2.0 ohc
Toi rahamäärä on kyllä aivan totta. Omaa konetta kun rupesin tuossa jo viime syksynä tekemään, niin mietin rahaa saattaa mennä joku 500 - 1000.lalli69 kirjoitti: Noilla ollaan jo lähellä, ja rahaa palanut ~1000-2000€
Noh, näin jälkeenpäin kun laskeskelee mitä kaikki on tullut maksamaan niin pitkästi päälle toista tuhatta euroa on koneeseen uponnout, ja vielä menee lisää rahaa kun auton vie penkkiin säädettäväksi.

Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Itsellä on tollanen EFI-ohari, jossa Kent Camsin FR34 nokkasarja, säädettävä nokkapyörä, Martelius XL peltisarja & 2" putkisto, Malpassi bensapaineensäädin, Apex´i vapaavirtaussuodatin..hynkkeli kirjoitti:Mites sitten ohc efi:n tapauksessa?
Miten pitkälle päästään jollain "kevyellä" nokalla, peltisarjalla(+putkisto) ja jollain muulla pienellä, jos puhutaan noin tonnin budjetista.
Tuolla paketilla hintaa on abaut:
-nokka-akseli 277e (mopo-sport) mut mielestäni kannattaa kerralla sijoittaa koko nokkasarjaan (nokka, jouset, seuraajat, venttiilijouset lautaset), joka maksaa 459e
-nokkapyörä 152e (mopo-sport)
-peltisarja Martelius XL 252e (mopo-sport)
-putkisto itse tehtynä vajaat parisataa euroa, valmiina ~300e
-bensapaineensäädin ~70e
-vapaavirtaussuodatin 50-100e + sovitelaipat jne sälät.
Noilla pääsee jo alkuun, tosin hinta pompsahtaa jo reilusti yli tonnin..
Nokkasarja on kuitenkin lähes välttämätön, jos ruiskusta haluaa yhtään enemmän voimaa pihalle.
Alkuun suosittelisin nokkasarjaa (FR34 on todella raju tuiskun nokka nostojensa puolesta. FR31 on hieman miedompi, ei niin vääntävä. FR34 nokan kanssa ÄLÄ LAITA kaulusmallin venttiilinohjurin kumeja, koska venttiilijousen lautanen ottaa kiinni kumin metalliosaan ja rikkoo sen. mahdollista on myös, että seuraajat vaurioituvat. FR34 nokan kanssa siis VAIN ALKUPERÄISET PIENET OHJURIN KUMIT!! nimim. kokemusta on..

Säädettävän nokkapyöränkin voi laittaa, jos haluaa sen kanssa kikkailla (muuttaa vetoaluetta itselleen sopivaksi) Tosin nokkapyörästä ei ole p*skaakaan hyötyä, ellei sitä osaa säätää. Ja tuo vapaavirtaussuodatin on itselläni vain sen takia, kun sain sen törkeen halvalla, eikä ollut alkuperäistä suodatinkoteloa


Nokkasarjalla, peltisarjalla ja putkistolla + bensanpaineensäätimellä pääsisi ehkä sinne n. 130hevosvoiman tietämille.. Korostan sanaa EHKÄ

Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Elämä onBootsi kirjoitti: Vakiona 115hp = lisäystä 15hp..
Aika kallista....

Ei tuosta ruiskupadasta oikeen hirmu tehoja saa irti ilman sitä, että laittaa nuo perussysteemit kuntoon ekaks.. Noiden jälkeen sitten kannen muokkaus, alakerran kevennys, ruiskun muokkaus (isompaa ilmamäärämittaria & kaasuläppää tai sit ihan ohjelmoitavaa ruiskua peliin, jolloin tuota ilmamäärämittaria ei enää tarvita) Mut sit alkaa hinta nousemaan taas..
Mulla on tossa omassa lahnassa sellanen 130-140 essonbaariheppaa.. Penkissähän se pitäis käyttää, että sais lapulle oikeaa lukemaa

Harrastushan tää vain on.


Viimeksi muokannut Mak383, 17 Touko 2005 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
http://www.rallyracefin.fi/ford-erikois ... %20OHC.pdf
Vilkaiskaapas tuolta, kun lupaavat Piper Cams BP285 -nokalla n. 20 hp:n lisäystä. Tuo on varmaan jo johonkin kisakäyttöön tarkoitettu?
Mites muuten nuo Burtonin nokat, hyviäkin?
Vilkaiskaapas tuolta, kun lupaavat Piper Cams BP285 -nokalla n. 20 hp:n lisäystä. Tuo on varmaan jo johonkin kisakäyttöön tarkoitettu?

