ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Ois sitten muutama kysymys onko minkään laista järkeä mennä vaihtamaan kaasari tekniikka ruiskuun? mitä kaikkee pitäs vaihtaa kaasarin ja imusarjan lisäks? ja sit hyödyt/haitat? onko isoki homma? ja paljo tommonen ruisku tekniikka saattais maksaa käytettynä?
kulutus taitaa ainakin pienentyä
kulutus taitaa ainakin pienentyä
-
- Viestit: 55
- Liittynyt: 28 Touko 2008 15:25
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
sierra -89 2.0l ohc, sierra -88 2.0is ohc
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
kiitoksia
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Mulla ois kans muutama kysymys, tähän tuoreeseen ketjuun, koskien bensalinjoja. Minkälaisia kokemuksia porukalla on ruiskumallintarviketankeista? AInakin nimim. Aksu sanoi joskus että hörppii kuulemma ilmaa.. Itse olen siis katsellut (yllättäen) Motonetin tankkeja.
Ja sitten noista pumpuista; ostin tämmöisen ja nimim. Mikkovaan (toisessa ketjussa) väitti ettei ole ilmeisesti efiin käypäinen..? Millainen pumppu iiässässä sitten on? Sama kuin K-jet vehkeissä, ei kai..?
Ja sitten noista pumpuista; ostin tämmöisen ja nimim. Mikkovaan (toisessa ketjussa) väitti ettei ole ilmeisesti efiin käypäinen..? Millainen pumppu iiässässä sitten on? Sama kuin K-jet vehkeissä, ei kai..?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Niin tarkoitin että ainakin kovemmissa kaarre nopeuksissa se saattaa alkaa horimaan ilmaa,ei normiajossa yleensä.duckworth kirjoitti:Mulla ois kans muutama kysymys, tähän tuoreeseen ketjuun, koskien bensalinjoja. Minkälaisia kokemuksia porukalla on ruiskumallintarviketankeista? AInakin nimim. Aksu sanoi joskus että hörppii kuulemma ilmaa.. Itse olen siis katsellut (yllättäen) Motonetin tankkeja.
Ja sitten noista pumpuista; ostin tämmöisen ja nimim. Mikkovaan (toisessa ketjussa) väitti ettei ole ilmeisesti efiin käypäinen..? Millainen pumppu iiässässä sitten on? Sama kuin K-jet vehkeissä, ei kai..?
Riippuu millaisia arvoja tuo pumppu pystyy tuottamaan. Paine/tuotto ratkaisevat riittääkö efin kanssa.
Jos tuotto on 150 ja painetta +5bar niin toimii hyvin. K-jettien pumput toimii efin kanssa,ja ovat yleensä hyviä pumppuja.
Esim. doch:n vakio pumppu on aika onneton ja 1,6cvh sierran toivoton.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Kyllä dohcin vakiopumppu riitti 2.3-16v:llekin jopa radalla riivatessa.. ettei ne nyt kai ihan surkeita voi olla..?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Niin tarkennuksena että pumppu sopii myös 85-89 OHC 20.L "Granadaan", näin ilmoituksessa luki. Eihän tämä voi kaasutinmallinpumppu kai muutenkaan olla, kun eihän niissä koskaan edes ole sähköinenpumppu..?
Valmistaja Pierburg, W-Germany...
Valmistaja Pierburg, W-Germany...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
No jos se vakio pumppu ei riittänyt ahdetussa doch niin ei kovin kummoinen voi olla,tiety voi olla et oli jo vainaakin kun painetta nostamalla ei tavaraa tullut kuitenkaan tarpeeksi.Sierra2.3-16v kirjoitti:Kyllä dohcin vakiopumppu riitti 2.3-16v:llekin jopa radalla riivatessa.. ettei ne nyt kai ihan surkeita voi olla..?
Käsittääkseen jo 2,9 v6 joissa on tankin sisäinen pumppu on tehokkaampi.
