cyl#3 above knock treshold
cyl#3 above knock treshold
Löytyiskö apua moiseen. 2.0 tdci -03 . F-super ja formidable jolla vika luettu eikä onnistu resetointi. Suuttimet vaihdettu ja koodausta yritetty, mutta koodauksen jälkeen kun lukee uudestaan suuttimet niin cyl#1 on se joka on syötetty ,mutta muut eivät ???
Re: cyl#3 above knock treshold
täytynee käydä koittamassa resetointia ja koodausta laadukkaammilla vehkeillä jollain pajalla. Britti sivustoilla olivat näin hoitaneet homman kun halpisvehkeillä ei onnistunut ja vika oli kadonnut.
Re: cyl#3 above knock treshold
Kannattaa tosiaan kokeilla kunnon ohjelmalla tota uudelleen ohjelmointia. Autocom suostuu ohjelmoimaan, mutta ei silti osaa ja kone mykistyy kokonaan. Boschilainen ei edes suostu ohjelmoimaan, kun ilmeisesti tajuaa ettei hommaan pysty. Loppujen lopuksi ohjelmoitiin jollain Fordin ohjelmalla (en tiedä millä...) niin rupes taas pelittään.
Escort mk2 "RS2000"
Fiesta mk2 "RS1800"
Fiesta mk2 "RS1800"
Re: cyl#3 above knock treshold
Tästä paskakasasta ei vikoja puutu. Ainaskin haynesin kirjan mukaan pitäisi tässä -03 mondeossa olla sähköinen siirtopumppu, vaan eipä ole. Vekotin on delphin commonrail laitteilla toteutettu.
Oiskos tästä tietoa ??
Lisäksi polttoaineen tulolinjassa oleva "banjoliitin" joka on korkeapainepumpumpun kyljessä on mielestäni hieman viallinen. "banjopultti" on nimittäin päästään umpinainen ja tällöin ainoa tapa dieselin päästä pumpulle on o-renkaan ohi. Päättelin olevan valmistusvirhe kun on jäänyt sorvaamati auki. Nähtävästi imu on niin kova että on saanut o-renkaan ohi imettyä tai sitten jollain tavalla paluuputken kautta???? Pistän kuvaa sähköpostilla banjoliittimestä ,jos joku kiinnostuu asiasta. Fordiahan asia ei tietysti kiinnostanut.
Jos tollaisia on enempi liikkeellä niin olisi hyvä ihmisten tietää. Tai sitten olen ymmärtänyt banjoliittimen toiminnan pahasti väärin. 
Oiskos tästä tietoa ??
Lisäksi polttoaineen tulolinjassa oleva "banjoliitin" joka on korkeapainepumpumpun kyljessä on mielestäni hieman viallinen. "banjopultti" on nimittäin päästään umpinainen ja tällöin ainoa tapa dieselin päästä pumpulle on o-renkaan ohi. Päättelin olevan valmistusvirhe kun on jäänyt sorvaamati auki. Nähtävästi imu on niin kova että on saanut o-renkaan ohi imettyä tai sitten jollain tavalla paluuputken kautta???? Pistän kuvaa sähköpostilla banjoliittimestä ,jos joku kiinnostuu asiasta. Fordiahan asia ei tietysti kiinnostanut.


-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: cyl#3 above knock treshold
TDCi koneissa ei ole erillistä siirtopumppua, vaan Delphin korkeapainepumppu hoitaa myös tuon siirtopumpun tehtävän.
Erillinen siirtopumppu tankin läheisyydessä on vain TDDI koneissa mihin tuo Hayneskin virheellisesti viittaa.
Banjoliittimeen voi kommentoida joku joka tietää tuosta enemmän.
Erillinen siirtopumppu tankin läheisyydessä on vain TDDI koneissa mihin tuo Hayneskin virheellisesti viittaa.
Banjoliittimeen voi kommentoida joku joka tietää tuosta enemmän.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Re: cyl#3 above knock treshold
Kiitokset tuosta tiedosta siirtopumppuun liittyen. Yritän lähetellä johonkin suuntaan kuvaa tosta banjoliittimestä, jos vaikka olisi tullut vastaan muuallakin. Toivottavasti ei ole aiheuttanut hallaa korkeapainepumpulle.
Re: cyl#3 above knock treshold
Vika poistui hetkeksi koodauksella, mutta vain hetkeksi. Nyt uusissa suuttimissa ilmeisesti metallinöyhtää, joka on peräisin korkeapainepumpulta. Nostin koneen pois ,
kun on kytkinkin pitänyt meteliä ja kuinka ollakaan on myös kaksimassavauhtipyörä hajalla. Kyllä foorteilu on hienoa. Saatanan paskaläjä !!!

Re: cyl#3 above knock treshold
briteistä/e-baystä uusi solid flywheel/kytkinpaketti(416.94£ INTERNATIONAL PARTS LTD) ja korkeapainepumppu(korjattu, 440.50£ DARWEN DIESELS LTD) ja noi hinnat oli rahteineen kotiovelle. Tolla pumpun myyneellä firmalla oli myös kohtuu hintaisia korjattuja suuttimia tarjolla. Suomessa tarjosivat uutta pumppua n. 1200E ja korjattuja ei ollut oikein tarjolla tai ainakaan minä en löytänyt.