Sama puoli ja samasta nurkasta meni itselläkin laakeri.. Kyllä tuo onnistui multa vuosi sitten ihan ensikertalaisena

Otat ensin satulan irti suoraan olkatuesta kokopakettina, pompautat haarukalla pallonivelet (tukivarsi ja raidentangonpää) irti, ja tämän jälkeen hakkaat olkatuen irti iskarista, tai vaihtoehtoisesti irrotat koko tolpan (avaat siis ylä kiinnityksen konehuoneen puolelta).
Itse laakerinvaihdossa kannattaa pistää asetelma ruuvipenkkiin, ja kiskaista napamutteri (oliko se 41mm) voimahylsyllä auki. Laakerin kehät naputtelin ulos pyöristyneellä meisselillä, kun ei ollut tuurnaa, noita pintoja ei kannata tosiaan naarmuttaa. Oikeastaan kun toisen kehän saa irti seuraavan voi lyödä ulos hylsyllä.
Uusi laakerisarja maksaa n. 40€, ja sisältää uuden napamutterin. Käytä runsaasti Litium/Laakeri-rasvaa asennuksessa. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä
PS. Jos irrotit olkatuen iskarista, sen saa parhaiten paikalleen hallintunkilla nostamalla.
-EDIT- Juu ja jos tuo jurina/humina voimistuu kurveissa auton kallistuessa oikealle niin kuuluu tosiaan laakerista tuo ääni.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER