Vikoja ja kysymyksiä:
1) Kun pysähtyy tai painaa reippaammin kaasua niin pössäyttelee sinertävää savua. Onko vikana venttiilivarren kumit? Joku sanoi, että venttiili varren kumit voi vaihtaa suht. helposti ilman, että tarvitsee irroittaa kantta - siis juurikin tässä fordin 1.8 dieselissä.. Olisiko noin?
2) Koko kardaani ja taka-akselisto sekä pakoputki paikoin on öljyssä. Tämä lienee akselista tullutta öljyä, ilmeisesti se tiiviste joka on akselin ja kardaanin välissä on kokenut kovia. Onko paha vaihtaa, tarvitsenko ulos vetäjää, mistä sellaisen tiivisteen saa (siis ostettua)?
3) Etujarrut meni uusiksi, on uutta satulaa, levyä ja palaa, hieno homma. Alkuperäsistä satuloista en saanut ehjänä tai oikeastaan ollenkaan irti sellasia "rautalankoja" ja uusissa ei niitä tullut mukana. Jälkeenpäin kuulin, että näiden funktio on pitää jarrupalat paikallaan mm. mukulakivillä ajettaessa jne. En tosin ymmärrä ihan täysin miten ne toimivat. Ovat valmistettu joustoteräksestä. Mistä hitosta mä saan uudet häkkyrät sinne??? Ja mikä oikeastaan on kyseisen osan nimi, että osaan kysyä varaosaa paremmin, hyvä ettei mua heitetty Siilitien Harakiristä ulos kun yritin selittää mitä olen vailla

4) Ylipäätään, mistä tähän ostetaan palikoita? Katoin Motonetin tarjonnan ja.. Olin lievästi sanottuna pettynyt, kallista (jarrukengät 33.90e) ja osien valikoima olematon (vai eikö näihin tartte ikinä vaihtaa jarrurumpuja kun niitä ei myydä).. Suosituksia siis.. Kanta-Häme/Uusimaa mielellään..
5) Muita vinkkejä uudelle P-100 omistajalle, auto on ensimmäinen fordini..