2,3L doch onkin ecomoottori
gti golo palloilija
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
duckworth kirjoitti:Niin tarkennuksena että pumppu sopii myös 85-89 OHC 20.L "Granadaan", näin ilmoituksessa luki. Eihän tämä voi kaasutinmallinpumppu kai muutenkaan olla, kun eihän niissä koskaan edes ole sähköinenpumppu..?
Valmistaja Pierburg, W-Germany...
Löytyykö siitä mitään numeroita, esim: 85GB 9350 AB tai 1634067 ??
Ilmastoinnilla varustetuissa kaasutinmalleissa on manuaalin mukaan sähköpumppu. Ite en oo kyllä koskaan tämmöiseen törmänny.
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Löytyy juurikin tuo ensinnä mainitsemasi numerosarja. Sekö siis tarkoittaa että on kaasarimallinpumppu??? Mikä tälläisen pumpun tuotto sitten on (?), eikös ruiskuun tule kuitenkin vielä se toinen pumppu konetilaan?Mikkovaan kirjoitti:Löytyykö siitä mitään numeroita, esim: 85GB 9350 AB tai 1634067 ??
Ilmastoinnilla varustetuissa kaasutinmalleissa on manuaalin mukaan sähköpumppu. Ite en oo kyllä koskaan tämmöiseen törmänny.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Ruiskuvehkeessä on vaan yksi pumppu tankin vieressä. Tämän mukaan se sun ilmeisestikin on kaasarikoneen pumppu. Yleensähän kaasarikoneen bensanpaineet on paljon pienemmät kun ruiskussa mutta kannattaahan tuonkin arvot selvittää.duckworth kirjoitti:
Löytyy juurikin tuo ensinnä mainitsemasi numerosarja. Sekö siis tarkoittaa että on kaasarimallinpumppu??? Mikä tälläisen pumpun tuotto sitten on (?), eikös ruiskuun tule kuitenkin vielä se toinen pumppu konetilaan?
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
K-jetissä voi olla tehokkaampi kun sen pitää pitää noin 6 baarin painetta määränsäätimessä ja vielä pitää löytyä tuottoakin. Efissä bensanpaine on 2,5 bar.duckworth kirjoitti:Millainen pumppu iiässässä sitten on? Sama kuin K-jet vehkeissä, ei kai..?
Vakio bensapumppu on ilmastoinnin kompuran tiellä, siksi sähköinen. En ole myöskään nähny kaasarimallia ilmastoinnilla, mutta ruiskumallin oon, ja epäilisin että se kompura on samassa kohtaa.Mikkovaan kirjoitti:Ilmastoinnilla varustetuissa kaasutinmalleissa on manuaalin mukaan sähköpumppu. Ite en oo kyllä koskaan tämmöiseen törmänny.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Meinaat siis ettei efi linjat välttämättä kestä K-jetin-pumpun paineita?emax kirjoitti: K-jetissä voi olla tehokkaampi kun sen pitää pitää noin 6 baarin painetta määränsäätimessä ja vielä pitää löytyä tuottoakin. Efissä bensanpaine on 2,5 bar.
http://www.worldcarparts.co.uk/Default. ... ductID=124
Oisko tuo mun käyttöön parempi?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Meinasin vaan ettei k-jetissä ainakaan huonompi pumppu ole Efin bensalinjat kestää, kun efiähän sinne kuitenkin olet laittamassa niin ei siinä tarvi paljo yli 3 baarin painetta käyttää.
Pumpuksi sulle riittää siihen moottoriin vaikka ihan vakio ruiskudohcin pumppu + ruiskudohcin tankki. Dohcin tankki siksi koska dohcin pumppu tulee sinne tankin sisälle.
Aksulla on vähä enemmän painetta sielä imusarjas niin siksi sillä ei toimi toi dohcin pumppu
Tai jos sulla on jo se is pumppu niin käytä sitä.
Pumpuksi sulle riittää siihen moottoriin vaikka ihan vakio ruiskudohcin pumppu + ruiskudohcin tankki. Dohcin tankki siksi koska dohcin pumppu tulee sinne tankin sisälle.
