Miksi mondeo 1996 mk1 nykii kylmänä
Miksi mondeo 1996 mk1 nykii kylmänä
Miksi mondeo 1996 mk1 nykii kylmänä, mutta ei lämpimänä. mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
Re: Miksi mondeo 1996 mk1 nykii kylmänä
Valitettavasti syitä voi olla aika monta.
Tämä sivustosta http://www.btinternet.com/~madmole/ kannattaa katsoa osio "3/11/01 By popular demand, Mondeo Idle Problems page"
Tuon sivuston mukaan mm. alipaineletkut voivat olla yksi syy, varmasti halvin paikka aloittaa vianetsintä tarkistamalla mainittu t-liitin ja letkut.
Itselläni MK1 1996 1.8 automaatilla joka lähtee hyvin käyntiin kylmänä mutta vaihtaessani "D" asentoon kone sammuu jos ei sillä hetkellä paina kaasua pohjaan. Toisen käynnistyksen jälkeen kone ei enää sammu, tyhjäkäynti ei ole kovin tasainen mutta huojunta on 200rpm sisällä joten se ei ole ongelma vaan juuri kylmänä sammumiset.
Omassa oli EGR-venttiilin alipaineletku tulpattuna edeltävän omistajan toimesta, poistin tulpan ja se auttoi hetkellisesti, jonkin ajan päästä sammumiset alkoivat taas. Uusi EGR maksaa 300€ luokkaa joten täytyy tutkia vähän tarkemmin olisiko vika oikeasti siinä.
Toinen mahdollisuus on EGR-venttiilin ohjausventtiili, sekin maksaa vajaa 200€ joten ei sitäkään viitsisi kokeilemalla vaihtaa.
Ehdotuksia otetaan vastaan, kiitos.
Tämä sivustosta http://www.btinternet.com/~madmole/ kannattaa katsoa osio "3/11/01 By popular demand, Mondeo Idle Problems page"
Tuon sivuston mukaan mm. alipaineletkut voivat olla yksi syy, varmasti halvin paikka aloittaa vianetsintä tarkistamalla mainittu t-liitin ja letkut.
Itselläni MK1 1996 1.8 automaatilla joka lähtee hyvin käyntiin kylmänä mutta vaihtaessani "D" asentoon kone sammuu jos ei sillä hetkellä paina kaasua pohjaan. Toisen käynnistyksen jälkeen kone ei enää sammu, tyhjäkäynti ei ole kovin tasainen mutta huojunta on 200rpm sisällä joten se ei ole ongelma vaan juuri kylmänä sammumiset.
Omassa oli EGR-venttiilin alipaineletku tulpattuna edeltävän omistajan toimesta, poistin tulpan ja se auttoi hetkellisesti, jonkin ajan päästä sammumiset alkoivat taas. Uusi EGR maksaa 300€ luokkaa joten täytyy tutkia vähän tarkemmin olisiko vika oikeasti siinä.
Toinen mahdollisuus on EGR-venttiilin ohjausventtiili, sekin maksaa vajaa 200€ joten ei sitäkään viitsisi kokeilemalla vaihtaa.
Ehdotuksia otetaan vastaan, kiitos.