murheen gryyni mondeo
murheen gryyni mondeo
taustaa
viewtopic.php?f=3&t=24025&p=146751&hili ... us#p146751
tuolta löytyy samaa ongelmaa
viewtopic.php?f=3&t=28836&start=50
lisätään soppaan käynnistysongelmat jotka taas alkaneet kelien kylmetessä, virta-avainta ku kääntää ja kun ei kuule että bensapumppu ei lähde päälle ja ajovalot ei syty niin on turha edes yrittää startata , joskus lähtee muutaman yrityksen jälkeen käyntiin joskus vaaatii 10-15min lipsuttelun että herää eloon
vaihdettu
puolan virkaa tekevä elektroninen systeemi+ tulpanohdot, maf. bensasuodin, termostaatti
lambda mitattu , ruiskut putsattu ja testattu ne ok. OBD testisä löyty yksi errori P1409 EVR Control Circuit Malfunction
alkaa menee tän kanssa hermot , tai oikeastaan akan kanssa ku se jaksaaa motkottaa asiasta.
bensaa menee nykyään n 20 l /100km
liikkeellelähdöt on kuin olisi kuminauha vetareissa vetää jonnekkin 4000 ja kiihtyy kuin etana ylämäkeen . liikkeellelähtö muistutta samaa kuin yrittäin 4 lähteä nollista ,ei uskalla ohittaa ketään kun kiihtyminen on hidasta ja epävarmaa , että jaksaako ohi .
helpoin olis ajaa huoltoon ja antaa niiden hoitaa mutta ei anna eurotilanne periksi tehdä moista liikettä
viewtopic.php?f=3&t=24025&p=146751&hili ... us#p146751
tuolta löytyy samaa ongelmaa
viewtopic.php?f=3&t=28836&start=50
lisätään soppaan käynnistysongelmat jotka taas alkaneet kelien kylmetessä, virta-avainta ku kääntää ja kun ei kuule että bensapumppu ei lähde päälle ja ajovalot ei syty niin on turha edes yrittää startata , joskus lähtee muutaman yrityksen jälkeen käyntiin joskus vaaatii 10-15min lipsuttelun että herää eloon
vaihdettu
puolan virkaa tekevä elektroninen systeemi+ tulpanohdot, maf. bensasuodin, termostaatti
lambda mitattu , ruiskut putsattu ja testattu ne ok. OBD testisä löyty yksi errori P1409 EVR Control Circuit Malfunction
alkaa menee tän kanssa hermot , tai oikeastaan akan kanssa ku se jaksaaa motkottaa asiasta.
bensaa menee nykyään n 20 l /100km
liikkeellelähdöt on kuin olisi kuminauha vetareissa vetää jonnekkin 4000 ja kiihtyy kuin etana ylämäkeen . liikkeellelähtö muistutta samaa kuin yrittäin 4 lähteä nollista ,ei uskalla ohittaa ketään kun kiihtyminen on hidasta ja epävarmaa , että jaksaako ohi .
helpoin olis ajaa huoltoon ja antaa niiden hoitaa mutta ei anna eurotilanne periksi tehdä moista liikettä
Re: murheen gryyni mondeo
tuohon starttaus ongelmaan yksi vaihto-ehto voisi olla virtalukonpohja, mutta on vain minun veikkaus.Jampom kirjoitti:taustaa
viewtopic.php?f=3&t=24025&p=146751&hili ... us#p146751
tuolta löytyy samaa ongelmaa
viewtopic.php?f=3&t=28836&start=50
lisätään soppaan käynnistysongelmat jotka taas alkaneet kelien kylmetessä, virta-avainta ku kääntää ja kun ei kuule että bensapumppu ei lähde päälle ja ajovalot ei syty niin on turha edes yrittää startata , joskus lähtee muutaman yrityksen jälkeen käyntiin joskus vaaatii 10-15min lipsuttelun että herää eloon
vaihdettu
puolan virkaa tekevä elektroninen systeemi+ tulpanohdot, maf. bensasuodin, termostaatti
lambda mitattu , ruiskut putsattu ja testattu ne ok. OBD testisä löyty yksi errori P1409 EVR Control Circuit Malfunction
alkaa menee tän kanssa hermot , tai oikeastaan akan kanssa ku se jaksaaa motkottaa asiasta.
bensaa menee nykyään n 20 l /100km
liikkeellelähdöt on kuin olisi kuminauha vetareissa vetää jonnekkin 4000 ja kiihtyy kuin etana ylämäkeen . liikkeellelähtö muistutta samaa kuin yrittäin 4 lähteä nollista ,ei uskalla ohittaa ketään kun kiihtyminen on hidasta ja epävarmaa , että jaksaako ohi .
helpoin olis ajaa huoltoon ja antaa niiden hoitaa mutta ei anna eurotilanne periksi tehdä moista liikettä
Ja se termari kannattaa vaihtaa ku ei paljoa maksa. Onko se tehottomuus joka kierrosalueella?
