Joo ni sellanen homma että katkasin tosta sierrasta (2L OHC kaasari -89) jakohihnan kun venttiilejä säädin ja pyöritin käsin konetta. Oli hihna hieman hapertunu. Niin ongelmahan on se että miten helvetissä se uus tuonne paikalleen saadaan

Ja entä sitten kun se on paikallaan, mitä tehdään että ajoitus ja sytytys saadaan kohdalleen? Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin ne kampuran ulommassa pyörässä olevat kolme merkkiä niin ne on sytytyksen ajoitukseen? Miksi sitten virranjakaja pyörii kun pyörittää sitä isoa apuratasta mitä myöten jakohihna tulee? :O Ja missäs kohden noiden merkkien pitää muutenkaan olla. Sen verran tiedän että 1.pytyn mäntä yläkuolokohdassa oltava ja jakopään rattaassa on se nuoli ni se nuoli sen pisteen kohdalle mikä on siinä rungossa. Yritin myös sitä kampuran ulompaa pyörää ottaa irti että saisi sen hihnan tungettua sinne pienempään rattaaseen mutta eipä lähteny vaikka kuinka väänsi pultti auki, siihen jotain konstia?
Tiivistettynä kertokaa ny joku kädestäpitäen miten tuo homma toimii, ilkee kävellä -25 pakkasessa

(ensimmäinen jakopään remppa, ymmärtäkää nyt)
Homma on siinä vaiheessa että venttiilikoppa on auki, hihna irti, ropelli irti (huom pelkkä ropelli, runko kiinni), laturin hihna irti.
Kiitän.
E: Niin ja tosiaan olen tässä päivän etsiny tältä foorumilta tietoa tosta hommasta ja ympäri nettiä muutenkin, mutta jotenkin ei vaan aukee. Että älkää viitsikö kehottaa käyttämään hakua, sitä on käytetty useampaan kertaan..