sierra muutoskatsastus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
is riezka
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:30

sierra muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja is riezka »

vaihdoin 2.0 laser sierraan is:n tekniikan... meneekö vanhalla taka-akselistolla läpi ku is:ssä on siel viel joku vakaaja tanko... jos sanois katsastuksessa et on laitettu vanhaan koneeseen vaan kaasarin tilalle ruisku??
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

Eihän rekisteriotteessa oo mitään mainintaa polttoaineensyötöstä. Mistä se inssi tietää, että onko se alunperin kaasari vai ruisku..? Eli viet vaa vuosikatsastukseen, etkä kerro kellekkää, et oot koneen vaihtanu ;)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Mak383 kirjoitti:Eihän rekisteriotteessa oo mitään mainintaa polttoaineensyötöstä. Mistä se inssi tietää, että onko se alunperin kaasari vai ruisku..? Eli viet vaa vuosikatsastukseen, etkä kerro kellekkää, et oot koneen vaihtanu ;)
Kyllä se muuten sen näkee. Mulle tossa viime vuosikatsastuksessa inssi tokaisi, aikansa konetta ja rekisteriotetta pällisteltyään, et "eikös tämän pitäisi olla kaasari kone?" tokaisin takaisin "et pitäishän sen". Naurahti ja jatko katsastusta eikä sittemmin mainunnu asiasta. :wink:

Kyllähän siinä rek. otteessa lukee et: Malli: SIERRA 2.0I S jos on ruiskukone.


Sitäpaitsi eihän normaali IS Sierraan kuulu vakaajaa taakse.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

eikös ne ole
i =ruisku
iS= "erikoisvarusteltu" ruisku

vai taasko mennään metsään? :shock:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

ZyaS kirjoitti:eikös ne ole
i =ruisku
iS= "erikoisvarusteltu" ruisku

vai taasko mennään metsään? :shock:
Kaikki kai ne on ISsiä. Ikinä kyl ole pelkkää Iitä tullu vastaa. Tai sit on yhtä harvinainen ku toi Sierra 1.3-> varmasti tormaa. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Nsa
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2005 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nsa »

ZyaS kirjoitti:eikös ne ole
i =ruisku
iS= "erikoisvarusteltu" ruisku

vai taasko mennään metsään? :shock:
oon miettyny samaa, eli liekö injection sport vai special :shock: Selkee "Verrari" joka tapauksessa.

Tosiaan "I"-mekinnästä näkevät onko risku vai ei. Riippuu sen jälkeen katsastussedän seksielämästä alkaako rustaamaan prosentteja lappuun ruiskusta vai ei (noin 1%). Muutoskatsastustahan tuo ruiskun laittaminen ei vaadi jos mylly muuten sama kuin vanha. Suosittelen http://www.katsastajat.com ja sieltä kysymykset.
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä

Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

is on vähän sporttismpi malli, mutta on tuota ruisku oharia saanu muihinkin malleihin....
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

Niin. Onhan sitä ollut tuota "tavallista" EFI OHC:ta ja sitten iS:ää. iS on siis olevinaan joku sporttimalli. Ja kyllä siihen "aitoon ja alkuperäiseen" eli mk1 (-85 ja -86) iS:ään kuuluu tuo takavakaaja. Taas tavalliseen EFi OHC:hen (tai ylipäätään mk2 iS:ään(?) ) ei tuota vakaajatankoa kuulu (ainakaan serkun mk2 alkuperäisessä -88 iS:ssä ei sitä ole..), koska se ei ole niin "sporttinen" malli :lol: Itse katsastin omani 1.6 -> 2.0EFI ilman tuota takavakaajaa.. Tosin en inssille näyttänyt ollenkaan Sierrojen vastaavuustaulukoita.. ;) Ja inssihän oli mukavalla päällä, eikä sitä edes kysellyt :)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Ainakaan omasta Sedanista ei tuota kyseistä vakaajaa takaa löydy vaikka on IS Tekniikal/alustalla ja Cossun korilla. Ite jos olisin rakentanu, olisin pistäny ehkä sen cossun vakaajan sinne taakse, jämäköittää perää ihan kivasti.