Aksulla on vähä enemmän painetta sielä imusarjas niin siksi sillä ei toimi toi dohcin pumppu
Tai jos sulla on jo se is pumppu niin käytä sitä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
ohc efin sähköt
Nyt tulee kysymystä sytytyspuolelta. Koneessa jonka laitoin Sierraan on se harmaa Motocraftin virranjakaja. Sen kyljessä on se 6 pinninen liitin. Kuinkas ollakaan johtosarja joka itseltäni löytyy on sitä mallia, missä moduuli on lokasuojassa, ja jakajaan tulee vain kolme pinninen liitin...
Kuitenkin järkeilin että kun tuossa nykykoneen jakajassa on moduuli itsessään, joten eikö ole sama vetää johtosarjan kuusipinninnen liitintöpseli siihen, ja jättää erikseen jakajalle menevä kolmipinninen pois/tyhjäksi? Kun moduulista jatkuu sisäisesti mun käsittääkseni (kaavionkin mukaan) langat joka tapauksessa lopulta Hall- anturille.
Jos joku sai jotain selvää, niin olenko oikeilla jäljillä?
Kuitenkin järkeilin että kun tuossa nykykoneen jakajassa on moduuli itsessään, joten eikö ole sama vetää johtosarjan kuusipinninnen liitintöpseli siihen, ja jättää erikseen jakajalle menevä kolmipinninen pois/tyhjäksi? Kun moduulista jatkuu sisäisesti mun käsittääkseni (kaavionkin mukaan) langat joka tapauksessa lopulta Hall- anturille.
Jos joku sai jotain selvää, niin olenko oikeilla jäljillä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Tuohon kesäautoon tuli vaihdettua tarviketankki joku vuosi sitten. Silloin M¤tonetin tarviketankissa oli matalat (5cm) loiskelevyt tankin pohjassa, mutta tuo k-jet ruisku kierrättää gasoa sitä tahtia, että pienellä polttoainemäärällä horii räpätessä tyhjää. Ei usein, mutta jos innostuu provosoimaan.Aksu kirjoitti: Niin tarkoitin että ainakin kovemmissa kaarre nopeuksissa se saattaa alkaa horimaan ilmaa,ei normiajossa yleensä.
Riippuu millaisia arvoja tuo pumppu pystyy tuottamaan. Paine/tuotto ratkaisevat riittääkö efin kanssa.
Jos tuotto on 150 ja painetta +5bar niin toimii hyvin. K-jettien pumput toimii efin kanssa,ja ovat yleensä hyviä pumppuja.
Esim. doch:n vakio pumppu on aika onneton ja 1,6cvh sierran toivoton.
MK1 tankissa on törkeän iso bensalähtö (oliko 14 vai jopa 16mm?), kannattaa ottaa huomioon tankkia ja pumppua valittaessa.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Laiskan tyhmä kysymys mutta mitä maksaa DOHC Sierran ruiskuun sopiva tankki?
Vastaus=
E: Tuote
25-51009
Nimike
Tankki Sierra i/D 2.90->92
Hinta
79.90 €
Sierra-"i"/Diesel/DOCH 2.90->92 (ø108mm)
Vastaus=
E: Tuote
25-51009
Nimike
Tankki Sierra i/D 2.90->92
Hinta
79.90 €
Sierra-"i"/Diesel/DOCH 2.90->92 (ø108mm)
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Mites tämä? Jheeeeelp...duckworth kirjoitti:Nyt tulee kysymystä sytytyspuolelta. Koneessa jonka laitoin Sierraan on se harmaa Motocraftin virranjakaja. Sen kyljessä on se 6 pinninen liitin. Kuinkas ollakaan johtosarja joka itseltäni löytyy on sitä mallia, missä moduuli on lokasuojassa, ja jakajaan tulee vain kolme pinninen liitin...
Kuitenkin järkeilin että kun tuossa nykykoneen jakajassa on moduuli itsessään, joten eikö ole sama vetää johtosarjan kuusipinninnen liitintöpseli siihen, ja jättää erikseen jakajalle menevä kolmipinninen pois/tyhjäksi? Kun moduulista jatkuu sisäisesti mun käsittääkseni (kaavionkin mukaan) langat joka tapauksessa lopulta Hall- anturille.
