ja hihnapyöriin tussilla kohdistusmerkit, niin voi tarvittaessa tarkistaa sillä.
Nokkapyörän kun laittaa niinpäin että ford logo on eteenpäin niin jakomerkit menee nuon ja taustalevyä on hankalampi saada sopimaan.
Ei ota venttiilit mäntiin ja toimii kyllä nuonkin.
Epäilen että menee saman verran pieleen, mutta toiseen suuntaan. Jos ne kunnolla haluat kohdalleen niin käännä nokkapyörä oikeinpäin. Vai onko kantta laskettu?
Myöhäisellähän tuo on noin 3 astetta kun nokka on kohdallaan ja alhaalta on menny tuon verran ykk:n yli. Siirtää käyntialuetta ylemmäs ja samalla lisää vähän tehoa yläkierroksille. Eli lisää tehoa alakierrosten kustannuksella. Tyhjäkäyntiin ja päästöihin vaikuttaa.
2 litrainen ohc 2 litraisen kannella ei kyllä ole mekaanisesti kovin kranttu nokan asennosta. Monta kertaa on vain vaihdettu uus jakoremmikin katkenneen tilalle ja matka jatkuu.
Mutta on silti hyvä aina kokeilla ensi käsin että moottori pyörii yhden nokan kierroksen verran! Ei sitä ikinä tiedä vaikka olis pullonavaaja tippunu sinne pyttyhy
Joo eli ei muutaku kovaa ajoo ja huonoo huoltoo (vai mitenkä se meni)
Nokkapyörä on sillain, että ford logo ei ole näkyvissä edestäpäin.
Kiinni laittaessa en saanut taustalevyä menemään toisin päin kohdalleen, joten tuskin nokkapyörä on väärin päin ?
Ei taia tuo 0,5 siivu vaikuttaa tuolla alakerrassa nuin palioa. Varmuuella uskallan sanoa että alakerta hampaan myöhäsellä. Omasta 2 kannesta otettiin joskus 1,25 siivu pois ja merkit kyllä passas vakio nokallakin kohalle.
Juzuka kirjoitti:Nokkapyörä on sillain, että ford logo ei ole näkyvissä edestäpäin.
Kiinni laittaessa en saanut taustalevyä menemään toisin päin kohdalleen, joten tuskin nokkapyörä on väärin päin ?
Jos näin on niin täytyy vetää sanoja takaisin Ite kokeilisin kääntää hampaalla.
Joo tuli kokeiltua laittaa alakertaa asteikolle, mutta en saanu meneen muutaku sillain että ois ollu ihan toises pääs asteikkoo joten jätin sen sitten siihen missä on nyt.
Kone ainakin pyörii ihan normaalisti kun pyörittää kampiakselin päästä, että ei siellä venttiilitkään kiinni ota.
Mutta vaikuttaiskohan se sitten noihin merkkeihin kun nokaksi tuli vaihdettua BF 134 ?
Juzuka kirjoitti:Mutta vaikuttaiskohan se sitten noihin merkkeihin kun nokaksi tuli vaihdettua BF 134 ?
Ei se nokka vaikuta mitenkään siihen mihin merkit asettuu.
Säädettävä nokka pyörä niin voit kääntää nokan sille tarkoitettuun kohtaan. Jos ei ole muuta viriä niin menee vakio pyörälläkin,ei sitä eroa juurikaan huomaa.