Näyttäs siltä et Mk2 koppasiin IS Sierrohin sitä vakaajaa ei ainakaan kuulu. Joten ainakaaan katsastukseen et sitä vakaajaa sinne tarvitse.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

asia vaan on niin että se taka vakaaja on ollu jonkin sortin lisävaruste koska ei ole vielä tullu ittellä vastaan sellasta is:sää missä olis toi vakaaja, mutta jos meinaat muutoskatsastaa sen vehkeen niin konttorilla vaativat sinne sen is:n vakaajan
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Mak383 kirjoitti:Eihän rekisteriotteessa oo mitään mainintaa polttoaineensyötöstä. Mistä se inssi tietää, että onko se alunperin kaasari vai ruisku..? Eli viet vaa vuosikatsastukseen, etkä kerro kellekkää, et oot koneen vaihtanu ;)
monessa opel merkkisessä massansiirto kotelossa on maininta jopa siitä että on yksipiste tai monipiste suihkutuslaitteisto.mut onneks ei ole opeleita..
irc voicecoil
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Eemeli kirjoitti: Sitäpaitsi eihän normaali IS Sierraan kuulu vakaajaa taakse.
no miten niin ? joillaki on ja joillaki ei, mulla esim. on. ei ole jälkiasennettua mallia :wink:

eikä vakaajasta puhuttaessa voi sanoa että perä jämäköityy, korin kallistelu mutkissa vain vähenee.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Jaakko85 kirjoitti: no miten niin ? joillaki on ja joillaki ei, mulla esim. on. ei ole jälkiasennettua mallia :wink:

eikä vakaajasta puhuttaessa voi sanoa että perä jämäköityy, korin kallistelu mutkissa vain vähenee.
jos korin kallistelu vähenee niin silloin todennäkösesti "perä jämäköityy" tietenkin olettaen että taka kallistuksen vakaaja muistettiin pistää auton taka osaan.. :wink: eli perän jämäköitymisellä eemeli tarkoitti ettei perä(auton taka osa) elä niin paljon kun aiemmin keskipakovoiman takia mutkaisella tiellä ylinopeutta ajaessa.. :wink:

sekavasti selitetty.. 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

ZyaS kirjoitti: jos korin kallistelu vähenee niin silloin todennäkösesti "perä jämäköityy" tietenkin olettaen että taka kallistuksen vakaaja muistettiin pistää auton taka osaan.. :wink: eli perän jämäköitymisellä eemeli tarkoitti ettei perä(auton taka osa) elä niin paljon kun aiemmin keskipakovoiman takia mutkaisella tiellä ylinopeutta ajaessa.. :wink: kukas sitä nyt ylinopeutta..

sekavasti selitetty.. 8)
irc voicecoil
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ZyaS kirjoitti: jos korin kallistelu vähenee niin silloin todennäkösesti "perä jämäköityy" tietenkin olettaen että taka kallistuksen vakaaja muistettiin pistää auton taka osaan.. :wink: eli perän jämäköitymisellä eemeli tarkoitti ettei perä(auton taka osa) elä niin paljon kun aiemmin keskipakovoiman takia mutkaisella tiellä ylinopeutta ajaessa.. :wink:

sekavasti selitetty.. 8)
Joo tuosta nyt vaan sais helposti sellasen käsityksen että perä jämäköityisi ylös/alas suunnassa :wink:
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Jaakko85 kirjoitti: Joo tuosta nyt vaan sais helposti sellasen käsityksen että perä jämäköityisi ylös/alas suunnassa :wink:
Jäykistyy ja jämäköityy taitaa olla kaksi ihan eri sanaa. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Vastaa Viestiin