Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

Eli auto on 2.0ohc kaasarikoneella vuosimallia 86.

Auto sammu keskiviikkona tyhjäkäynnillä niinkuin seinään, ei tullu kipinää puolalta virranjakajalle, no annoin olla yön ylitte ja aamulla kokeilin lähteekö käyntiin niin samantien käynnistyi ja pelas jotenkuten koko päivän.

Tänään pelas aamulla töihin asti kunnes piti lähtee syömään niin ei lähde käyntiin. Kattoin siinä et tuleeko kipinää, ei taaskaan tullu puolalle kipinää.

Puola vissiin pelaa ihan kunnolla, mutta onko se vika si siinä ohjausboksis mikä on lokarissa kiinni?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja emax »

Tarkista vielä että puolalle tulee virta silloinkin kun starttaa.
Se että vika tulee ja menee kuinka sattuu kertois vähä jostain yhdistys ongelmasta.
Puolan johdot, virranjakajan liitin, boxin liitin, virtalukonpohja. Jos nuo on ok niin itte vaihtaisin seuraavaksi hall anturin ja sitte vasta kokeilisin toista boxia.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

Juu elikkä auto oli yön yli tallis ja kokeilin käyntiin, niin ei lähtenyt. Taaskaan ei tullu kipinää puolalle ja laitoin crc:tä kaikkiin liittimiin mitkä tarkistin.

Luin täältä foorumilta että kun laittaa akun +navan ja puolan -"navan" väliin polttimon, niin pitäisi vilkkua kun starttaa. Lamppu palo silloin kun ei ollu virrat päällä, mutta kun virrat laitto päälle niin sammui ja myöskään startatessa ei palanut/vilkkunut. Niin vian pitäisi olla silloin anturissa tai boksissa.

Onko kyseinen anturi, siis se Hall-anturi vai mikä ? Missä se anturi sijaitsee?

Saakohan noita bokseja uutena enää mistään ja jos saa niin misähän hinnoissa ne liikkuu ?
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja tursas »

Hall-anturin pitäis olla virranjakajan kyljessä, siitä lähtee piuhat boxille ja kertoo sytytyksen ajankohdan, kato löytyykö niitä Motonetin luettelosta. Ohjausboxeja voi ettiä täältä..http://www.varaosahaku.fi/?utm_source=g ... gn=Varaosa
Uutena tilattuna maksaa varmaan hunajaa...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

Onko tuo punaisella ympäröity Hall-anturi:
http://s1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 85uusi.jpg

Siittä menee virranjakajaan sisälle 3 johtoo. Kuinkas tuo irroitetaan/vaihdetaan?

Motonetis ei ainakaan tuohon mun sierraan sopivia antureita/moduleita näyttäny olevan että onko se sitten marmoritiski mistä ostettava ?
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja G_evo »

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-8042


Kyllä tuo motonetissä näyttäisi olevan :roll: itsellä auttoi Hall anturin vaihto sytytys ongelmiin
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

Ai katos näköjään :oops:

Mutta tuos on 2.0 i että kai se kaasarikoneeseen käy?

Kun tossa mulla tulee tohon liittimeen 3 johtoo, että onko loput siellä virranjakajan sisällä ?
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja G_evo »

http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... =6&t=26559

Tuossa juttua aikaisemmasta, mutta joo, se missä on 3 liitintä, on hall anturi, loput on jakajan sisällä, omassa oli vikaa johdoissa ja kun liikutti liitintä käynnissä niin vaihteli ennakkoa aivan ******
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja G_evo »

Sulla tollanen iso Motorcraftin ohjaus boksi siinä lokasuojassa? itellä 1 vapaana oleva sellainen on, ja omassa autossa on toimiva myös
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

No se boksi oli mitoiltaan joku 15cmx16cm. Ja sitten oli joku alipaineanturi imusarjaan.

Paljonko pyytäisit siittä jos sopii tohon mun omaan?
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja G_evo »

http://www.tav-autoverwertung.de/shop/I ... CC-6172458

Mallia tollanen. hinnasta voi keskustella
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

Kipinävika korjautu vaihtamalla Hall-Anturin.

Mutta nyt tuli semmosta vikaa, että lämpimällä koneella nykii ja pätkii kun ajaa pintakaasulla.
Sitten ku rupee kiihdyttään, niin auto nytkähtää ja sen jälkeen rupee kiihtyyn.

Vaihdettuja osia on:
Tulpat+johdot
Virranjakajan kansi ja pyörijä
Hall-anturi

Rupee vähän ottaan nuppiin ku auto ei toimi kunnolla yhtäkään päivää, no on sentäs taivaspaikka tiedos ! :D
tursas
Viestit: 4014
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja tursas »

Pintakaasulla nykiminen vois viitata laihaan seokseen, varsinkin jos ilmenee, ku automaattiryyppy lähtee veke päältä koneen lämmettyä...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

Joo, ryyppy aukee kokonaan eli se siis toimii. Höyrynerotin on ohitettu ja kattottu ettei oo alipainevuotoja.

Mutta se ihmetyttää, kun lampulla katto sytytyksen kohdalle, niin auto kävi tosi huonosti tyhjäkäyntiä. Kun käänsi virranjakajaa vastapäivään (aikasemmalle?) niin käy tyhjäkäyntiä suht tasaisesti, mutta nykii.

Seosruuviin en oo koskenukkaan, mutta paljonko sen suurinpiirtein pitäis olla auki ?
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Juzuka kirjoitti:Joo, ryyppy aukee kokonaan eli se siis toimii. Höyrynerotin on ohitettu ja kattottu ettei oo alipainevuotoja.