Jos joku sai jotain selvää, niin olenko oikeilla jäljillä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Asiaa mitenkään hyvin tuntematta vastaisin että ihan oikeilla jäljillä oot, kunhan johdot vain on liittimissä samassa järjestyksessä.duckworth kirjoitti:Jheeeeelp...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Joo, varmistaakseni kysyin. Periaate syistä en p3rkeles vaihda tuota virranjakajaa mihinkään enää...
_EDIT_
Tuosta käykin ilmi että töpseli on identtinen, oli sitten lokarissa tai suoraan jakajassa moduuli.
_EDIT_
Tuosta käykin ilmi että töpseli on identtinen, oli sitten lokarissa tai suoraan jakajassa moduuli.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Palaan itsekin noihin tankkeihin.. Siis kattelin motonetissä olevan n.72€ ja vastaavasti Fixuksella 102 egee... Ero on melkoinen, mutta rupesin miettimään että tuleekos esim. motonetin tankissa mukaan mitään muuta..? Kuten anturi kohoineen, tai ylipäänsä se osa jossa on ne letkulähdöt? Vai pitääkö se osa, jossa ne lähdöt ja anturi, kiertää vanhasta tankista irti ja siirtää uuteen??
Ensi viikolla ajattelin muuten lähteä tankki ostoksille tai tilata tankin...
Ensi viikolla ajattelin muuten lähteä tankki ostoksille tai tilata tankin...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Ruiskun tankissa lähtö/paluu on siella tankin alareunassa,ei siellä päällä.
Ei tule mittari/koho mukana.
Kannattaa varmistaa se oman mittarin reijän halkaisija jotta on sama kun siinnä minkä ostaa,muuten saattaa jäädä asentamatta
Ei tule mittari/koho mukana.
Kannattaa varmistaa se oman mittarin reijän halkaisija jotta on sama kun siinnä minkä ostaa,muuten saattaa jäädä asentamatta
gti golo palloilija
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Totaa.. Missä hinnoissa sitten pyörii uudet mittarit/kohot? Vai mitenkä tuo vanhaa irtoaa/on kiinni..?Aksu kirjoitti:Ruiskun tankissa lähtö/paluu on siella tankin alareunassa,ei siellä päällä.
Ei tule mittari/koho mukana.
Kannattaa varmistaa se oman mittarin reijän halkaisija jotta on sama kun siinnä minkä ostaa,muuten saattaa jäädä asentamatta
E// Joo ei taida onnistua vanhasta nyysiminen, kun anturi ja lähdöt samassa osassa, uudessa pitää olla vaan tuo anturi.. Kattelin motonetistä, joka tarjoaa vain yhdenlaista anturia (?!), että hinta ei ole kovin suolainen, mutta tuleeko tossa mukaa myös se pelti, jolla aukko tankista saadaan umpeen? Vai pitääkö tuo anturiasetelma ettiä käytettynä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Se sakara levy pyörii siinnä reijässä. Muistaakseen se koko paketti on yhtä samaa.
No ne lähdöt voi tukkia letkulla jotka on siinnä anturi osassa. Eivät vaikuta ruiskun toimintaan mitenkään. Ainut tuo että reikä on saman kokoinen.
No ne lähdöt voi tukkia letkulla jotka on siinnä anturi osassa. Eivät vaikuta ruiskun toimintaan mitenkään. Ainut tuo että reikä on saman kokoinen.
gti golo palloilija
Re: ohc sierran kaasarin tilalle ruisku?
Nappasin tankin pois, ja mittasin samalla sen reiän. 55mm... Kaikissa uusissa tarviketankeissa mainitaan tiivisteen kooksi 58mm, että mitenkäs sitten..?
-EDIT- Niin sitä vaan, että pitäkö 55mm aukossa olla just 55mm tiiviste, vai onko tuo 58 se oharin tankkien tiivari?
-EDIT- Niin sitä vaan, että pitäkö 55mm aukossa olla just 55mm tiiviste, vai onko tuo 58 se oharin tankkien tiivari?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER