2.8i K-jetin murheet

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
VoortiMan

2.8i K-jetin murheet

Viesti Kirjoittaja VoortiMan »

Mikähän tossa on ku ei taho kulkea. Maantiellä ajellessa kiertää 3000rpm asti hyvin, mutta sen jälkee alkaa ahdistaa ja nykiä eikä noi kierrokset siitä enää nouse. On vielä aika voimakasta nykimistä, kuin bensa loppuisi. Samaten jos ottaa lähtöä kaasu pohjassa, hetken kiihtyy, mutta sitten melkein sammuu ja taas lähtee ja melkein sammuu jne.. Mistähän vikaa lähtisi ettimään?

Ettei olis liian helppoa ni sanotaa viel tää. Ku auton ajaa lämpöseks ja antaa seistä noin puol tuntia ni kulkee hetken moitteettomasti. n. minuutin ajon jälkeen alkaa temppuilla. :!:
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

oisko bensan suodatin tukossa tai tankissa jotain törkyä et se estää bensan saannin isommilla kieroksilla.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

lateksi kirjoitti:oisko bensan suodatin tukossa tai tankissa jotain törkyä et se estää bensan saannin isommilla kieroksilla.
bensan paineet kannattaa mitata..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

ruiskusuuttimet noissa alkaa uittamaan ajan myötä. Ei sumuta enää kunnolla ainetta palotilaan.
Ennen niitä ainakin pysty pesemään ultraäänellä. Salossa ainakin on yks firma joka mulle teki kyseisen operaation.
Tietty uudetkin saa ostaa :wink:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

Oireet viittaa vahvasti bensansaanti häiriöön. Aloita nyt filtteristä, muta tsekkaappa miten pumppu toimii. Rutiseeko? Rupeaa olemaan vaihtolistalla jos on alkuperäinen.

K-jetronicissa on mekaaniset paineella avautuvat suuttimet ja kun paine laskee alle 3bar niin suuttimet sulkeutuu ja meno tyssää aika rajusti. Tappelin aikoinani kauan, pitkään ja hartaasti edellisen Caprini kanssa kun joku oli tehnyt hienon ruisku-tekniikanvaihdon mutta käytti kaasari-mallin tankkia. Meni sillon aika paljon turhia investointeja, mutta tulipa opittua tekniikkaa ja systeemejä.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

MouTine! kirjoitti:Tappelin aikoinani kauan, pitkään ja hartaasti edellisen Caprini kanssa kun joku oli tehnyt hienon ruisku-tekniikanvaihdon mutta käytti kaasari-mallin tankkia. Meni sillon aika paljon turhia investointeja, mutta tulipa opittua tekniikkaa ja systeemejä.
täydellä tankilla pelitti hyvin mutta vajaalla hörppäs ilmaa esim. mutkissa ja sammu?
kaverilla tekniikan vaihto escortti k-jetillä ja tekee tota, tankin vaihdolla korjaantuis.. :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Vastaa Viestiin