Siis minkä ratissa ?Henna kirjoitti:pelottavaa olla sellaisen romun ratissa noin kovassa vauhdissa. käy.
Jarrut (sierra)
Ajoin käyttö DOHC Sierrallani pari viikkoa sitten kilpaa tuolla Karvian pikkuteillä ja huomasin todella että on paskat jarrut. Pari pitkää jarrutusta kurveissa lämmitti sen verta että kun tuli oikea tilanne päälle ei ollut minkäänlaista tehoa enkä saanut pyöriä lukkoon vaikka kaksin käsin otin ratin alapinnasta kiinni ja poljin. Niin ohitettiin raktori vastaantulijaa uhmaten.
En tiedä minkä kokeiset jarrut tuossa on, mutta jo jarrupinta-alaa katsellessa ei voi muuta todeta kuin surkeat.
Caprissa mulla oli aikoinaan ihan tavalliset 245mm jäähdytetyt levyt ja Kevlar palat. Häipymistä en koskaan havainnut vaikka jarrutin useasti yli 200:sta. Tosin nuo palat oli kylmänä aika tehottomat ja vaati poljinvoimaa.
Nyt on Caprissa sellanen yhdistelmä että on ihan saman kokoiset 245mm Maxtorqin jäähdytetyt levyt, mutta uritettuna ja porattuna. Paloina ns. tavalliset Lucasin pehmeät palat. Toistaiseksi erittäin hyvää sanottavaa. Eli noilla urilla ja rejillä on todella eroa tavalliseen. Hyvin putsaa palan pintaa.
En tiedä minkä kokeiset jarrut tuossa on, mutta jo jarrupinta-alaa katsellessa ei voi muuta todeta kuin surkeat.
Caprissa mulla oli aikoinaan ihan tavalliset 245mm jäähdytetyt levyt ja Kevlar palat. Häipymistä en koskaan havainnut vaikka jarrutin useasti yli 200:sta. Tosin nuo palat oli kylmänä aika tehottomat ja vaati poljinvoimaa.
Nyt on Caprissa sellanen yhdistelmä että on ihan saman kokoiset 245mm Maxtorqin jäähdytetyt levyt, mutta uritettuna ja porattuna. Paloina ns. tavalliset Lucasin pehmeät palat. Toistaiseksi erittäin hyvää sanottavaa. Eli noilla urilla ja rejillä on todella eroa tavalliseen. Hyvin putsaa palan pintaa.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Eiks nuo sierrat aika usein romuja ole... vai olenko ainut joka sellaisen omistaa. No en ainakaan itse kovin mielell'ni ajaisi sierralla, ainakaan noin vanhalla, niin kovaa kun kulkee, tosin eih'n suomessa yli 120km/h saisi edes ajaa.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
oma sierra oli hyvä..ei mitään kummempia koko aikana..
mutta yhdestä laina-sierrasta ei sitten puuttunutkaan yhtään vikaa..
jarrut jumissa,tai ei ottanut..tyhjäkäynti 3 tonnissa jatkuvasti..sisusta niiiiiiiin räjähtänyt etten tiedä miten se oli edes mahdolllista..
veto hukassa,valot paskana..ruosteessa, lommoilla..vaihteita joutui väkisin pitämään paikallaan,moottorijarrutuksessa sekään ei onnistunut..
nastarenkaat keskellä kesää..verot rästissä, katsastamaton..
laturi huusi..dynamiittipötkö takaluukussa,huomasin vasta viimeisenä lainapäivänä..
kaksi viikkoa ajoin sillä tuskanhikisenä tukka pystyssä
enkä jäänyt kiinni..1.6 neliovinen kakkakikkare..
niin joo,pyyhkijätkin oli rikki ja torvi myös..
kumma ettei ole tullu painajaisia jälkeenpäin..
tosin sillä ajaminen oli kyllä sellaista..
mutta yhdestä laina-sierrasta ei sitten puuttunutkaan yhtään vikaa..
jarrut jumissa,tai ei ottanut..tyhjäkäynti 3 tonnissa jatkuvasti..sisusta niiiiiiiin räjähtänyt etten tiedä miten se oli edes mahdolllista..
veto hukassa,valot paskana..ruosteessa, lommoilla..vaihteita joutui väkisin pitämään paikallaan,moottorijarrutuksessa sekään ei onnistunut..
nastarenkaat keskellä kesää..verot rästissä, katsastamaton..
laturi huusi..dynamiittipötkö takaluukussa,huomasin vasta viimeisenä lainapäivänä..
kaksi viikkoa ajoin sillä tuskanhikisenä tukka pystyssä
enkä jäänyt kiinni..1.6 neliovinen kakkakikkare..
niin joo,pyyhkijätkin oli rikki ja torvi myös..
kumma ettei ole tullu painajaisia jälkeenpäin..
tosin sillä ajaminen oli kyllä sellaista..
ei sieltä mitään junia t...
No joo ei se mun omakaan sentään noin romu ole, vaikkakin rahaa mennyt päälle neljässä vuodessa niin paljon etten uskalla edes laskea. Kohta varmaan lähes kaikki vaihdettu mitä vaihdettavissa on. Montakohan konettakin siinä ollut, ensimmäinen vaihtokone kesti mun ajoa puolisen vuotta ja en tiedä koska se oli vaihdettu, sitten ostin jotain 140tonnia ajetun koneen joka toimikin jopa 3 vuotta kunnes oli niin harva ettei öljyt pysynyt sisällä ja sit kyllästyin öljyä tankkaamaan, annoin sen mennä paskaksi. Piti sitten koneremppa tehdä ja tulikin siinä sit ostettua sekä alakerta että kansi eli ei enää sama kone ole, sekin alakerta suht huonossa kunnossa. Rempan jälkeen sitte sen kasailin ja saa nyt nähdä mitä kestää, eipä sillä kerennyt montaa tonnia ajaa kun joku päin tössäytti. Oottelen vaan et joskus pääsis ajelemaan. Mut kai sen täytyy hyvä auto olla jos sen vieläkin jaksan kunnostaa vaikka lunastukseen oli menossa. Noniin ja nyt ollaa kyl ihan jo eri aiheessakin...
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*@#Kele 1,6:nen ja yksi sielu kyydissä kiihtyi matkalla helsingistä tampereelle mittarin mukaan 185km/h, joka on arvion mukaan karvan alle 175km/h (valehtelee 130=122km/h ) 8)Vakiona ei ainakaan mee. (paitsi mittarin mukaan...)
2,8i:lle valmistaja lupaa 205km/h ja 2,9i:lle 206km/h
2,0i DOHC 190km/h
(cossu 242km/h ja 4x4 cossu 240km/h)
Meinasin mennä metsähallituksen puoleele sierroineni kun väistin pupu-jussia
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
Todennäköisesti pitää yhtä hyvin kutinsa, ku minkä tahansa muunkaan auton...MouTine! kirjoitti:Mitäköhän tuollasen 530 BMW:n mittari pitää paikkaansa ylemmissä nopeuksissa?
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team