Re: murheen gryyni mondeo
tuntuu että se on läsnä aina oli se sitten kaupunki ajoa 20-40 km/h tai maantiellä 80-100 km/h
ite epäilen konehuoneen sulakerasiaa ja sielä löysää liitosta joka pahenee kylmällä kelillä
ite epäilen konehuoneen sulakerasiaa ja sielä löysää liitosta joka pahenee kylmällä kelillä
Re: murheen gryyni mondeo
nyt se sitten rupes käymään kolmella , kipinää saa tai no ainakin äsken sai . bensansaannin kanssa jotain häikkää ruiskutukkiin tulee bensa mutta auto vaan ei suostu käynnistymään , starttaa ja starttaa vaan . ja ei tee muuten sitäkään ilman apuvirtaa , akku on totaalisesti kabut . mistähän sitä lähtis ettimään vikaa . ruiskut varmaan kuitenki toimii sähkösesti .
Re: murheen gryyni mondeo
vikakoodien lukemisesta kannattaa lähteä liikkeelle.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: murheen gryyni mondeo
Niin siis tää oli joku zetec-koneinen mondeo? Sanoisin, että ensin kannattaa mitata rusikun lämpötila-anturi, löytyy ainakin 1.8 koneisissa termostaatin kopasta. Jos ei mitään järkevää tulosta tuu niitten napojen välistä vastusalueella mitattuna, niin se on rikki, ja aiheuttaa ihan törkeän bensankulutuksen, ja sitten termostaatit noissa on ihan kulutustavaraa. samoin Lambda kannattaa vaihtaa uuteen, parempi se uusi on kuin yli 200tkm ajettu. Katti voi olla myös jo rikki.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: murheen gryyni mondeo
Onko muuten tankki putsattu tuon alun suuttimien tukkeentumisen jälkeen? Bensapaineen säädinkin voi ottaa itseensä jos siellä ylimääräisiä mönjiä kulkee ja voi vaikka nostaa bensanpainetta ja aiheuttaa kovaa kulutusta.
Tuo vikakoodi taas viittaisi imuvuotoon, onko niitä luettu uudestaan sen jälkeen kun tulppasit niitä letkuja?
Jos muuten akun jännite on liian pieni niin ruiskuyksikkö ei välttämättä toimi kunnolla. Tosin tuokaan ei oikein päde jos kerta apuvirrallakin on koitettu.
Muuten konehuoneen sulakerasiassa on isoja pääsulakkeita ja startin heräte ei tietääkseni mene niiden kautta. Vois nekin kattoa sieltä ja niiden ruuviliitokset jotka on siellä rasian sisällä.
Tässä tuntuu olevan nyt niin paljon ongelmia että onko kylmästi huonoa tuuria vai onko jossain joku pikkujuttu vikana jota kellään muulla ei ole ikinä käynyt?
Edit: Luin vähän tarkemmin ja älysin että ei ne suuttimet tukkeentuneetkaan?
Tuo vikakoodi taas viittaisi imuvuotoon, onko niitä luettu uudestaan sen jälkeen kun tulppasit niitä letkuja?
Jos muuten akun jännite on liian pieni niin ruiskuyksikkö ei välttämättä toimi kunnolla. Tosin tuokaan ei oikein päde jos kerta apuvirrallakin on koitettu.
Muuten konehuoneen sulakerasiassa on isoja pääsulakkeita ja startin heräte ei tietääkseni mene niiden kautta. Vois nekin kattoa sieltä ja niiden ruuviliitokset jotka on siellä rasian sisällä.
Tässä tuntuu olevan nyt niin paljon ongelmia että onko kylmästi huonoa tuuria vai onko jossain joku pikkujuttu vikana jota kellään muulla ei ole ikinä käynyt?
Edit: Luin vähän tarkemmin ja älysin että ei ne suuttimet tukkeentuneetkaan?
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Re: murheen gryyni mondeo
konehuoneen sulakket ja kuskin jalkatilan sulakkeet ok. vikakoodi joka tuli on se muovinen hilavitkutin josta on kalvo sökä osa jotain 300€ ei kiitos . samoten sulakerasia on sökö saman hintainen . päivänvalorele otettu pois jotenkin sotki ajoneston. tehottomuus ja tuo kaasuun vastaaminen edellen itselleen ja muutamalle automorjaajalle mysteeri . testeriin ei kehtaa viedä se on joka kerta loppuun satku ku tutkivat tyhjää . 2 käytetty ja tuo sama vikakoodi molemmilla kerroilla . oman laittasin jos joku osas kertoa 100 varmasti toimivan lukijan. bensapaineen säädinhän on alipaineella toimiva kello . eipä kehtaa summassa alkaa vaihtaan useemman satasen edestä osia ja toivoa että miten käy . ei kestä perse merivettä
Re: murheen gryyni mondeo
http://www.fordscorpio.co.uk/egrmonitor.htm
Tuolla selitetään vähän tuota EEC-V:n EGR:n toimintaa.
http://www.fordscorpio.co.uk/images/egrflow.gif
Tuossa lopussa on maininta että helisevä katalysaattori on merkkinä siitä, että se on rikki ja voi aiheuttaa ylimääräistä painetta pakoputkistoon, mikä sitten saattaa irrottaa EGR-systeemin letkun ja aiheuttaa vikakoodin. Voisiko se myös rikkoa kalvon sieltä muovisolenoidista?