Mites muuten nuo Burtonin nokat, hyviäkin?
Lupaahan Kent Cams lähes kaikilla nokillansa 16hp lisää. Epäilenpä hieman noita lukemia..hynkkeli kirjoitti:http://www.rallyracefin.fi/ford-erikois ... %20OHC.pdf
Vilkaiskaapas tuolta, kun lupaavat Piper Cams BP285 -nokalla n. 20 hp:n lisäystä. Tuo on varmaan jo johonkin kisakäyttöön tarkoitettu?

Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
nokka-akseli ja kansi(venttiilit niiden muokkaus, seetit, kanavat) ovat tärkeimmät teholle..Bootsi kirjoitti: Taitaapa olla viritetyn koneen tärkein osa.
mutta viritetyn koneen tärkeimpänä osana pitäisin alakertaa(männät,kiertokanget,kampiakseli,vauhtipyörä niiden paino ja tasapaino ovat tärkeimmät)
Ehkä kestävyyden kannalta..ZyaS kirjoitti: nokka-akseli ja kansi(venttiilit niiden muokkaus, seetit, kanavat) ovat tärkeimmät teholle..
mutta viritetyn koneen tärkeimpänä osana pitäisin alakertaa(männät,kiertokanget,kampiakseli,vauhtipyörä niiden paino ja tasapaino ovat tärkeimmät)
mutta vain tehoja haettaessa on tärkeintä puristukset ja kaasujen virtaus.

Nokkia vaihtelemalla koneen luonne muuttuu totaalisesti.
Tuota Piper:n 285 nokkaa voin kyllä suositella. Just laitoin omaani sen ja kyllä vetää hienosti. Täysin katu ajettava nokka (vääntää alhaalta ja jaksaa vetää helposti aina tuonne 7000rpm).hynkkeli kirjoitti:http://www.rallyracefin.fi/ford-erikois ... %20OHC.pdf
Vilkaiskaapas tuolta, kun lupaavat Piper Cams BP285 -nokalla n. 20 hp:n lisäystä. Tuo on varmaan jo johonkin kisakäyttöön tarkoitettu?
Mites muuten nuo Burtonin nokat, hyviäkin?
Tietysti eihän se pelkkä nokka yksistään paljon tee, jos mitään muuta ei tehdä..
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Eikös alle 4000e olisi saanut jo cossun tekniikan?s.o.h.c kirjoitti: Toi rahamäärä on kyllä aivan totta. Omaa konetta kun rupesin tuossa jo viime syksynä tekemään, niin mietin rahaa saattaa mennä joku 500 - 1000.
Noh, näin jälkeenpäin kun laskeskelee mitä kaikki on tullut maksamaan niin pitkästi päälle toista tuhatta euroa on koneeseen uponnout, ja vielä menee lisää rahaa kun auton vie penkkiin säädettäväksi.
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
Ehkä ehkä ei.. ja autohan on välikoppa escort eikä mikään taunus joten katsastus olisi aika hankalaa cossun tekniikalle.woozy83 kirjoitti: Eikös alle 4000e olisi saanut jo cossun tekniikan?
Budjetti nyt ei kuitenkaan ollut lähelläkään 4000euroa sentään..
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
mutta viritetyn koneen tärkeimpänä osana pitäisin alakertaa(männät,kiertokanget,kampiakseli,vauhtipyörä niiden paino ja tasapaino ovat tärkeimmät)[/quote]
Nyt kun on lähdössä toi alakerta koneistamoon niin joutas varmaan samalla keventää vähän tota vauhtipyörää.
Osaiskohan joku kertoo et minkä verran tota vauhtipyörää (2.0 ohc) Uskaltas mennä keventelemään.? ja paljonkahan mahtaa painaa näin vakiona.?
Nyt kun on lähdössä toi alakerta koneistamoon niin joutas varmaan samalla keventää vähän tota vauhtipyörää.
Osaiskohan joku kertoo et minkä verran tota vauhtipyörää (2.0 ohc) Uskaltas mennä keventelemään.? ja paljonkahan mahtaa painaa näin vakiona.?
Nyt kun on lähdössä toi alakerta koneistamoon niin joutas varmaan samalla keventää vähän tota vauhtipyörää.martikainen kirjoitti:mutta viritetyn koneen tärkeimpänä osana pitäisin alakertaa(männät,kiertokanget,kampiakseli,vauhtipyörä niiden paino ja tasapaino ovat tärkeimmät)
Osaiskohan joku kertoo et minkä verran tota vauhtipyörää (2.0 ohc) Uskaltas mennä keventelemään.? ja paljonkahan mahtaa painaa näin vakiona.?[/quote]
kyllä se kansi nelitahtimoottorissa aikapaljon moottorin suorituskykyä määrää. toki alakertakin pitää olla kunnossa.