1.8 zetec lohko/männät
Ihan sopiva, jos nyt oikein luin tuolta alusta että ZVH on kyseessä. Zetecin 1.8 kannella menee yli ysin, sekin on ihan hyvä suhde, jos vaan säädöt on kunnossa. Kaikki riippuu aina millainen kokoonpano ja mitä haetaan. Jos puristussuhde on alhainen, mennään hyvin pitkälle ahtojen varassa ja alakierroksilla isolla ahtimella voipi olla pikkaisen hengetön. Näin isot pojat ovat kertoneetJanska kirjoitti:Jos mäntä jää 1mm alle lohkon tason niin puristussuhde on sillon 8,51:1...Onko tuo muka liian paljon? Empä usko...

- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
We stock a forged Accralite piston set with 81mm bore size (FB120/81). These have a 37.2mm compression height as standard but can be machined down to 32.2mm without problems.
Cost per set is 470.00GBP. If you want us to machine them to 32.2mm we will charge an extra 94.00GBP (and will take a few days).
These pistons are available from stock. Delivery to Finland is 35.25GBP.
Regards
Sales
AB
Tuollanen vastaus tuli burton powerilta....Eli euroina 875,14 EUR...olis koneistettuna ja toimitettuna....
Cost per set is 470.00GBP. If you want us to machine them to 32.2mm we will charge an extra 94.00GBP (and will take a few days).
These pistons are available from stock. Delivery to Finland is 35.25GBP.
Regards
Sales
AB
Tuollanen vastaus tuli burton powerilta....Eli euroina 875,14 EUR...olis koneistettuna ja toimitettuna....
Kilosta alkaa ilo
Ni saako tuommoset volkkarin männät laitettua 1.8 zetecciin? kattelin tuossa että volkkarin tappi on 20mm ja zetecin 20.63mm mutta onnistuukohan ihan vaan työstää männäntapin reikää isommaks ja laittaa zetecin tapillahartza kirjoitti:Sivuhuomautuksena männistä, volkkarin 1.8T 20V männät voisivat olla hyvä valinta 1.8 Zeteciin. Pientä koneistusta tosin vaativat, lohko pitää porauttaa 81 milliin ja männän tapinreikä muutama satku isommaksi+ tappia pitää koneistaa aavistuksen lyhyemmäksi jon meinaa käyttää Zetecin kankia ja männäntappia. Ne männät kestävät jo eri tavalla ja puristus, jos nyt ei ihan väärin lasenut jää reiluun kasiin, joka on juuri passeli. Noita näkyy aina välillä myytävänä esim. hedelmäpoikien sivullaTai sitten ostaa jotkut oikeat mannät ja kanget, niin ei tarvitse murehtia kestääkö vai nou.
Tossa kattelin yksiä VAGin 1.8 mäntiä 20mm tapilla, mutta kieltokangen silmukka ei suoraan sopinut mäntään sisälle. Joten hylkäsin nuo ja sorvautin vakiomännistä osan pois laesta. Kestää mitä kestää, ei se kauan vituta jos pamahtaap3t3 kirjoitti: Ni saako tuommoset volkkarin männät laitettua 1.8 zetecciin? kattelin tuossa että volkkarin tappi on 20mm ja zetecin 20.63mm mutta onnistuukohan ihan vaan työstää männäntapin reikää isommaks ja laittaa zetecin tapilla

- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D