Mutta se ihmetyttää, kun lampulla katto sytytyksen kohdalle, niin auto kävi tosi huonosti tyhjäkäyntiä. Kun käänsi virranjakajaa vastapäivään (aikasemmalle?) niin käy tyhjäkäyntiä suht tasaisesti, mutta nykii.

Seosruuviin en oo koskenukkaan, mutta paljonko sen suurinpiirtein pitäis olla auki ?
Niin tursas varmaan tarkoitti jo tuossa sitä että ryyppy aukee, mutta sen jälkeen seos menee laihalle..

Oma veikkaus on imusarjantiiviste. Kuuluuko mitään pihinöitä tms. imuvuotoon viittaavaa tyhjäkäynnillä?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
JanneR
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Helmi 2005 12:45
Paikkakunta: Suurhelsinki

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja JanneR »

Juzuka kirjoitti: Mutta se ihmetyttää, kun lampulla katto sytytyksen kohdalle, niin auto kävi tosi huonosti tyhjäkäyntiä. Kun käänsi virranjakajaa vastapäivään (aikasemmalle?) niin käy tyhjäkäyntiä suht tasaisesti, mutta nykii.
Sierran isolla sytkäboxilla varustetussa autossa ei voi säätää sytytystä. Kun minä yritin aikoinaan
Sierrasta säätää sytkää niin ihmettelin kun se palautui heti normaaliksi. Ainoa tapa on tietääkseni
maadoittaa tiettyjä napoja boxista jolloin saadaan sytytys myöhäistettyä 2 tai 4 astetta esim. 95
oktaanista varten.
Eti Haynes'n korjauskirjaa niin selviää paljon.
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

Mullakin on tuommonen kaasarimallin iso boksi irrallaan, jos hakee Forssan Tammelasta niin ei maksa mitään, lähettää ei jaksa.
Ford works in mysterious ways.. =)
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

JanneR kirjoitti: Sierran isolla sytkäboxilla varustetussa autossa ei voi säätää sytytystä. Kun minä yritin aikoinaan
Sierrasta säätää sytkää niin ihmettelin kun se palautui heti normaaliksi. Ainoa tapa on tietääkseni
maadoittaa tiettyjä napoja boxista jolloin saadaan sytytys myöhäistettyä 2 tai 4 astetta esim. 95
oktaanista varten.
Eti Haynes'n korjauskirjaa niin selviää paljon.
Totaaaa... OHC Sierroissa (Hall-, Induktiivinen-, TFI-jakajat) voi säätää, mutta vain perusennakkoa. Tietty se kartta (ohjelmallinen ennakko) boksin sisällä ei muutu, ellei katkaise boksille menevää johtoa (ennakko lukittuu tällöin 10 asteeseen).
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

Noniiin, Nykiminen korjautui imusarjan tiivisteen vaihdolla, mutta vain pariksi päiväksi.

No kävin si päästöjä mittauttamas niin aluks oli HC 1500 pintaan, mutta sitten kun päästi starttipilottia kaasuttimen päälle niin HC laski 600-700.

Oon täs ny ajatellu että ostaisin uuden kaasuttimen, mutta kumpi ois parempi sierraan ?
Weberin 32/36 DGV vaiko sitten Weberin 32/34 DMTL ?

Freetechnics myy tota DMTL kaasutinta korvaavana sierraan, mutta mieltä te vähän enemmän tietävät ootte ?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja emax »

Minä oon ainaki tyytyväinen tuohon dgav:hin mikä mulla on nyt kiinni. Se on muuten sama kuin dgv mutta automaatti ryypyllä.
Jos päädyt siihen dgv:hin niin joudut vaihtamaan 2.0 taunuksen tai vanhemman ->84 2.0 sierran dgv/dgav kaasarin imusarjan, koska jako on eri kuin dfth:ssa. Ja ilmanputsarinkotelonki joudut vaihtamaan, joko taunus, sierra, taikka sitten vapaavirtausputsariksi.

Dmtl:stä ei ole kokemusta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

Pitää siis huomenna soittaa freetechnicsiin ja kysyä kumpaa ne suosittelevat :)

Ei oo meinaan mitään herkkua ajella kun auto nykii ihan koko ajan paitti jos ajaa kaasu pohjassa koko ajan :evil:
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Juzuka kirjoitti:Noniiin, Nykiminen korjautui imusarjan tiivisteen vaihdolla, mutta vain pariksi päiväksi.
Laitoit totta kai liimaa tiivisteen molemmille puolille joka aukon ympärille, eikö niin?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

No tota en kyllä tehny kun kysyin varaosaliikkestä, että tarvitseeko laittaa niin sanoivat että ei.
duckworth
Viestit: 3697
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Juzuka kirjoitti:No tota en kyllä tehny kun kysyin varaosaliikkestä, että tarvitseeko laittaa niin sanoivat että ei.
Ei oo se myyjä sitten monta tiivistettä vaihtanu... :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Juzuka
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Syys 2010 11:56

Re: Sierran Sytytys ohjausyksikkö

Viesti Kirjoittaja Juzuka »

Niin se sie kehuvat mut en tie sitte.

Se vaan ihmetyttää, että se pari päivää toimi normaalisti mutta kai kaikki on mahdollista ku foordilla ajelee :D

Mutta ei se kyllä siitä imusarjasta ainakaan päältäpäin vuotanu kun päästin starttipilottia imusarjan ja kannen väliin niin ei reagoinu mitenkään.
Vastaa Viestiin