Laiska Sierra (-84)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Entropia
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Huhti 2005 20:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Laiska Sierra (-84)

Viesti Kirjoittaja Entropia »

Ongelma on se että Riesa on todella laiska, 0-80km/h kiihdytys kestää ja kestää ja kestää. Jos rekan perässä ajaa esim. satasen alueella niin ei mitään mahiksia päästä ohi kun kiihtyy niin paskasti. Kone on 1.6 OHC ja kaasari on (luultavasti) Ford VV.

Sytytystulpat uusin tänään mutta se ei vaikuttanut mitenkään. Huoltokirjan mukaan seos on oikea, vanhojen tulppien kärjet oli vaalean ruskeat. Kävin IRC-kanavalta jo kyselemässä vähän mutta vielä ei lopullista vastausta tullut. Joku ehdotti kaasutinvikaa, mitähän vikaa siinä voisi olla? Pitääkö koko värkki uusia?

Lisäksi konehuoneesta löytyi yksi venttiili joka oli auki, eikä kone tahtonut tyhjäkäynnillä pysyä ollenkaan käynnissä (sammui valoissa jne.). Venttiilin tukkimalla kone pysyy vaivoin käynnissä tyhjäkäynnillä. (kuva: http://edu.kauhajoki.fi/~mristila/sierra.jpg)
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

näkyy olevan toinenkin imuvuoto tuossa ykkössylinterin kanavassa.tarkasta imuvuodot esim starttipilotilla.saat edes ne vähäset takas mitkä on mahollista,siis hevoiset.
irc voicecoil
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Arska »

Pitkälti päin helvettiä näyttää olevan kaikki mitä kuvassa näkyy, tuohon nuolen osoittamaan letkulähtöön kuuluu tuo imuilman esilämmityksen ohjauksen letku, ja tuosta avoimesta kuuluu mennä alipainesäätimelle. Onneksi ei ole enempää kuvia....
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Kyllä minun woortissa on aivan orkkiksena alipainesäädin hässäkä samanlailla... Omassani ei edes ole imu puolella moista tuttia...
Osaamattomat valittaa
Entropia
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Huhti 2005 20:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Entropia »

Arska kirjoitti:Pitkälti päin helvettiä näyttää olevan kaikki mitä kuvassa näkyy, tuohon nuolen osoittamaan letkulähtöön kuuluu tuo imuilman esilämmityksen ohjauksen letku, ja tuosta avoimesta kuuluu mennä alipainesäätimelle. Onneksi ei ole enempää kuvia....
Se on paikallaan nyt. Entäs tuo toinen avoin, minkälainen se alipainesäädin on? :oops: Mielestäni moottoritilassa ei roiku mitään ylimääräisiä johtoja. Mitenkä tuo alipainesäätimen toiminta sitten vaikuttaa koko moottoriin?
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Noh sillä lailla...

Ali-paine säädin on se mötikkä siinä virran jakajan kyljessä, johon tulee tuo kasa ali-paine letkuja ( vain 1 perille saakka ) se on SE palikka joka antaa sytytykselle ennakkoa tarpeen vaatiessa lisää...

Jos rikki, ainakin omastani katosi ystävämme vääntö kokonaan...
Osaamattomat valittaa
Entropia
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Huhti 2005 20:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Entropia »

Kävin tutkimassa konehuonetta eikä sieltä löytynyt mitään ylimääräisiä repsotavia letkuja, joten tukin sen koko venttiilin puutikulla. Perstuntumalta auto kiihtyy karvan verran paremmin nyt.
Nsa
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2005 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nsa »

Hmm no ennakot siin o ainakin vituralla jos alipainesäätimen letku puuttuu. Itselläni on tällä hetkellä dfth-kaasari mutta imusarja näyttää samalta. Siihen nuolen osoittamaan kohtaa tulee todellakin se punainen pieni letku joka roikkuu siinä kuvan keskellä.

Sitten siihen paljaaseen tattiin joka on imusarjan vasemmassa reunassa yksin, siihen tulee alipainesäätö. Eli virranjakajassa (jossa sulla o muuten hienot keltaset johdot 8) ) on kyljessä sellanen paskanharmaanruskee pyöree esine josta lähtee pikkurillin paksunen letku. Siin o kuvasta päätellen joku t-haara myöhemmin. No sen letkun kuuluisi mennä siihen paljaaseen tattiin. Ihan mielenkiinnosta jos jaksat niin kerro mihin se nykyään menee?