Rikkinäinen katti kyllä aiheuttaa tehottomuuttakin.
Tuotahan voisi periaatteessa kokeilla itsekin avaamalla niitä pakoputkeen meneviä egr:n letkuja yksitellen kun kone käy ja jos alkaa kovasti tuhista niin voi päätellä siellä joku ahistaa.
Tuolla selitetään vähän tuota EEC-V:n EGR:n toimintaa.
http://www.fordscorpio.co.uk/images/egrflow.gif
Tuossa lopussa on maininta että helisevä katalysaattori on merkkinä siitä, että se on rikki ja voi aiheuttaa ylimääräistä painetta pakoputkistoon, mikä sitten saattaa irrottaa EGR-systeemin letkun ja aiheuttaa vikakoodin. Voisiko se myös rikkoa kalvon sieltä muovisolenoidista?
Rikkinäinen katti kyllä aiheuttaa tehottomuuttakin.
Tuotahan voisi periaatteessa kokeilla itsekin avaamalla niitä pakoputkeen meneviä egr:n letkuja yksitellen kun kone käy ja jos alkaa kovasti tuhista niin voi päätellä siellä joku ahistaa.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Re: murheen gryyni mondeo
kaikkea vois kokeiilla heti kun saa koneen käyntiin . kuten tuossa ylempänä kirjoittelin että ei kone hyrähdä käyntii starttaa mutta siihen jää. kone ei vaan saa bensaa , oisko ruiskuboxi kärähtänyt
Re: murheen gryyni mondeo
tilasin sitten tuolasen vikakoodin lukijan ku U581 CAN OBDII MEMO SCANNER
käytetty kiinni autossa ja yllätys yllätys ei vikakoodeja tuon mukaan yhtään .
kokeilin startata sen mitä vanha akku kesti starttaa ja starttaa muttei käyntiin lähde . nyt alkaa loppumaan usko
voiskohan nyt olla käynnistymättömyyden takana ns. liimaventtiili . ku muistelee niin viime talvena oli samoja oireita .
käytetty kiinni autossa ja yllätys yllätys ei vikakoodeja tuon mukaan yhtään .
kokeilin startata sen mitä vanha akku kesti starttaa ja starttaa muttei käyntiin lähde . nyt alkaa loppumaan usko
voiskohan nyt olla käynnistymättömyyden takana ns. liimaventtiili . ku muistelee niin viime talvena oli samoja oireita .
Re: murheen gryyni mondeo
kone räjäytettiin käyntiin ,bensaa suoraan tulpanreijästä . kävi kolmella ,pytty #3 pimeänä.
toimenpiteet: Tulpat ristiin vaihto , ei vaikutusta. tulpanjohto vaihtoon ei vaikutusta, ruiskut ristiin vaihto ei vaikutusta edelleen #3 pytty pimeänä. edellisen kerran tuli kipunaa mutta oliko se sitten haamuvirtaa jota tulee silloin tällöin läpi ?
käynnistysvaikeuksiin uskon että oli venttiilit auki ja kone ei käynnistynyt ennen kuin tuolla bensalla.
läytyykö muuten bensan sekaan laitettavaa luotettavaa venttiilien voiteluainetta ?
toimenpiteet: Tulpat ristiin vaihto , ei vaikutusta. tulpanjohto vaihtoon ei vaikutusta, ruiskut ristiin vaihto ei vaikutusta edelleen #3 pytty pimeänä. edellisen kerran tuli kipunaa mutta oliko se sitten haamuvirtaa jota tulee silloin tällöin läpi ?
käynnistysvaikeuksiin uskon että oli venttiilit auki ja kone ei käynnistynyt ennen kuin tuolla bensalla.
läytyykö muuten bensan sekaan laitettavaa luotettavaa venttiilien voiteluainetta ?
Re: murheen gryyni mondeo
vaikuttaa puola vialta toinen on sytytystulpat lyövät maihin niistä menee ne puolat epäkuntoon
tutkin asiaa palaan asiaan huomenna
tutkin asiaa palaan asiaan huomenna
Re: murheen gryyni mondeo
puolanjako vaihdettu ja mondeo heräsi taas käymään neljällä . nyt kun saisi tuon hyytymisen / kaasuun vastaamisen vian paikallistettua/korjattua alkan oleen auto siinä kunnossa että sillä kehtais lähteä pitemmällekki matkalle .