EDIT: Itseasiassa itellä menee juurikin se letku joka sulla lähtee t-liittimestä "vasemmalle". Eli siin on sellanen musta möllykkä jossa on kuvassa valkoset reunat. Sen jälkeen pitäis letkun jatkaa siihen imusarjan tattiin.
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Näyttäis vähän siltä että imusarja vuotaa..
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

Joo, toi alipainetoimisella kakkoskurkulla oleva kaasari ei ole niitä parhaita. Voi olla, että sulla ei aukea se kakkoskurkku kunnolla/ollenkaan. Itsellä oli ainakin sellasia ongelmia. Mekaaninen kaasari vaan tilalle ni rokkaa :) Weber DGV/DGAV siis.
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

Mak383 kirjoitti:Joo, toi alipainetoimisella kakkoskurkulla oleva kaasari ei ole niitä parhaita. Voi olla, että sulla ei aukea se kakkoskurkku kunnolla/ollenkaan. Itsellä oli ainakin sellasia ongelmia. Mekaaninen kaasari vaan tilalle ni rokkaa :) Weber DGV/DGAV siis.
Tuossahan ketjun aloittaja puhuu vv-kaasarista, jossa ei ole mitään kakkoskurkkuja. Tuo vv-kaasarihan on tuo "muuttuvakurkkuinen" (jotkut sanoo juuttuvakurkkuinen). Ehkä huonoin kaasari ikinä.. Suosittelen korvaamista jollain oikealla kaasarilla. 8)
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Midi^
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Helmi 2005 15:42
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Samaa laiskuutta havaittavissa meidänkin sierrassa, tosin kaikki letkut pitäis olla paikallaan. :lol:

Mul sattuu olemaan tommonen 2 litrasen sierran kaasari, vois varmaan sen viritellä tuohon kiinni joskus. Mistähän tommoseen kaasariin sais muuten osia, kun kakkoskurkun avausmekanismista puuttuu jokunen osa?
Entropia
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Huhti 2005 20:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Entropia »

Motonetissä on myynnissä kaasuttimen huoltosarja (1,3/1,6 --87 jos Ford-VV (muuttuvakurkkuinen)) sekä pelkkiä lapazun mainitsemia alipainekalvoja (1,3/1,6 --87 Kalvo (Ford VV)). Huoltosarja maksaa 36 euroa, pelkkä kalvo 8 euroa. Kannattaisiko minun tilata kummatkin vai pelkkä alipainekalvo (olettaen että se kalvo on hajalla)?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

K.S. kirjoitti:Näyttäis vähän siltä että imusarja vuotaa..
eikös tyhjäkäynti kasvas jo olis imuvuotoa?ainakin jos vuotoa reilusti...tosin jos ihan pientä,niin sit en tiiä :roll:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jos vaan vähän vuotaa niin yleensä alkaa tyhjäkäynti nousemaan mutta jos vuotaa vähän enemmän niin rupeaa kakomaan ja käymään huonosti
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Arska »

Turha edes miettiä tuon vv kaasarin kunnostusta, 2 litrasen kaasari vaan paikoilleen ja vähän suuttimien vaihtoa, samalla pientä teholisää. Kaikkein helpoimmalla pääset jos otat 1.6 taunuksesta kaasarin ja imusarjan, niitä saa lähes ilmaiseksi ja toimii. E-maxista löytyis tietysti 2-kurkkuista weberiä suoraan sopivilla säädöillä.
Entropia
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Huhti 2005 20:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Entropia »

Empä taida jaksaa lähteä kaasaria vaihtamaan. Sen kalvon voin vaihtaa mutta ei kyllä enempää jaksa maksaa vaivaa. Intti alkaa parin kuukauden päästä ja ensvuoden alussa pitäis ettiä jostain Volkswagen Corrado alle, Sierra lähtee romuttamolle jos joku ei sitä osta vaikka peltoautoksi. :D
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Arska »

Tuosta laiskuudesta et corradolla eroon pääse....
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

turbota sierra. jo loppuu laiskuus. tosin maksaa kyl aika kivasti
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Varmasti loppuu laiskuus ku esim. hx40 tukkii kylkee viheltää. :wink:

Saas nähdä jos ite saa joskus toin farkun liikkeelle sillä TIC tekniikal, ei pitäs olla ainakaa laiska. :wink: Tavoite et vakio cossu pitää ainakin kepittää. :wink:

Mulla nyt käyttö hopassa näin:
2.0iS pikku pirityksillä, iso 4-vaihteinen lodju(1.6??), Is perä 3.9:1 välityksellä. Lähtee niinku kuppa töölostä tai mummo ojasta. pykälää saa lappaa silmää kokoaja, muttei kyllä sitte hirveitä kuljekkaan.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Vastaa Viestiin